Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 21:36 - МИНИСТЪР ГЕОРГИ ПЕТКАНОВ: ИНТЕРВЮ-ДОКУМЕНТ
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 2715 Коментари: 0 Гласове:
0



image Виж галерия 1 2 3 »

С проф. Георги ПЕТКАНОВ, бивш вътрешен министър, сега конституционен съдия, разговаря Анна Заркова

- Професор Петканов, по Нова телевизия в неделя вечерта вътрешният министър Цветан Цветанов обяви, най-кратко казано, че не по оперативна необходимост, а по молба на главния прокурор Никола Филчев и с вашата протекция Алексей Петров се е сдобил с правата на офицер под прикритие. Така ли е?

- Не. Никога Никола Филчев не е отправял подобна молба към мен. И аз не съм правил Алексей Петров офицер.

- По-нататък в своя разговор “На четири очи” с Цветанка Ризова вътрешният министър уточни, че вие сте били при “заварено положение” в случая с Алексей Петров...

- Това със “завареното положение” е точно казано. Но вие нима не знаете кой и по чие предложение е направил Петров офицер?

- Онова, което ние сме узнали, сме го написали вече в “Труд”. То е, че генерал Атанас Атанасов като бивш шеф на контраразузнаването в правителството на Иван Костов е направил мотивирано предложение за присъединяването на Алексей Петров към службите, а министър Емануил Йорданов го е одобрил.

- След като това ви е известно, защо вие към мен се обръщате с този въпрос - как и защо Алексей Петров е назначен на секретна работа в МВР?

- Заинтересува ни изказаното от вътрешния министър Цветанов мнение, че вашата принадлежност към кръга “Филчев - Герджиков - Петканов” ви е попречила да отстраните Алексей от МВР.

- Ще ви кажа направо какво мисля по цялата тема. Аз не познавам Алексей Петров - нито отпреди, нито от по-ново време. Не съм го виждал, не съм се срещал с него. По времето, когато аз бях вътрешен министър, той не се е проявявал видимо в обществото. Да, аз съм заварил Алексей като офицер в МВР - днес установявам това. Но не е имало защо да го отстранявам, понеже той по мое време не се е проявявал.

- Как така? Ген. Атанас Атанасов по националната телевизия днес ( вчера - б.а. ) каза, че вие сте наградили Алексей Петров - Трактора за добра работа. Даже призова да се установи какво е отношението ви към “трактористите”, ако правилно съм го разбрала.

- Такова нещо няма. Аз Алексей Петров не съм го награждавал. Не го и познавам, както вече ви казах. Но мога със сигурност да ви информирам, че по мое време той не е имал такива прояви, за каквито го арестуваха преди няколко дни (по обвинение за участие в престъпна група, която се занимавала с пране на пари, други икономически афери, сводничество, изнудване и заплахи на бизнесмени - б.а.)

- Когато Петров беше осветен като офицер под прикритие, тогавашният министър Румен Петков обяви, че това е “отвратителен инцидент, показател за политическа низост” и изтъкна, че Петров е бил награждаван от негови предшественици. Ние на г-н Петков няма защо да не му вярваме. Ако не от вас, от кого е награждаван Петров?

- Ама, моля ви се, в сериозни медии, какъвто е “Труд”, недейте да публикувате приказки. Кажете ми номера на заповедта, с която аз съм наградил Алексей Петров - с оръжие, медал или нещо друго - и тогава питайте: Защо, г-н Петканов, вие сте го наградили?

- И министър Емануил Йорданов отрича да е награждавал Петров.

- Аз изобщо се съмнявам Алексей Петров да е бил награждаван от министри.

- Да се върнем към въпроса за кръга “Петканов - Герджиков - Филчев”.

- Глупости са това, пълни глупости. Аз и Никола Филчев сме учили заедно в юридическия факултет. Състуденти сме били и аз не мога да не го уважавам. За мен той е един достоен юрист. И аз съм контактувал с него на тази база - като с достоен юрист, професор по наказателно право и като главен прокурор на републиката по времето, когато аз бях вътрешен министър. Толкова. Повече никакви “шменти-капели” - както се изразява нашият премиер - не сме правили с него.

- Г-жа Нанка Колева, съпругата на убития прокурор Никола Колев, замеси днес вашето име в кошмарните истории, които разказа по телевизията.

- Тези истории аз ги знам от години. Срещал съм се с Нанка Колева някога, когато бях вътрешен министър. Тя още оттогава разказва кои според нея са взели участие в убийството на нейния съпруг. Изрежда имена, но моето не е сред тях.

- Днес тя разказа, че е крайно разочарована от разговора, който е водила навремето с вас. Закани се даже - ако това ви плаши - че няма никога повече да говори с вас.

- Че аз какво мога да направя? Тази жена идва при мен навремето и ми заявява: “Филчев уби мъжа ми!” Казвам й: “Дайте доказателства”, а тя - “Няма такива”. Питам: “Ами тогава? Без доказателства нищо не става.” Тя: “Ама вие сте с Филчев близки!” Да, близки сме, не го отричам. В добри отношения сме и днес, макар да не сме се виждали от 2-3 години. Но какво от това? Кажете ми вие: да арестувам Филчев ли?

- И ние сме чували разказа на Колева неведнъж от 8 години, но днес тя каза и нещо друго, което аз поне от нея не бях чувала Каза: “Филчев пред мен призна, че е убил ямболската адвокатка (Надежда Георгиева - б.а.)

- Това не знам дали е вярно. И не мога да го коментирам. Но ви съветвам вас: идете днес при главния прокурор г-н Борис Велчев и му докладвайте това.

- Ами той го е чул сигурно по телевизията.

- Не знам дали го е чул. Вие му го кажете като бдителен гражданин.

- Няма да е сериозно от моя страна. Аз добре знам, че ако Надя Георгиева е убита със сатър от Филчев, както гласи клюката, той трябва да има двойник или да е бил телепортиран. Адвокатката е убита вечерта на 26 февруари 2000 г., а Филчев е излетял с делегация за Либия в 13,15 часа - време, по което тя е видяна жива. Освен да е хвърлил сатърчето от самолета ...

- Ами ето - виждате ли? Защо тогава мен ме занимавате с това, което Нанка Колева е казала? Аз добре го знам. Както знам и това, че за твърденията й няма доказателства.

- Как вие като юрист и гражданин оценявате операция “Октопод”?

- Независимо че министър Цветанов се опитва да се оправдава с мен абсолютно неоснователно - и не му прави чест това - аз ще кажа добри думи за него. МВР заслужава поздравления за това, което днес прави - за “Наглите”, за “Октопод” и за други операции.

- Въпросът е дали в наказателното преследване на “Октопода” ще се стигне до строги присъди, или напротив?

- Аз много искам “Октоподът” да завърши с присъди. Но малко се съмнявам, че ще има такива. И не само “строги” присъди имам предвид, а и леки дори.

- Защо така мислите?

- Ами защо според вас от 25 арестувани “Нагли” в ареста останаха 7 само?

- За другите не бяха събрани достатъчно доказателства.

- Ето, виждате ли? И това сама си знаете, а ме питате.

- Важно е вие като авторитетен юрист какво мислите. Алексей Петров твърди, че е внедрен с оперативни задачи в “Кремиковци”. Ако той е окрал в това време завода, не трябва ли шефовете му от НСС и ДАНС да го последват в затвора? Той е писал докладни до тях все пак...

- Аз се съмнявам да е писал докладни. Това тепърва трябва да се провери.



Тагове:   министър,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1810624
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031