Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.01.2013 21:24 - Моите владици, моите Отци православни....
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 5391 Коментари: 9 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
01.01.2013Моите Владици..., моите Отци православни.... Кирил е отблъскваща личност, има злото излъчване на дявол в Божия одежда... ако днес се покръствах и той беше Патриарх, не бих станал по собствена воля християнин... Част от останалите са невежи, необразовани в християнството, нелицеприятни с манталитета и поведението си... УМЕН, страшно умен е владиката Николай, от този човек би излязъл тежък и авторитетен църковен Отец, но дали защото невежите са против Николай, дали защото нравът му е непреклонен, нещо не прави влияние..., достойно за ума му и за вярата му... Е, ЩЕ ОСЪМНЕМ НЯКОЯ ЗАРАН С НЕУВАЖАВАН И НЕОБИЧАН ПАТРИАРХ... Ще се преживее и това, но шансът да имаме Патриарх като владиката Николай се пада веднъж на 100 лета и зими...



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vmir - Професоре, дядо Николай на мен ми изглежда луд за връзване,
01.01.2013 21:45
чудя се обаче дали е достатъчно луд, за да бъде съответстващо адекватен на неадекватността на църквата.

Честита Нова 2013 Година.


цитирай
2. gerbsenior - А на мен той ми е ясен като бистра вода....
01.01.2013 22:23
... рилска. Чел съм всичките му слова и публикации, несравним ум за нашата църква... И, да, такива са отвън обсебените от православната Църквата, те не приличат на папи, ако са истински обсебени... Не е редно човек с твоя ум да не схваща изключително мощния ум на владиката Николай... Или ще речеш, ама не ми е раота да чета владици и да мисля върху словат им... Работа ти е, Любо, раота е за умове като теб...
Жив и здрав!
цитирай
3. vmir - Смущава ме съвместяването на скъпите подаръци с религиозната обсебеност.
02.01.2013 03:33
Макар светски човек, аз не бих се чувствал удобно с Ролекс като неговия при немалкия дял на бедните у нас, ако трябваще да давам кураж на нищите духом, сигурно бих се чувствал още по-задължен да се предпазвам от излишно разточителство. Исус един път си е позволявал подобно нещо, и намирам за неприемливо негов ревностен последовател и представител, да се сравнява с него.

Иначе съм бил състезател по шахмат и знам отлично, че дори лошата стратегия е по-добра от липсата на стратегия.
цитирай
4. novaposoka - novaposoka
02.01.2013 08:34
Проблемите на обществото, а и на църквите не идват от имената на "диктаторите", съответно "отците". Средата е такава, че око не беше Сталин, щеше да бъде друг, но в никакъв случай по-различен от него.
Ако не беше Максим, щеше да бъде друг, но точно като него. Друго име нямаше да го направи различен.
Нашето общество смени редица диктатори, ликвидатори, командири, но промяна никаква.
Църквата ще постави нов патриарх, но ще си остане същата - неефективна и неубедителна в проповядването на Бога. Ще продължи да насочва вниманието на хората към "чудовторни" икони и към "мощите" на починали хора.
Проблемите на човечество не могат да се разрешат чрез избиране на "правилното" име. В основата на всичко стои един глобален проблем, който се изразява в решаването на дилемата "Има ли Бог, или няма", съответно "Сътворение или еволюция".
цитирай
5. vmir - 4. novaposoka,
02.01.2013 10:01
Еволюцията не изключва задължително Бог. Ако са верни преводите, още в “Библия Бесика” на нашите вероятни предци бесите, Бог сътворява света от самия себе си, променяйки своята същност. Това уникално добро обяснение на сътворението показва, че сътворение и еволюция в божествен план са едно и също и е грешка да бъдат противопоставяни. Ако от личността не зависеще нищо, значи съществува “божествен план”, който човек не може да промени, но практиката показва, че в определени части от планетата ни, хората постъпват по различен начин и резултатите също са различни. Религиозните учения всячески се стараят да ни уверят, че има божествен план, и да ни поощрят да го приемем в угода на Господа. Въпросът е как го разбираме и дали се опитваме да го разберем.

Подобно на дядо Николай, самия Исус на едно място в Евангелието е обвинен от някои и лично от от Юда Искариотски в прахосничество, което би могло да бъде спестено, за да се помогне на бедните. Исус тогава успокоява роптаещите, че грешницата маже краката му със скъпото миро за неговото предстоящо погребение. Това разточителство е непосредственият повод (според Йоан 12;6 е користен претекст) за предателството на Исус.

Остава да добавя, че който прави скъпи подаръци на дядо Николай, не е покаял се грешник да го видим, както е в случая с Исус и блудницата, която коленичила, облива краката му с миро и сълзи на покаяние. По-важно е обаче библейското послание – че дори и Сам Господ да приеме разхищението, това неминуемо ше предизвика разкол и предателство...

Затова на други места, където хората нямат навика да се правят на по-католици и от папата, и където всезнайковците са далеч по-малко от нашенските, а хората наблягат на Божието Слово, нещата се случват по различен начин от нашите.
цитирай
6. gerbsenior - Съществува ли Бor? Купих първата ...
02.01.2013 20:06
Съществува ли Бor?
Купих първата си БИБЛИЯ през 1975 от rардеробиера на Военния театър Любчо от село Медковец, Ломско. Беше давал БИБЛИЯТА на актьори, скъпа им се видяла. Та я предложи и на мен, философа . Купих я за 220 лева, при средна заплата 150 лева.
А после прочетох отвътре....
Това е била личната БИБЛИЯ на семейство Хаджи Петър Хаджи Матеев, после на Хаджи Матей Хаджи Петров, това е била личната БИБЛИЯ на великия род Хаджиматееви, възпитаници на княз Стефан Боrориди, внук на Софроний Врачански....
Та съществува ли Боr?
Само хората, запознати с колосалните човешки усилия и нестихващи спорове по въпроса знаят, че въпросът не е имал, няма и няма да има ЕДНОЗНАЧЕН, окончателен отrовор. Конструирани са различни философски и даже математически доказателства за съществуването Му, но днес никое от тях не е даже популярно.
Споровете и разномислието са непримирими по два основни пункта:
а/ Какво значи „СЪЩЕСТВУВАНЕ”? Съществува ли и това, което съществува САМО в мисленето, въображението и представите на хората? Хеrел например започва своята Лоrика с твърдението: „Боr е мисъл. Мисълта е Боr.”
б/ Рационалните философски, научни и математически опити за доказване на съществуването Му приключиха през 19-я век. Въпросът е вече само и единствено на ВЯРА - едни вярват, втори не вярват, трети са скептици...
Това е положението...
цитирай
7. vmir - 6. gerbsenior,
03.01.2013 06:28
gerbsenior написа:

Това е била личната БИБЛИЯ на семейство Хаджи Петър Хаджи Матеев, после на Хаджи Матей Хаджи Петров,


Професоре, има някаква вероятност Вашата Библия да има връзка с предците ми. Прадядо ми с АБСОЛЮТНА сигурност се казва Матей Петров Марков или Матей Марков Петров, неговия баща се е казвал Петър Матеев, дядо ми беше Любомир Матеев Петров и през 1975 живееше в София, единия брат на дядо ми беше Петър, накратко, имената Матей, Петър и Любомир са най-често срещаните в рода ми по бащина линия, по същата линия имаме роднини в Лом, но аз нямам лична връзка с тях, за да знам точно този вид подробности, възможно е и никога да не ги науча, но все пак да Ви запитам.

Баща ми Матей Матеев пък е човек, който без да подозира, често цитира Библията, явно в детството му Божието Слово е било на голяма почит в семейството му, защото лично не съм го виждал да е отварял или говорил за Библия, и възприема атеизма като освобождение от досадни задължения и обещание за безгрижен живот, а безгрижието е негов пръв и незаменим житейски приоритет, заради който и днес, на 80 години вече, е готов на всичко повече от средностатистически 20 годишен младеж.

За голямо мое съжаление, бащиното ми безгрижие и небрежност станаха съвсем пряка причина за поне две унищожителни събития, които изпепелиха необратимо камари снимки, писма и документи от архивите на предците ми. Последният път преди 4 години баща ми взривил препълнена догоре газова бутилка и цялата покъщнина и книжнина бяха превърнати в черна пепел до колене, а той успял да се метне в последния момент преди експлозията през прозореца като пъргаво козле или може би като герой от холивудски екшън. В болницата, целия бинтован, се скарал на майка ми, че на хората им гърмят цели небостъргачи, а тя седнала да реве за някакъв си апартамент. В пепелта открих оцеляла като по чудо покрай няколко други съвременни книжки голямоформатна “Божествена Комедия” на Данте от 1905 със знаменитите ужасяващи илюстрации на Доре от ада. Дебелите корици я бяха спасили, само дето и до днес разнася тежкия мирис на задушаващия дим.

Прадядо ми Матей е бил учител и е много труден за проследяване, защото е живял на много места, от роднини съм чувал, че е живял в Силистра, Алфатар (ходил съм там на тържествено честване на годишнина от основаването на читалището от него), казвали са ми, че в читалището в Екзарх Йосиф, Русенско пазели голям негов портрет, вероятно е основател и там, а дядо ми Любо даже не знаеше къде точно е роден в действителност, въпреки, че в паспорта му пишеше “роден в Русе”, явно митарствата им са били големи. Тук слагам една пощенска картичка от 1907г. до прадядо ми Матей в Алфатар, подписана е от Севлиево, а картичката е от Русчук, където е имал къща. Изглежда, че за хората тогава разстоянията не са били такъв проблем, какъвто са днес:

http://blog.bg/photos/54661/KUNI2.gif
цитирай
8. gerbsenior - Привет, Любо
03.01.2013 08:40
Изключително съм впечатлен от твоя разказ. Възможно е да имате някаква не съвсем пряка връзка, като моята с Илия Бешков Дунов. Хаджи Матееви са от Котел, както и почти всички от рода на Софроний Врачански и тримата му прочути внуци начело с княз Стефан Боrориди, баща на Алеко паша, управителя на Източна Румелия.
Билията е в ръцете ми, последен написал името си е Петър Матеевъ, 1930, София. Но такова устойчиво повторение на имената подсказва макар и далечно родство. Хаджиматееви са три поколения възитаници на Роберт колеж... Истанбул..
Жив и здрав, добър да ти е денят
цитирай
9. vmir - 8. gerbsenior,
03.01.2013 12:38
gerbsenior написа:
Изключително съм впечатлен от твоя разказ. Възможно е да имате някаква не съвсем пряка връзка, като моята с Илия Бешков Дунов. Хаджи Матееви са от Котел, както и почти всички от рода на Софроний Врачански и тримата му прочути внуци начело с княз Стефан Боrориди, баща на Алеко паша, управителя на Източна Румелия.
Билията е в ръцете ми, последен написал името си е Петър Матеевъ, 1930, София. Но такова устойчиво повторение на имената подсказва макар и далечно родство. Хаджиматееви са три поколения възитаници на Роберт колеж... Истанбул..
Жив и здрав, добър да ти е денят


Привети, Професоре!

Странни съвпадения се случват понякога. Петър Матеев Петров е брат на дядо ми, който почина през 70 – те, но какво прави това “София” след името, нямам идея, защото би трябвало да е “Русе”. С чичко Петьо отрастнах в една къща и това беше в Русе през 60-те и 70-те. Вероятно нещата се повтарят много по-често, отколкото си мислим. За Котел не знам да има връзка с рода ми, но Карлово и Сопот – да. Прабаба ми Донка, (съпруга на дядо Матей Петров) e оттам и според Ломските ни роднини (ние в Североизточна България сме явно някакъв вид отцепници от южните си роднини от Тракия), има близка кръвна връзка с майката на Васил Левски. Отново ми се губят километри.

По-голяма разлика има в духът на времето, което усещам в картичката до прадядо ми: “Вий извършихте един свещен дълг, за който аз ще съм Ви бъда най-дълбоко признателен” – пише ученикът му да благодари, че го е подготвил за редовен ученик. Кой пише така днес? Явно преди век, кипежът и идеализмът са били в невъобразим от днешна гледна точка възход.

От Роберт колеж в Истанбул не съм чувал да имам роднини, но би могло има връзка, защото в рода ми по бащина линия университетското образование е норма поне от 1 век насам, баща ми е измежду редките изключения от тази норма (най-тежкия случай), категорично отказал на дядо ми Любо да положи последните си изпити в гимназията. Приел на юнашко доверие, че да си работник и пролетарий, е най-великото призвание на света, осъществил на практика съветския съюз между работническата класа и селячеството (в лицето на майка ми), без да е бил фен нито на комунизма, нито на партията, нито на СССР. После явно се е измързеливил, защото го помня с изнамирането на начини за прецакване на “народната власт”. Какви моди създава политиката!!!

Едва в последните години осъзнах, че за разлика от рода на баща ми, където почти всички са с университетско образование, аз съм първия висшист в рода на майка ми, че необразованите хора, приети за равни, инстинктивно приемат за смъртна опасност образованите и се опитват всячески да им навредят с цялото лукавство и изобретателност на завиждащия злосторник, това показва цялата ми фамилна история с всичко, което съм наблюдавал или знам за нея. Необразованите и образованите хора са два напълно различни свята, а официалното им приравняване ражда трагедии и нещастия за всички.

Това за Роберт колеж ми напомня, че в ученическите години чувах да ме наричат “американеца” и аз нямах ни най-малка идея защо са ми лепнали това прозвище, защото и до днес не мога да се сетя да съм давал повод за това. Тези дни имах почти невероятен повод да си спомня за този някогашен мой прякор и да намеря връзка с него, но по-добре е да спра дотук, защото ще премина границите на фантастичните съвпадения и някои хора съвсем ще ме намразят.

Хубав ден и на Вас, Професоре!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1810655
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031