Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2013 22:45 - БОЙКО БОРИСОВ.... втора част...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 4600 Коментари: 0 Гласове:
9



 10.05.2023 г.
       Има ли черна каса в ГЕРБ?

Не.

Вашият Иван Петров каза, че има черна каса.

Ако някой казва, че има черна каса, да каже къде е. Имаме толкова добра държавна субсидия - дадохме 1 милион на Бисер за наводненията, 1 милион на Перник за земетресението; 600 000 за катедралата в Ловеч; 100 000 за катедралата във Варна; 100 000 за джамии, още няколкостотин за други църкви, манастири...

Не ви ли дойде в повече властта и като че ли се самозабравихте?

Никога не съм упражнявал властта в мои ползи, та да кажа, че ми е в повече. В най-тежките години за света, когато се разсипа държавата, ние носихме отговорността сами. Защо партиите толкова много негодуват срещу нас? Защото не искаме коалиции. Да, с удоволствие бих управлявал с някого заедно, стига да имаме някаква обща програма и цел. Чувам, говорят за програмни кабинети. Хубаво де, но Станишев казва, че ще вдига данъците, Лютви Местан твърди, че няма да ги вдига, Костов казва, че няма да ги вдига, а Волен Сидеров иска да обложат всичко. Станишев казва: „Ще строим „Белене“. Орешарски, Местан и Костов казват: „Няма да строим „Белене“.“ Как ще се разберат? Аз бих гласувал с две ръце Станишев да е премиер, ако спечели изборите. Той трябва да носи отговорност. Или по същата логика аз избера Томислав Дончев и ще кажа: „Той ще е премиер. Също технократ.“ Но как се вземат  решенията в държава, кого ще пита той, кой ще му казва? Помните какво беше с царя и Доган. Това ли е управлението?

Костов казва: „Борисов и Цветанов са невъзможни партньори.“

Ами да си партнира с БСП. Костов имаше 10 депутати и ми поиска  1/3 от управлението. А тези, които гласуваха за нас, не искаха да се сдружаваме с него.  Сега си е харесал БСП и ДПС - ето, да си направят правителство. Побеждават и си правят. Аз съм доволен, че два дни преди изборите въпреки всички компромати и тежки удари само върху нас, ние отново водим по рейтинг.  Ако не можем ние да направим правителство, идват те - управляват и си носят отговорността. Ние си оставаме опозиция, сядаме си там на столчетата и си...

Много омраза се създаде, как ще се гледате в парламента, не знам.

 Кой създава омраза? Не помните ли, като бях кмет, какво ме правеше Станишев. Кризи за боклука непрекъснато, заложи столицата,  не помните ли „Бойкови могили“, не помните мръснишките просташки, дебелашки техни лозунги, после, че сме съсипали държавата.

Но и вашият език е много остър - партията взривявала църкви, убивала хора, а вчера в „Шпигел“ излезе статия: „България е проядена от корупция и бедност“. Това е оценка за вашето управление.

Ами как няма да напише „Шпигел“, след като Станишев и компания всеки ден са в Брюксел да говорят срещу нас. А сега почнаха и нашите депутати да говорят: „Така ли? Айде сега да видим кой е Кохегер, какво е правила прокуратурата в предишните години срещу „Галерия“,  срещу кражбите в „Белене“ и т.н . И ония в Брюксел вдигат ръце и викат: „Леле, майко, гледай какво е в България?“ Кой инвеститор ще дойде тука, когато двамата лидери на партии така говорят срещу държавата си? Приемам и моята вина тук.  Говоря за опонента си, че взривява църкви и убива хора, а той ми вика, че сме организирана престъпна група. Е, това сериозна държава ли е, къде спорят по тоя начин?

Защо не излязохте на нито един предизборен дебат?

Защото няма дебат. Ето, цяло интервю правим с вас,  говорим повече от час. Какво ме питате? Вие се интересувате дали Цветанов ми е верен, или не; дали иска да ме смени от партията, или не; дали има проблем в партията, или не, кой идва тука, кой подслушва,  а на 13 май пак ще трябва да се говори за цената на тока. Ние сме единствените, които сме направили нещо срещу монополите. Защото едните са давали Мариците и „Балкан“, другите са давали „Белене“, курортите и т.н. Ако малко мислеха с главите си партиите, щяхме да водим състезание с аргументи,  знаейки съотношенията на силите си и по проблемите на държавата. А те ни обиждат. Хубави - лоши, и ГЕРБ са хора, и тези, които ще гласуват за нас, са български граждани. Толкова отвратително се държат с нас. Ние никого не сме нападнали.  БСП не успяха да ни минат, въпреки компроматната война.

 Не се ли опасявате, че ГЕРБ ще се разпадне, ако не е на власт?

Нека се разпадне. Ако това ни е силата, да се разпадне. Досега не се е разпаднал. Социологическите агенции продължават да ни да дават, че сме първа политическа сила. Но тази атака срещу мен сега е кощунство.

Лошо, че всичко си го плащам със здравето. Това е единственото, което много няма да им простя. Защото аз всичко съм правил с душа, всичко съм правил със сърце, радвам се, когато виждам метрото,  естакадите, магистралите, мостовете - това е огромен труд и ми доставя огромно удоволствие да го гледам. И вместо да говорим за него, трябва да говоря за някой, че подслушвал някого. Такава идиотщина! Какво значение има и какво ме интересува какво ще чуя от Станишев или от Доган, или от Местан, или от който и да е. Те са всеки ден в медиите и си го говорят публично. Тръгнали в Брюксел да говорят за подслушване. Ами Кольо Филчев ми е разказвал, че Костов му е плакал като малко дете да не ги арестува, когато ги е хванал с „бръмбарите“ в дома му. Такава молба е било. И той сега говори. А като хванаха Станишев с „Галерия“, че подслушва журналисти. Абе, хора, замълчете! Сега вие ми казвате, че има омраза. Ами погледнете ги какво правят и как това да  води до ответна реакция. Няма по-позитивна кампания от тази на ГЕРБ. Това, което ме радва в смесените райони, че давам по няколко хиляди автографа на ден и половината са на хора с турски имена.

Давате на деца.

 На всякакви давам. Ама какво по-хубаво от децата, има ли по-чиста душичка от детската, Валерия?  Докато децата ми се радват, и бабите и дядовците ще ми се радват. Защото тези дечица после отиват вкъщи и викат: „Пипнах го Бойко.“ Не виждате ли как ме пипат с пръст, все едно, че чукат на дърва за късмет.

Първанов каза, че това не е истинската политика.

С Първанов винаги сме били големи политически противници, но и винаги сме се държали така, че да можем да си говорим. На Гергьовден му се обадих да му честитя именния ден.

 Той предупреди, че сте в цугцванг - нямате полезен ход.

  А те какъв имат? Демокрацията е за всички.

 Ще признаете ли  резултатите, каквито и да са?

   Разбира се. Аз съм много по-голям демократ от тях. Подавам ръка на победителя и му желая успех. Ще му изпратя и писмо официално. А те са като сърдити деца - ако ги победят, няма да признаем изборите. Хубаво, като не ги признаете, какво става. Нови избори. Добре. А и тогава ако не ги признаете, какво правим. Пак избори ли! Как? Къде го има това? Аз не съм извънземен като Станишев и компания, но съм човек, който, като сгреши, си признава грешките и може да каже „Извинявай“. Няма безгрешни хора. И затова трябва да се мисли, като се говори. Има политически тези, има политика, тя се прави и за това трябва да се говори.

Ще съдействате ли във всички случаи за съставяне на правителство?

 Естествено, защото и на президента не му е лесно в тая ситуация. Той си има други функции. Сега служебното правителство му е на гърба.

 Плевнелиев се чувстваше малко разочарован от вас, когато съставяше служебното правителство, почувства се сякаш предаден от ГЕРБ. Кога за последен път се чухте с него?

 На Гергьовден му честитих празника, нали е главнокомандващ, и за Христос воскресе. Това е нормалното. Лютви Местан ми е изпратил писмо за Великден, до партията, до мен за светлите празници. Аз веднага му отвърнах. Ердоган ми се обади за Великден.

 В БСП твърдят, че вече нямате подкрепата на Европа.

  Мартенс е тук да ни подкрепи за изборите. Като се разболях, в болницата ми се обадиха премиерът Дейвид Камерън, президентът Обама, Джон Кери, канцлерът Меркел, президентът Рампой, Натаняху през вечер звънеше, Саркози, кой ли не ми се обади, даже и шефът на ООН Бан Ки Мун, Путин също се обади.

 Ако имате втори мандат, какво не бихте направили? За какво сте си взели поука?

 Най-голямата ми грешка беше, че бяхме много силни, много силни.

 Силови, г-н Борисов.

 Силни.

 Силови!

 Силни, в смисъл с огромна подкрепа, и в желанието  да направим големите инфраструктурни проекти пропуснахме малките детайли. Това е най-голямата грешка. А народът, тоя мъдър народ, е казал, че малките камъчета обръщат и голямата кола. Ние карахме голяма кола с магистрали, с мостове за милиарди инвестиции в България. А за дребния проблем на човека си казвах, че като види голямото, което сме направили, като се качи в метрото, ще забрави, че има друг проблем. Да, ама не. Затова сега трябва да се направим така, че за всяка фирма, за всеки човек да се погрижим. Администрацията е достатъчно голяма да обърне внимание на всеки.  То винаги ще има недоволни, но ще гледаме най-напред хората сега.

 Много  от бизнесмените твърдят, че сте фалирали фирми, защото сте им взели бизнеса.

 Къде да го носиш тоя бизнес? Аз повече от тоя двор и тая къща няма да имам никога. За какво ми е бизнесът, на кого да го дадеш. Тези, които са работили преди, и сега работят. Тези, които са строили при Станишев магистрали, и сега работят магистрали, защото имат техника.  Кой бизнес да им вземеш? Коя нова компания се е родила и се е чула известна, за да я чистим и нея.

 Не чувате ли оплакванията от ГЕРБ, не слушате ли недоволните, гневният тътен не го ли усещате?

 Спънахме далаверата на много хора, те се обединиха и скочиха всички срещу нас.

 Миро Найденов от 2009 г. е клиент на следствието. Защо го държахте толкова време като министър?

 Аз го изпратих при бившия главен прокурор да поиска да бъде или даден на съд, или оправдан. За съжаление три години и половина това не се случи, а му повдигнаха обвинение,  когато влязохме в предизборна кампания. Странно съвпадение.

  Найденов с телефона ли си подслушваше, или е бил окабелен?

Телефоните бяха извън помещението, в което бяхме ние.

Разузнавачи казаха, че бил окабелен.

 България е пълна с разузнавачи и затова сме на тоя хал.

 Смятате ли, че главният прокурор Цацаров действа така решително в момента заради факта, вие с Цветанов демонстрирахте, че той е ваш избор?

 Познавам Сотир Цацаров като съдия в Пловдив от времето, когато бях секретар. Считам, че е един перфектен съдия, най-добрият български съдия, сега като прокурор ще видим какво ще направи. Надявам се да се справи по същия начин и като прокурор. Никога не съм му бил на гости, не познавам нито жена му, нито семейството му, нито сме били някъде на почивка, вечери, разходки, каквото и да било. Истински се надявам, че като минат изборите, прокуратурата ще се занимае и с много  по-важните теми, къде са заминали милиардите на българските данъкоплатци по „Белене“, „Цанков камък“ и водни огледала, и какво ли не още.

 Мислите ли за мига,  в който ще направите правителство и отново започнат протестите?

 .Ако ние спечелим изборите, имаме моралното право да направим правителството. Аз съм бил кмет, бил съм главен секретар, партията победи с огромно мнозинство, но за тези четири години освен страшен труд и нерви, нито едно хубаво нещо не ми се е случило. Нито едно! В човешки, във всякакъв план. От сутрин до вечер - от влак се ударил до земетръса, от фонд до 18 км ненаправена качествена магистрала, трябва да се бориш всеки ден. Няма делник, няма празник. Това е ужасяващо тежък труд. И повярвайте ми, ако е хубаво, Станишев щеше пак да иска да е премиер.

 А страх ли ви е да не би върху вас да се стовари мечът на правосъдието?

 Аз не знам едно нещо, което да съм направил и то да ме притеснява. Нямам нищо, от което да не мога да спя спокойно. Да, винаги могат да скалъпват, винаги могат ей така да запишат, да ти развалят моралния облик, да излезе, че говориш просташки, в смисъл на цинизми, но всеки мъж го прави. Много от хората го правят и аз, ако знам, че ще се записва, никога няма да говоря така. Затова в дома си човек си има своя личен живот. Майка ми казваше: „Прави добро и го хвърли зад себе си.“ За мен е важно това, което съм направил за държавата. Пробвайте ме, във всеки град знам какво е направено. Болница, площад, казарма върната, еди-какво си. Всичко е пред очите ми.

image

Спите ли спокойно?

Е! Не спя сега, защото много, много мръсотия се изля, а виждам как би могло да стане много по-добре за България. Много по-човешка кампания да се води, много по-политически грамотно да  се проведе. Българите много по-доволни щяха да бъдат, ако ни видят със Станишев в студиото да разговаряме балансирано.

В първия мандат мантрата ви беше „магистрали“, ако имате втори - какво ще правите?

Икономика и магистрали.

 А бедността?

Решаването на бедността ще дойде след това. Знам, че там, където мине път, още от римско време, след това около него започва да се гради. Гордея се с това, което сме съградили, макар че и горделивостта е лош порок.

Защо е толкова голяма охраната ви? Онзи ден изброих на магистрала „Хемус“ - 15 души бях зад вас с Цветанов. 
Екипите, които се движат с мен, са от по 4 човека. Има официални документи и на чужди разузнавателни служби, че съм много застрашен човек, което не ми е приятно. Вярвайте ми, това е ужасно! След като някойВалерия ВЕЛЕВА




Гласувай:
13



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1818207
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930