Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2010 09:31 - БОЙКО може да е САМОТЕН, но БЪЛГАРИЯ НЕ е САМОТНА с ТАКЪВ МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ!
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 4758 Коментари: 6 Гласове:
-4

Последна промяна: 08.07.2010 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
08.07.2010 г.
четвъртък
Бойко Борисов за най-актуалните теми от последните дни 08 юли 2010 | 08:40 | бТВ, "Тази сутрин"   Бойко Борисов, министър-председател на Република България

Водещ: Слушайте ни по радиото, ако не можете да ни гледате, защото е задължително да чуете интервюто ни с премиера на Република България Бойко Борисов. Добро утро.
Бойко Борисов: Добър ден. Но не казвайте задължително, защото кой знае как ще се интерпретира това.
Водещ: Задължително е да разберете защо Лъчезар Иванов така скорострелно беше изключен, свален от всички възможни постове и какво е бъдещето му? Ще има ли още?
Бойко Борисов: Мисля, че не е нито скорострелно, нито бавно. На следващия ден, след като се огласи...
Водещ: Денят, в който Ваньо Танов каза, че е ходатайствал за свой приятел митничар.
Бойко Борисов: Не, не. Първо господин Ваньо Танов много отдавна знае, че той е бил при него и много добре знае, че нито един човек не може да се назначи по този начин. И не го е назначил. Така че нито едно вредно последствие не е настъпило от това.
Водещ: Но опитът е бил да настъпи такова последствие.
Бойко Борисов: Аз още тогава го извиках Лъчо Иванов и му казах, че не му е работа.
Водещ: Ваньо Танов ви е казал на вас, така ли?
Бойко Борисов: Разбира се.
Водещ: Още на мига...
Бойко Борисов: И оттам нататък второ провинение такова ще бъде много тежко санкционирано от мен. Когато вашите колеги ми се обадиха от Нова телевизия, че правят едно разследване, между другото понеже тази къща е митничарска и въобще там всичките къщи на тази улица Кушлев трябва да ги провери.
Водещ: Да де, но не ги е проверил.
Бойко Борисов: Надявам се ако ме гледа и той, да възложи проверки. Вашите колеги ми казаха, че Лъчо Иванов се обадил да пита и да се занимава със съответно...
Водещ: А вие сте се видели там, на въпросната улица?
Бойко Борисов: Да, защото минахме тогава. И той много глупаво се е опитал да се намеси. И аз ги помолих не само да излъчат материала, а и да кажат, че се е месил в тяхната работа.
Водещ: А те питаха ли ви дали може да се излъчи?
Бойко Борисов: Не са ме питали, те само ме информираха. Така че ето това е разликата между ГЕРБ и останалите политически партии. Да погледнем какво има в парламента. В парламента половината депутати от опозицията са или с повдигнати обвинения, или вече в съдебна фаза процеси. Няма реакции на техните партии. Ние затова, че един наш депутат се е опитал за свой приятел, който го бил лекувал, историята е сълзлива доста...
Водещ: На вас тъжно ли ви стана?
Бойко Борисов: Не. Да влияе, го махаме от заместник-председател на парламента, от председател на здравната комисия в парламента, от председател на градската организация на ГЕРБ в София. Да вземем един Румен Овчаров когато го свалиха от министър на икономиката и енергетиката и какво го направиха? Пратиха го за шеф на бюджетната комисия в парламента. Същото е и с Петков, същото е и с Масларова – с всички останали. И да вземем един Ахмед Доган – председател на партия.Мандатоносител. Ахмед Доган като мандатоносител, съставил българското правителство, е взел милион и кусур от комисионен договор. Това е връх на нахалството. Това няма нищо общо с политика, с каквото и да било. Виждате, че няма реакция.
Водещ: Да, но всичко е по закон. Както виждате декларирани са тези доходи пред Сметната палата.
Бойко Борисов: Сиреч узаконена корупция. Мислите ли, че примерно сега аз ако на някой инвеститор му кажа: искам аз да съм страна и да имам комисионен договор с вас, той няма да го подпише? Рекет е точната дума. Рекет върху тези, които са правили този проект.
Водещ: Може ли да уточним нещо? Докладът на ДАНС, за който знаехме, че има такъв, свързан с едно пътуване на господин Лъчезар Иванов и на Божидар Нанев...
Бойко Борисов: И двамата ги няма на длъжностите им, които заемаха.
Водещ: Повлия ли докладът?
Бойко Борисов: Не. В доклада няма нищо, което да е смущаващо. Но факт е, че отидоха в Щатите по покана на частна фирма. И аз тогава пак им казах, пак ги предупредих: вие сте държавни служители, ако е нужно да отидете в Ню Йорк, има командировъчни, ще си вземете самолет и ще отидете. Защо трябва да ви води частна фирма? Но не ме разбраха навреме и мислят, че примерите, които дадох за санкциите, които налагаме ние като изпълнителна комисия. И всички останали просто важат за абсолютно всички в ГЕРБ.
Водещ: Само към репликата за Доган. Вие казахте, че това е върхът на корупцията. Каква трябва да се съдбата на Ахмед Доган като лидер на тази партия и всъщност като депутат? Защо този хонорар не е в прокуратурата и не се проверява тази корупция, както вие я нарекохте?
Бойко Борисов: Защо? Ето, давам пример. За обаждането на Лъчезар Иванов, за което не само, че не го оправдавам, а го сваляме от три поста, три, медиите изпаднаха в дива истерия вчера. А за това, че Ахмед Доган е прибрал милиони от комисионен договор като мандатоносител, сиреч цялата власт – той е определял кой е премиер, министрите и всички останали, медиите го приемат, че това е нормално.
Водещ: Това беше много сериозна тема. Имаше цели публикации.
Бойко Борисов: От сутрин до вечер трябва да се говори само това, докато той не си подаде оставката.
Водещ: Значи казвате какво да говорят медиите?
Бойко Борисов: Обвинете ме. Но мандатоносител, който си е позволил да вземе милиони, да е пак председател на партия, да е в парламента и вие това да го считате за нормално!
Водещ: Не е проблемът дали медиите реагират, а че институциите не реагират, ако вие смятате, че това е корупция.
Бойко Борисов: В случая трябва да има обществен натиск.
Водещ: Върху кого? Върху чистата прокуратура? Нека да се самосезира.
Бойко Борисов: Не. Върху всички. Както има натиск върху мен. И ние затова адекватно отстраняваме всеки, който наруши правилата.
Водещ: Има и друга дискусия около един текст, който се появи в Държавен вестник, без да е гласуван от депутатите. И там двама народни представители от ГЕРБ са обект на проверка.
Бойко Борисов: Когато завърши проверката, в зависимост от това, което е направено като проверка, искам пак да посоча няколко факта. От нито едно действие на нашите депутати не е възникнало вредно последствие. Лично съм се намесил и съм отстранил проблема. А да ви върна - от действията примерно на Доган, Овчаров и всички останали, са настъпили вредни последствия. И то свързани с взимане на пари от държавата с милиони.
Водещ: Добре, аз пак да попитам, защо прокуратурата не се задейства, да заведе дела срещу тези хора, които са били включени в тези корупционни схеми?
Бойко Борисов: Надявам се да се задейства.
Водещ: Румен Овчаров вчера каза, че това е форма на политическа репресия когато давате указания на прокуратурата. Ставаше дума за вашите прогнози.
Бойко Борисов: Аз не давам указания на прокуратурата. Самите вие в момента – уважаемата госпожа Цолова казва: защо не се задейства прокуратурата? На този въпрос аз какво да отговоря?
Водещ: Вчера главният прокурор чухте ли какво каза? Че ако се повторят същите сигнали, каквито имаше мисля, че с Мария Капон за газовите договори, те няма да образуват досъдебно производство.
Бойко Борисов: Затова именно има главен прокурор, има Върховна касационна прокуратура. Каквото отредят – това. Но аз съм за мен сигурен, че предоговаряне на тези договори и въобще всичко, което е правено по доставките на газ през годините, има доста какво да се пита по тях.
Водещ: Преди да започнем по енергийната тема, която също е много важна, само още едно изречение по предишната. Има ли много предатели сред хората, на които се доверихте преди една година?
Бойко Борисов: Аз мисля, че се стараят и работят добре.
Водещ: Това, което е направил Лъчезар Иванов – опит за оказване на натиск за спиране на репортаж, е тема, която и вас много сериозно ви вълнува. Защото призовахте всички главни редактори да отговорят на президентското такова обвинение.
Бойко Борисов: Да. И мисля, че точно в тази посока заслужаваме аплодисменти в момента. Всеки следващ знае ако го направи какво следва. Падаш от всички постове, чрез които се опитваш да упражниш натиск. Ако искат да го правят.
Водещ: Хващам се за думата натиск, за да ви питам имаше ли вчера натиск от страна на американския посланик Джеймс Уорлик, който поиска среща с министъра на икономиката и енергетиката, за да разбере какви договори, какво точно се е договорила България с Русия по отношение на енергийните проекти. Министърът на икономиката не изглеждаше особено доволен.
Бойко Борисов: Не. Бих го нарекъл любопитство.
Водещ: А не е ли някаква тревога, че отново завиваме натам, накъдето не иска Уорлик?
Бойко Борисов: Накъде? Накъде завиваме?
Водещ: Към Русия. Става дума на изток като посока географски.
Бойко Борисов: Аз мисля, че до този момент много ясно спазваме своята евроатлантическа ориентация. Когато американската страна и президентът Обама помолиха да вземем затворник от Гуантанамо, ние се отзовахме веднага. Българският парламент взе решение, Министерски съвет взе решение. Когато ни попитаха: ако има обща противоракетна отбрана на НАТО в Европа как ще реагирате вие, в присъствието на генералния секретар на НАТО, ние отговорихме: разбира се, в стратегията на НАТО ще участваме така, както се поиска от нас. Тогава мисля, че Лавров започна да ни пита от Москва защо съм направил такова изказване. Великите сили са доста в момента влюбени в нас като държава и много искат да имат влияние в България.
Водещ: Има една карикатура, не знам дали ви обиждат или ви развеселяват карикатурите, тази е в общи линии добронамерена: „ох, дано не решат да махнат посредника” и са великите сили в ляво и в дясно.
Бойко Борисов: Да. И всъщност в определени моменти или руската страна, или американската страна, се дразнят от по-голямата активност всъщност на другата.
Водещ: Къде сме ние, има един въпрос.
Бойко Борисов: Ние имаме много ясна и точна политика. Ако искате и имате време, просто ще преговоря това, което сме правили преди два дни. На срещата с руската делегация, те бяха седем човека, водени от първия си вицепремиер и председател на борда на "Газпром". От наша страна бяхме аз, вицепремиерът Дянков, министър Трайчо Трайков, шефът на „Булгаргаз” Гогов, шефът на „Булгартрансгаз” Гегов. Всички разговори са водени по максимално прозрачен начин. Освен това, след това ние дадохме едночасова пресконференция пред всички медии и отговорихме на всички въпроси, по които е говорено.
Водещ: Добре де, но откъде идва съмнението на американския посланик?
Бойко Борисов: Аз говорих с него по телефона по други теми в 12 часа. Аз не усетих съмнения никакви.
Водещ: Защото той каза: правителството на Бойко Борисов като дойде обеща да разсекрети договорите с "Газпром", за да е ясно какво плаща българският потребител. Но още не го е направил.
Бойко Борисов: Когато в един договор има договор за търговска тайна и за това носим санкции, аз не мога да ги извадя на масата и да ги покажа. Но познавайки тези договори, какво направихме ние? Поставихме на руската страна условие да махне посредниците.
Водещ: Защо всички се правят на луди за тези посредници?
Бойко Борисов: Защото 20 години, а може и повече, от там се взимат комисионните – от посредниците.
Водещ: Мисля, че и вие не казвате всичко, което знаете.
Бойко Борисов: Казваме абсолютно всичко.
Водещ: Става дума за цената. Кои са хората, които са прибирали комисионните чрез посредници?
Бойко Борисов: Това са хората, които продължават да настояват да има посредници.
Водещ: Кои? Това не е ли руската страна?
Бойко Борисов: Сега ще разберем дали е руската страна. Защото досега не беше поставен на премиера Путин въпросът: ние като страна искаме да се махнат посредниците.
Водещ: При условие, че са дъщерни фирми на "Газпром" – посредниците?
Бойко Борисов: Ето тук посланик Уорлик е прав. Ние искаме да знаем колко и какви пари взимат посредниците. И искам правителството да работи, държавната фирма на България да работи на 100% с държавната фирма на Русия, която е "Газпром". Толкоз. Ние сме поставили нашите условия. Чакаме руската страна да ни отговори.
Водещ: Ако се вземат комисионни от посредниците, а посредниците са дъщерни компании, това означава ли, че комисионните не идват в България?
Бойко Борисов: Не ме интересува мен специално къде отиват и дали идват. Има служби, които се занимават с тази работа. И не случайно тези договори съм ги дал на главния прокурор, за което преди малко вие говорихте. Сиреч ние и тях сме ги извадили и сме ги дали на прокуратурата. Това е организацията, която се занимава със защо, кой и какво. Така че и тук съм си свършил работата. А що се касае до посланика, това, което ние и публично казахме, мога да го повторя още веднъж. По "Бургас-Александруполис", и руската страна се съгласи с мен, хората от региона, туризма, Мексиканският залив, е проблем. Той каза: чакаме международна екологична оценка, не притискаме българската страна. По „Южен поток” има подписан действащ договор. Какво успяхме да направим, за което истински се надявам сега вицепремиера Зубков да не го сменят. И дано това не е грешка от негова страна, а е истината.
Водещ: Неговото възмущение от високите цени имате предвид?
Бойко Борисов: Не, друго имам предвид. Досега каква беше стратегията на руската страна? Има подписан договор междуправителствен между България и Русия и тръбите на „Южен поток” са 50 на 50 собственост на двете държави. Сиреч и по тях би трябвало да минат 31 милиарда кубически метра газ. Сега ние се договорихме да минат 63 милиарда. Само че има едни тръби, по които в момента тече газа за Турция и за Гърция.
Водещ: Те ще влязат в „Южен поток” и ще бъдат използвани?
Бойко Борисов: Не, момент. Досега тези тръби просто отпадат. А те са 100% наши и между 100 и 105 милиона долара годишно ние получаваме от транзитната такса от тях. Което господин Зубков, и аз три пъти нарочно го питах пред медиите, и след това им дадох стенограмата и записа от пресконференцията, за да си го имат, ако тръгнат да се питат там в Москва какво точно казаха.
Водещ: Защо подозирате, че може да бъде сменен Зубков? Заради тези неизгодни за тях договори?
Бойко Борисов: Защото на практика ние през нашите си тръби, които са 100% наши, ще си транзитираме това количество газ, което досега си транзитираме. А през общите тръби, където са 50 на 50, разликата е от това количество газ, което руската страна по никакъв начин досега не желаеше да приеме.
Водещ: Това наистина е добре.
Бойко Борисов: Е как да не е добре! Тройно и четворно ще се вдигнат таксите от транзита.
Водещ: Бихте ли казали обаче за тази точка 5.2? Много ме вълнува. Намекнахте нещо, което не доизрекохте тези дни.
Бойко Борисов: Аз просто подсказах на прокуратурата какво да гледат по-обстойно.
Водещ: Какво препраща един текст към друг, обяснете го.
Бойко Борисов: Не искам утре да бъда обвинен, че съм нарушил търговска тайна по договора.
Водещ: Какво, нещо неизгодно ли има?
Бойко Борисов: Не случайно съм казал коя точка да погледнат по-обстойно.
Водещ: И това не е указание? Подсказване.
Бойко Борисов: Това е... Какво значи указание? В много от държавите прокуратурата е в изпълнителната власт. Да вземем САЩ или където и да било. Защото това е адвокатът на държавата – прокурорът.
Водещ: Но тук не е.
Бойко Борисов: Затова, както виждате, аз само съм им препоръчал, съм помолил да погледнат. Надявам се, че ще погледнат.
Водещ: Само че тези договори са гледани от прокуратурата.
Бойко Борисов: Може да са пропуснали да видят някои точки. И аз мисля, че за да отдадем заслуженото на българската прокуратура, особено в последните 7-8 месеца работи изключително добре, концентрирано. Реално постигнаха доста успехи.
Водещ: За Маргините ли имате предвид?
Бойко Борисов: Включително и за тях.
Водещ: Защо?
Бойко Борисов: Защото единя с червена бюлетина на Интерпол го търсят по целия свят. Няма да бяга, ако не го търсят за нещо.
Водещ: Той бяга по друго дело. Но това, за което беше оправдан...
Бойко Борисов: Дали по друго, аз мисля, че това са факти. И те бягат, защото прокуратурата ги гони. Досега не ги гонеше. Така че нека да отдадем дължимото на...
Водещ: Според вас прокуратурата се е променила по времето на ГЕРБ?
Бойко Борисов: Аз съм убеден, че работят много правилно.
Водещ: А преди са работили по друг начин, така ли, политически зависим, или?
Бойко Борисов: Фактът е такъв.
Водещ: Макар че главният прокурор е същия.
Бойко Борисов: Вижте, въпросът е на... Сега има в пъти повече демокрация.
Водещ: Сега тук много хора ще кажат: гледай го сега министър-председателя.
Бойко Борисов: Не, ще дам пример. Когато беше Румен Овчаров министър и когато разкри по делото „Топлофикация” в София злоупотребите, той извика прокурора да го разпита в неговия кабинет. А аз отидох като кмет, който е разкрил злоупотребата, в следствието и си написах показанията. Ако ние сега си позволим да извикаме прокурор, примерно Лъчо Иванов да беше извикал прокурор в неговия кабинет...
Водещ: Да му изпее песента за нашата милиция.
Бойко Борисов: Е каква щеше да е реакцията, знаете ли?
Водещ: Каква?
Бойко Борисов: Вие за обаждане на журналист...
Водещ: Което е изключително тревожен знак.
Бойко Борисов: А да викнеш прокурора?
Водещ: Натиск върху прокуратурата или върху медиите. Сега може дълъг разговор да проведем.
Бойко Борисов: И в единя случай този човек, който си го е позволил, се маха от зам.-председател на парламента, взима му се служебната кола и всички ред придобивки; от председател на здравната комисия, където взимат повече пари от останалите, от шеф на най-голямата организация на ГЕРБ в София. Докато господин Овчаров какъв стана – шеф на бюджетната комисия, като го махнаха отиде в парламента. Виждате ли каква огромна разлика?
Водещ: ”Плямпачите” ли очаквате да е тази операция, за която помолихте на празника на МВР?
Бойко Борисов: Така че да се върнем по договорите.
Водещ: Само ми кажете за „плямпачите”, защото това има връзка с договорите.
Бойко Борисов: Ако искате на госпожа Цолова да отговоря, защото след това пак ще ме върнете на тях.
Водещ: Не е много приятно да съм предпочитана от политици, но отговорете.
Бойко Борисов: В нашата партия е така. Има други, където предпочитат по друг начин да се отнасят с водещите. Другото е АЕЦ "Белене".
Водещ: Да се възползвам от това, че предпочитате мен. Какво се случи между вашата реплика, че се замразява проекта, тогава имаше включително индиректна реакция от руска страна, до онзи ден?
Бойко Борисов: Ето виждате как реагират Щатите и Русия на всяка една наша позиция. И онзи ден, ако сте слушали внимателно, аз не случайно ви казах и за стенограмата, ние не сме казали нищо по-различно от това, което до този момент. И мога само да ви изброя. Не случайно казах, че когато разговарях с премиера Путин, той много по-бързо ме разбра, отколкото нашите политици тук в България от опозицията. Когато той ми зададе въпрос: защо след като се видяхме в Гданск и ти ми каза, че след няколко месеца ще имаш решение и ще направиш проверките, се забави близо година? Аз му отговорих: защото и ти ме подведе. Каза ми, че това е един много добре структуриран проект. Когато обаче отидох в Белене, видях един гьол. Това ли е добре структуриран проект – с два милиарда сме направили един гьол? Той вика: абсолютно прав си. Интересува ме каква е цената. Знаеш ли каква е цената, питам. Не я знам. Знам колко си ми струват реакторите, за които ти трябва септември месец да ми донесеш пари.
Водещ: То няма пари и за първия реактор.
Бойко Борисов: Разбира се, че няма. Никъде не са ги предвидили. А 250 милиона евро, които е взело предишното правителство, половин милиард лева за Белене, са ги похарчили. И не само са ги похарчили. Сега на всеки три месеца плащаме по 10 милиона лева лихва в кризата по този заем. А на 17 май 2012 г. ще платим половин милиард лева – ще върнем. Заради този гьол. И аз го попитах господин Путин: ако ти си на мое място, ще ги пратиш ли в Сибир тези хора? Ще ги пратиш. А ние само сме си позволили да ги дадем на прокурор и да проверим тези проекти. Това сме направили. Затова искам да знам цена на АЕЦ "Белене", която да я знам.
Водещ: Нали е 6 или 7 милиарда? Нали това излезе от вашите думи?
Бойко Борисов: За разлика от... Когато аз правя един проект, както метрото, както магистрала „Тракия”, аз искам да знам колко реално пари ще струва това на данъкоплатеца. И затова сега сме си дали срокове, направили сме пътна карта, да знаем колко ще струва АЕЦ "Белене" днес и то толкова трябва да струва и след 7 години, когато завърши проекта. На кого и по каква формула ще продадем електрическия ток тогава. И не случайно миналия четвъртък, даже той беше в Ню Йорк, президентът Тадич на Сърбия разговаря за трети път по тази тема, да влезе с един-два процента миноритарно в проекта сръбската държава, което веднага да ни гарантира сръбския пазар когато стане тази централа.
Водещ: Седем милиарда ли ще излезе според вас?
Бойко Борисов: Колкото излезе, ще изляза и ще ви кажа. От сметките изблиза, че тази централа примерно 2017 година, след седем години ще струва еди колко си милиарда евро.
Водещ: Референдум трябва ли да има за АЕЦ "Белене"?
Бойко Борисов: Той е излишен този референдум. Всеки, ако го питаш искаш ли ядрена централа, с изключение на няколко екологични движения, ще кажат: разбира се, че искам.
Водещ: СДС не искат.
Бойко Борисов: СДС бяха 8% на изборите в Габрово. Като не искат, толкова е.
Водещ: Да се върнем на въпроса, която ви накара да не харесвате толкова Виктор. За „плямпачите”.
Бойко Борисов: Освен това още нещо много важно по енергийните...
Водещ: И този път не се получи.
Бойко Борисов: ”Плямпачите” когато станат факт, ще дойде министър Цветанов. А предстои една акция, която е много важна.
Водещ: За енергетика ли е? Само това кажете.
Бойко Борисов: Не. Никога няма да ви кажа за какво е. И много ясно казах и на вашите колеги – ще дойде министър Цветанов, това ви го обещавам, и ще ви разкаже. Когато стане факт.
Водещ: Кога? Скоро?
Бойко Борисов: Обещали са ми, трябваше да стане по-рано. Надявам се по-бързо да приключат. Но да се върна, много важно е. Молбата ми е да вникваме в тези проекти, защото има детайли в тях. Ние работим по диверсификацията на газа. Подписахме споразумение с Турция за втечнен газ за техния терминал. В момента Томислав Дончев разглежда проект за терминал за втечнен газ в Бургас.

Водещ: Той и Първанов ходи в Азербайджан и каза, че ще внася от догодина, нали така, за същото ли става дума, или за нещо подобно, втечнен газ през Черно море?
Бойко Борисов: Не знам президентът какво се е разбрал. Приемаме, че то е добро. Това означава, че ние работим по всички теми, свързани с диверсификацията. „Набуко” ние работим много добре като проект. Всичко сме направили по този проект. „Южен поток” не се бие с „Набуко” в България. Това са транзитни такси. Ако „Белене” успеем да го структурираме с европейски инвеститор, с всичко, което сме го обяснили няколко пъти. Защото „Белене” има едно единствено ценно нещо – има разрешение за строителство от Европейската комисия. Това е изключително важно. И аз съм убеден, че ако намерим европейски инвеститор, ако знаем точната цена, ако знаем на кой ще продаваме електрическия ток, ако намерим пари и за електропреносната система от централата до там...
Водещ: Много сложно – ако, ако, ако... Много ако станаха.
Бойко Борисов: Е да. Е кое е различното? Само че този път руската страна разбра, че аз съм прав и всъщност защитавам интересите на България. И затова си тръгнаха не разсърдени. Това е единствената разлика. И продължаваме да ги търсим. И сме си дали срок до септември, когато става готов първия реактор, за който около 300 милиона евро вече сме платили, и трябва да отидем с още 280 милиона евро, да платим и тях, а ги няма в бюджета.
Водещ: Позволете от геополитиката към нашата си такава. Измина една година от изборите, които бяха спечелени от ГЕРБ. Костов, бившият премиер и струва ми се финансист, когото ГЕРБ слуша чисто експертно, заяви, че една година от управлението на ГЕРБ е пропиляно и реформите не са започнали, не са станали.
Бойко Борисов: Не знам къде го е казал и не бих се съгласил изобщо с него. Вижте, особено след този тест, който беше на избора за кмет на Габрово, където ГЕРБ победи на първия тур с 58%, БСП 12%, сините заедно – СДС и господин Костов 8%, мисля, че това много ясно и точно е казано от избирателя дали одобрява тази година или не. Ще видим юлския доклад сега и на Европейската комисия, който ще излезе. Ще го сравним с предишните доклади и ще видим дали е загубена или не. Индиректно, защото не искам да се впускам в коментара на различни политически лидери по простата причина, че ние сме сами в парламента, ние нямаме коалиционни партньори. И всяка една партия, за да се покаже, за да покаже нейната идентичност, трябва да каже нещо лошо срещу нас. Каквото и да направим, те трябва да кажат нещо лошо, за да ги забележат. И ето сега ще обясня, понеже говорите за финансист. Румъния отиде на 24% ДДС, отиде на 20% или колко им е корпоративния данък.
Водещ: Повишиха ги. Но догодина това няма ли да стане и тук?
Бойко Борисов: Не. И догодина няма да стане и тук.
Водещ: Нито тази, нито следващата година няма да вдигнете никакъв данък?
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Това ме изненадва много, че на този етап го казвате.
Бойко Борисов: Аз се радвам, че ви изненадвам. Кой ви е казал, че ще бъде направено обратното. Една година ние не спазихме ли това?
Водещ: Говорите за 2011 при положение, че не се знае дали няма да има повторна актуализация на актуализацията.
Бойко Борисов: Да, говорим и за 2011 г. За кое не знаете дали ще има повторна?
Водещ: И Менда Стоянова, и Цецка Цачева допуснаха, че тази актуализация, която е в момента, може и да не е последна, защото никой не знае какво ще стане с кризата.
Бойко Борисов: Ние сега сме края на юли.
Водещ: Никой не знае какъв ще е дефицитът следващата година.
Бойко Борисов: Октомври месец вкарваме новия бюджет за следващата година. Кога ще се преразглежда втори път?
Водещ: Няма такава опасност?
Бойко Борисов: За да не говорите глупости пред хората. В кой месец, в август, когато са в парламента в отпуск ли?
Водещ: Това са реплики и скоби, които са поставени от ваши колеги от ГЕРБ.
Бойко Борисов: Нека да се упражняват. Няма лошо.
Водещ: Значи и догодина няма да има повишаване на нито един данък? Добре, ако приходната част не я закърпите?
Бойко Борисов: Както виждате ние точно и ясно поехме ангажимента към бизнеса и към българските избиратели и минаваме през кризата без да намалим пенсии и заплати и без да вдигнем данъците. Факт ли е това?
Водещ: До момента е факт, но шефове на приходни агенции казват...
Бойко Борисов: Благодаря! Благодаря! Към днешна дата за една година на господин Костов като финансист му казвам, че ГЕРБ без да намали пенсии и заплати, а само напомням, че в първия ден, в който влязох като премиер, Станишев ми остави 900 милиона по-високи пенсии. Без той да е платил един лева от тях като правителство. Защото сега пита за излишъка къде е или за фискалния резерв. Ето там са парите. Защото ние изпълнихме неговите поети ангажименти, защото сме прогнозируема държава. Така че не пипнахме данъците, не пипнахме пенсиите и заплатите. Направихме необходимите съкращения и продължаваме да ги правим. Здравната реформа тръгна бавно, министър Нанев си отиде, сега това, което се прави е в пъти по-бързо. И само давам пример, че 20 години не е правено, за да ми дават акъл на мен въпросни политици. 20 години те не са го пипнали да го правят, сега да ме оставят, че съм се забавил с разлика от шест месеца, защото министър Нанев ми беше колеблив министър в тази посока, нека това да ми е греха – с шест месеца съм се забавил. Кой започна пенсионната реформа с вдигането на осигурителния стаж, който видяхте, че вчера Брюксел и Европа и Европейската комисия вече го сложи на дневен ред? Кой си го позволи да го каже първо? Ние. Еврофондовете заварихме ли ги спрени всички? Сега всички пуснати ли са?
Водещ: Приходите ще събирате ли, господин Борисов?
Бойко Борисов: Момент. Понеже започнахте за ми цитирате всезнаещия господин Костов. И аз ви изброих три неща във финансовата система, които са пълен успех за нас. Пълен.
Водещ: Най-много критики има към финансово-икономическата политика и към Симеон Дянков.
Бойко Борисов: Не, пълен успех за нас, безапелационен! Еврофондовете от нула на сто. Не пипане на пенсии, заплати и данъци – единствени в региона не си го позволихме. Дефицит от най-малките в Европейския съюз. Процедурите са срещу всички други държави. Не са срещу България само. Има критерий 3% и процедурата е срещу от Великобритания до Германия през всички.
Водещ: Господин Борисов, ние се съгласихме с успехите на правителството на ГЕРБ. Вие ще се съгласите ли с констатацията, че един от неуспехите на правителството на ГЕРБ е липсата на събираемост и на данъци, и на акцизи? Изобщо приходите, които влизат в хазната, са неочаквано малко.
Бойко Борисов: Напротив, очаквано малко.
Водещ: Но малко.
Бойко Борисов: Естествено. Защото...
Водещ: Аз пак ще ви цитирам министър Симеон Дянков, вицепремиера, който встъпи в длъжност и каза: 800 милиона плюс в хазната гарантирам до шест месеца, ако се свържат митниците с НАП.
Бойко Борисов: Да, и те трябва до края на юли да бъдат свързани.
Водещ: Сам си призна, че тези 800 милиона ги няма. И Цветанов каза, че не върши митницата това, което се очаква от нея, нали така?
Бойко Борисов: Затова натискаме толкова. И снощи новините сте ги гледали предполагам. Наредени една верига митничари, които вместо да унищожат цигарите, ги крадат обратно. На практика държавата ще плати два пъти. Веднъж ще върне парите за тези бандероли, и втори път ще ги продаде на черния пазар. Така че...
Водещ: Вдигнали ли сте мерника на Ваньо Танов?
Бойко Борисов: Аз предлагам да не използвате такива термини. Аз мерници не вдигам. Ако се справяш – работиш, ако не се справяш – не работиш.
Водещ: Има ли съмнения около неговото справяне?
Бойко Борисов: Така че ако продължат подобни операции да текат, аз искам от Агенция ”Митници” това да приключва. Ние не можем всеки ден, във Видин полицай кара контрабандни цигари – арестуваме го, във Враца митничари палят контрабандни цигари, уж ги запалват, а всъщност ги крадат.
Водещ: Как оценявате работата на Ваньо Танов?
Бойко Борисов: Така че на този етап не ги намирам за добра. Така че не само на Танов, на приходните агенции.
Водещ: И на Красимир Стефанов.
Бойко Борисов: Но те имат своето обективно обяснение. От чуждестранните инвестиции, от тези 24 милиарда близо, за които Станишев се хвали, близо 75% бяха в София аз като бях кмет. И те бяха спекулативни в строителството. Няма заводи, няма фабрики, има терени – и на морето другите, терени, на които правят сгради. Сега когато цяла Европа не може да си събере парите, Гърция няма, Турция няма, Франция и Германия се задъхаха и влязоха в дефицити, Великобритания 12,5% дефицит – естествено, че инвеститорите ги няма, защото те не могат да съберат техните пари.
Водещ: Една от причините е да не се събира повишението на стойността на акциза, но влизаме в една много дълга тема.
Бойко Борисов: Това го прави целия Европейския съюз, така че ни сме длъжни да го направим.
Водещ: Вдигане на мерника, каза ти, и господин Борисов повтори, не му хареса репликата. Аз пък се сетих като си представих вдигане на мерника, си представих танцуващи полицаи в Зала 1 на НДК. Гледахте ли този концерт, организиран от Веселин Маринов и възпята българската полиция от него по този начин?
Бойко Борисов: Не бях на концерта, бях на знамената.
Водещ: Следите ли реакцията каква беше?
Бойко Борисов: Не. Не се интересувам.
Водещ: След появата на песента и след...
Бойко Борисов: То и за Евровизия беше така. Винаги има такива коментари. Ако има песен, лошо, ако няма пак лошо.
Водещ: На вас хареса ли ви текста?
Бойко Борисов: Не съм я слушал. Заклевам се, че не съм я слушал. Като не им харесва да напишат друга. Който иска да пише.
Водещ: В този момент много полицаи смятат, че това е подигравка с техния труд, и танцуващите полицаи на сцената...
Бойко Борисов: Е кои са тези полицаи?
Водещ: Чета форуми. Но да кажем, ние няма да ги издаваме. Не смятате, че това е проблем за имиджа в този момент на МВР?
Бойко Борисов: Аз като нещо не ми харесва, си премествам радиото на друго място.
Водещ: И затова не сте слушал и песента, защото не ви харесва?
Бойко Борисов: Защото не съм станал любопитен.
Водещ: Променихте ли се откакто сте във властта? Станахте ли по-нервен, по-обидчив? Това се чудих като мина една година, или не.
Бойко Борисов: Това надали ги интересува хората какво ми е на мен.
Водещ: Сигурно се интересуват, защото има хора, които знаете, правят и портрети. Вчера в БТВ новините пак показахме един човек, на който сте му муза под една или друга форма.
Бойко Борисов: Майка ми, Бог да я прости, казваше: по-добре да си в устата на хората, отколкото в краката. Нормално е когато си сам, защото ГЕРБ е сам в управлението...
Водещ: А вие сам ли сте?
Бойко Борисов: Да. И всички и плюсове и минуси идват на моя гръб, нормално е хората когато бъдат засегнати... Ако си съкратен от работа заради административната реформа на правителството, този човек ще ме обича ли? Естествено, че той и семейството му считат, че съм им нанесъл най-голямата вреда. Защо? Защото сме направили административна реформа и сме съкратили толкова държавни служители, а досега той си е живеел този човек добре. Естествено, че няма да ме харесва. Надявам се в края на мандата, и не случайно винаги повтарям, сега на 15 юли ще пуснем 32 км. от „Марица”, до края на годината ще направим „Люлин”, 2012 ще ходят на море хората по магистрала. Започваме, вчера направих едно съвещание с Цветков, Плевнелиев и Дянков започваме бързо да проектираме, и там ще ни струват около 200 милиона евро само от проектирането и съфинансирането на „Струма”, защото досега лъжеха хората, че правят и „Струма”, ако си спомняте. Така че средата на 2012 година пък всички вие ще слизате ето тук долу, защото ще има метро в двете посоки на София. Изцяло с европейско финансиране, с усилията на държава и община.
Водещ: Да сме живи и здрави дотогава.
Бойко Борисов: Това е след една година и половина.
Водещ: Това, което чакат обаче сега, а не след една година и половина, е възмездие. Това са жени, които са изгубили синовете си и децата си след умишлени убийства. Една поправка в НПК ги е притеснила, че убийците на техните деца могат да се измъкнат след споразумение с прокуратурата при признание и могат да лежат 5 години в затвора, след като умишлено жестоко са убили детето им. Може ли да разчитат те на вашата подкрепа в...
Бойко Борисов: Разбира се. Аз съм човекът, който иска най-тежките присъди за убийство.
Водещ: Ще промените този тест, защото е бил сменен от ГЕРБ, доколкото разбрахме? Възможността да се споразумееш и да ти променят наказанието е била допусната сега от това мнозинство. Може ли да върнете стария вариант?
Бойко Борисов: Сега ще ги видя. Да ми дадат текста. Гарантирам им, че днес ще го пратя в парламента и съм убеден, че групата на ГЕРБ ще застане зад тази поправка в тяхна полза. Защото те знаят моите убеждения по въпроса. Но тук искам, преди мен имаше едни социолози, които така с голямо прискърбие, просто толкова им се иска да се върнат Станишев и Доган на власт, че едвам вече прикриват раздразнението си. Единят от тях дори си позволи да каже, че със защитения свидетел ние сме направили репресивен или какъв беше закон. Искам само да им напомня, че досега съдебната система и всички вие журналисти и хора, се ядосваха много, когато гледат куцащи задържани в затвора, в арестите, не тръгване на съдебните процеси с години, докато измрат свидетелите. А всъщност ние какво им направихме? Имаш право от 10-12 хиляди адвокати, да си избереш здрав адвокат, Викторе. Като не си избереш здрав адвокат, за да може следващия път като някой говори по тази тема да му го зададеш този въпрос...
Водещ: Нали няма да ме съдят скоро?
Бойко Борисов: Не. Искам само вашите зрители да чуят. Когато си си избрал куц кон или болен адвокат, и затова не може да тръгне процесът, тогава влиза служебен адвокат за това дело. То тръгва, а ако след това оздравее адвокатът, си влиза на следващите дела. Къде е проблемът?
Водещ: Надявам се да не ми се налага наистина. Разбирам тезата, защото това нещо ускорява делата.
Бойко Борисов: Разбрахте тезата, но когато ни нападат по този начин, все пак трябва да обяснявам.
Водещ: Ние много въпроси имаме, обаче... Чудехме се дали някои лични въпроси. Бяхте казали, че нямате приятели, че сте сам.
Бойко Борисов: Лъчо Иванов ми е доктор от 20 години, личния ми доктор. Видяхте как се отнесох към него. Ако това е приятелство, съжалявам.
Водещ: Никакъв приятел ли нямате? Кой ви е най-добрият приятел?
Бойко Борисов: Нямам и не ми трябва. Докато съм премиер по-добре е и за тях да не са ми приятели.
Водещ: После? След това?
Бойко Борисов: След това, ако е казал Господ. Какво друго лично ще ме питате?
Водещ: Много лични въпроси, но Петър Томов, който е продуцент в апаратната, мисля, че ще ме уволни след това предаване чрез по-големите началници в телевизията, защото дълбоко влязохме във времето. За да дадем думата и на майките, на които вие обещахте подкрепа, трябва да приключим сега.
 



Гласувай:
1



1. mamkamu - Хахахахаха
08.07.2010 13:59
Егати и заглавието! Избива рибата от раз.
Пощади ме, бе човек! Ще падна от стола от смях :)
цитирай
2. bayhuy - Винаги съм се забавлявал на гени...
08.07.2010 15:09
Винаги съм се забавлявал на гениалните изблици на този блогър и неговият патрон...то бива идиотизъм, ама...
Да знаеш пич, че те чета редовно!
цитирай
3. lado - След такова заглавие няма смисъл ...
08.07.2010 16:36
След такова заглавие няма смисъл човек да чете поста....
Щото градацията на изложението би могла да бъде само низходяща!
цитирай
4. karambol5 - Охххх. . . за някои интервюта с Бате ...
08.07.2010 20:33
Охххх...за някои интервюта с Бате или добро или нищо..
Аз ще позамълча..имал е и по-добри попадения.....мдааа
цитирай
5. zemaria - Дунов
09.07.2010 03:36
а очите Му какви са-зелени, или кафяви.Честно, питам.
цитирай
6. minchomin - "Бойко Борисов: Сиреч уза...
09.07.2010 08:38
"Бойко Борисов: Сиреч узаконена корупция. Мислите ли, че примерно сега аз ако на някой инвеститор му кажа: искам аз да съм страна и да имам комисионен договор с вас, той няма да го подпише? Рекет е точната дума. Рекет върху тези, които са правили този проект".

Г-н Борисов, и вие г-н gerbsenior, запомнете! До като има налични пари в обръщение и държавата харчи пари, ще има корупция, без значение кой управлява държавата, кой е полицай, кой прокурор и кой е съдия!!! Има само един начин за нейното спиране, но вие не може да го приложете, защото световните чорбаджии няма да ви разрешат. Затова спрете с тази корупция, времето ви минава за борба с нея, но без резултат. Ако вие не се се корумпирате, то ще го направят вашите министри или чиновници. Махнете причината за нея, останалото само ще дойде. Другото е само лаене тук и там.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1811843
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031