Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2010 05:57 - РУМЯНА ЖЕЛЕВА - ИНТЕРВЮ без КОМЕНТАР
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 1523 Коментари: 0 Гласове:
1



21.01.2009 г.
четвъртък

Румяна Желева: Грешката ми е, че подцених атаката
image - Г-жо Желева, кога взехте решението да се оттеглите като еврокомисар и като външен министър?
- Взех го в момента, в който излезе правното становище на комисията по правни въпроси към Европейския парламент. Това беше важно за мен.
- Имаше ли натиск да се оттеглите?
- Не. Трябваше да се направи така, че да излезе всичко наяве и аз съм щастлива, че правното становище потвърди дълбоко известния факт, че нямам конфликт на интереси и че финансовите ми декларации са абсолютно в съответствие с нормите и правилата на Европейския парламент.
- Как гледате на всичко, което се случи през тази седмица?
- Гледам като на одитния завършек на една кампания, която беше стартирана много отдавна, и това съм и описала в мотивите за моето оттегляне. Защото това, което се случи, всъщност отдавна се предизвестяваше и се работеше в тази посока. Макар че не вярвах, че ще се стигне до такава крайност. При всички злонамерени и публикации, и атаки, и всички предупреждения, които се отправяха в Брюксел, просто не вярвах наистина, че кампания, инспирирана от либералите, осъществена от зелените в полза на социалистите, ще стигне толкова далеко.
- Точно заради това, че беше кампания от много отдавна, може би вие трябваше да сте по-подготвена.
- Подготвена за кое?
- Ами да кажем за отговор на въпроса за конфликт на интереси.
- Вижте, не можете да бъдете подготвен, когато излиза нещо в медиите час и половина преди самото изслушване. Не можете да бъдете подготвен за такава атака, която, както се видя, е абсолютно несъстоятелна, специално за конфликта на интереси. За мен това беше важно - да бъде изчистено моето име. Защото за мен участието в политиката е кауза, а не някакво желание да заемам този или онзи пост. Нещо, което трябва да служи за пример за всички, които по някакъв начин участват в политиката.
- Като говорим за конфликт на интереси, преди ден излезе и информация, че управлявате друга фирма.
- Да, която била свързана с Държавна сигурност. Много ви моля, просто това вече минава всички граници. Смятам, че трябва да гледам на това с насмешка. Това, че някой е излязъл и за пореден път е гръмнал с някаква бомба точно преди заседанието на комисията по развитие в ЕП, отново българин, означава единствено и само, че съм постъпила много правилно, вземайки решението да се оттегля.
- А подценихте ли подготовката си за ресора?
- Не, но подцених наистина мащаба на атаката.  
- Доволна ли сте от представянето си?
- При тези обстоятелства моето представяне не можеше да бъде никакво друго.
- Все пак някакви грешки отчитате ли?
- Отчитам много грешки. Отчитам това, че не може човек да бъде в полезрението, в атаката на една политическа сила, както бях аз, и едновременно с това да бъде пощаден. Враговете винаги се отнасят най-зле с най-силните.
- А как виждате политическото си бъдеще?
- В момента не ме занимава политическото ми бъдеще.
(По БНР)


Тагове:   интервю,   Желева,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1811797
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031