Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2010 17:50 - АРИСТОТЕЛ И ИЙСУС ХРИСТОС, ДАМИ И ГОСПОДА...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 3893 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 08.09.2010 17:59


МЕЖДУ АНТИЧНА ГЪРЦИЯ И ХРИСТИЯНСКА ЕВРОПА...
Цензорите на блога объркаха текста, но ми стревя, че и сега е ясеннн

                                 АРИСТОТЕЛ

    СНЕГЪТ Е БЯЛ НЕ ЗАЩОТО АЗ ГО НАРИЧАМ БЯЛ; АЗ ГО НАРИЧАМ БЯЛ, ЗАЩОТО ТОЙ СИ Е БЯЛ И БЕЗ ДА ГО НАРЕКА БЯЛ.

                                        ИЙСУС

       ВЯРВЯЙТЕ МИ...

КРЕАЦИОНИЗЪМ ИЛИ ЕВОЛЮЦИОНИЗЪМ – ДВЕ ДУМИ, КОИТО ПОБЪРКВАТ ДУШАТА НА ЧОВЕКА...

Деветдсесет и два процента от хората даже не знаят, че става дума тъкмо за тези две думи..

    Те го разбират под формата на думите ВЯРВАМ И ЗНАЯ...

     ВГЛЕДАЙТЕ СЕ В ЕЗИКА НА АРИСТОТЕЛ И В ЕЗИКА НА АПОСТОЛИТЕ, ДЕТО ВИКАТ, ЧЕ ИЙСУС ГО БИЛ РЕКЪЛ....

 ВГЛЕДАЙТЕ СЕ ВНИМАТЕЛНО В РАЗЛИКАТА МЕЖДУ СМИСЪЛЪТ НА ТЕЗИ ДВЕ ТВЪРДЕНИЯ И ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ЗАЩО И КАК Е ВЪЗНИКНАЛО ХРИСТИЯТСТВОТО... ТЕЗИ ДВЕ ТВЪРДЕНИЯ ПОКАЗВАТ РАЗЛИКАТА ЧЕ БОГ ОТЕЦ МЕ Е ПРАТИЛ, ВЯРВАЙТЕ МИ НА ДУМИТЕ:

       ЩОМ АЗ КАЗВАМ, ЧЕ СЪМ СИНЪТ НА БАГА, ЩОМ АЗ КАЗВАМ ТОВА, ПОВТАРЯМ ДУМИТЕ НТА ИЙСУС...СЛЕДОВАТЕЛНО СЪМ СИНЪТ НА БОГА....

   ТОВА Е ПРИЯТЕЛИ....ДВЕТЕ КОНЦЕПЦИИ ЗА СВЕТА ЕТО ВИ ГИ ИЗБРАНИ СЪВЪРШЕНО ПРЕЦИЗНО...

ЕТО ВИ РАЗЛИКАТА МЕЖДУ АНТИЧНА ГЪРЦИЯ И ХРИСТИНСКА ЕВРОПА.

 

ТОВА СА ТЕКСТОВЕТЕ, ДАМИ И ГОСПОДА  ..

 



Тагове:   дами,   Аристотел,


Гласувай:
1



1. vmir - Моите уважения, Професоре, но не е ли прекалено предизвикателно да обясняваме страстите
08.09.2010 19:10
единствено с различията между думите "знам" и "вярвам"? Признавам, че такъв опит ми изглежда като почти неудържимо изкушение, но ме смущава това, че според мен, всяко знание може да се сведе до вяра. До сега не съм срещнал научна дисциплина, която да не се базира на аксиоми или постулати, приети на вяра за неопровержими. Разбира се, това е един твърде неудобен факт за всезнайковците особено, за онези, които препират да осребрят "знанията" си.
Поздравления за постановката!
цитирай
2. gerbsenior - Не, колега и приятелю...
08.09.2010 20:07
ТОВА Е ТЕЖКАТА СЕМАНТИКА НА ПРЕОБРЪЩАНЕТО НА НАЧИНА НА МИСЛЕНЕ В НАЧИНА НА ИЗРАЗЯВАНЕ...
И НЕ МЕ ПОДЦЕНЯВАЙ, АЗ СЪМ ПЪРВИЯТ СВЕТОВЕН МИСЛИТЕЛ, КОЙТО ПРОУМЯ РАЗЛИКАТА В МИСЛЕНЕТО ЧРЕЗ РАЗЧИТАНЕТО НА ИМАНЕНТНАТА СЕМАНТИКА НА ИЗРЕЧЕНИЯТА...
НА МЛАДИ ГОДИНИ СЪЗДАДОХ НАЙ-НЕПРОБИВАЕМИЯТ, ХЕМ ШИФЪР, ХЕМ КОД
В ПЛАНЕТАРНОТО РАЗУЗНАВАТЕ!
ПОЗДРАВИ!
цитирай
3. vmir - 2. gerbsenior - Не, колега и приятелю...
08.09.2010 21:43
gerbsenior написа:
ТОВА Е ТЕЖКАТА СЕМАНТИКА НА ПРЕОБРЪЩАНЕТО НА НАЧИНА НА МИСЛЕНЕ В НАЧИНА НА ИЗРАЗЯВАНЕ...
И НЕ МЕ ПОДЦЕНЯВАЙ, АЗ СЪМ ПЪРВИЯТ СВЕТОВЕН МИСЛИТЕЛ, КОЙТО ПРОУМЯ РАЗЛИКАТА В МИСЛЕНЕТО ЧРЕЗ РАЗЧИТАНЕТО НА ИМАНЕНТНАТА СЕМАНТИКА НА ИЗРЕЧЕНИЯТА...
НА МЛАДИ ГОДИНИ СЪЗДАДОХ НАЙ-НЕПРОБИВАЕМИЯТ, ХЕМ ШИФЪР, ХЕМ КОД
В ПЛАНЕТАРНОТО РАЗУЗНАВАТЕ!
ПОЗДРАВИ!


Това за планетарното разузнаване е респектиращо постижение особено, ако се вземат предвид предупрежденията за скорошни контакти с извънземни цимвилизации : )))

Другото ме връща на разликата между Исус, който призовава “вярвайте ми”, и Аристотел, който прокламира знание чрез непоколебима вяра в понятията... Е, хубаво е да се довериш на човек, който е проверил повече от всеки друг достоверността на твърденията или умозаключенията си. Лошото идва, когато се появи един тарикат и дискредитира жертвите на Исуса, като се постави, доколкото е възможно в ролята му, за да получи своето. Тогава и най-сериозните недостътци на Аристотелевия подход започват да изглеждат къде по-привлекателни от Исусовите завети... :(

цитирай
4. sestra - Приятелю,
08.09.2010 23:01
недей така. Сигурна съм, че не бих те оборила в спор, но също и не бих се съгласила с теб.
цитирай
5. gerbsenior - sestra....
09.09.2010 08:10
МОМИЧЕ УМНО И ДОБРО ЗА СТАРИЯ ПРОФЕСОР ТОВА Е СВЕТОНА СЕМАНТИКА ПРИМЕРЪТ С ШИФЪРА И КОДА Е САМОИЛЮСТРАЦИЯ НА МОЯТЯ ФИЛИСОФСКА СЕМАНТИЧНА ИНТЕРПРЕТАЦИЯ...
АЗ ВОГА ДА ОБЩУВАМ С ТЕБ БИЛО НА ЕЗИКА НА ПЛАТОН ШИРОКИЯТ, БИЛО НА ЕЗИКА НА АРИСТОТЕТЕЛ-СТАГИРИТ, БИЛО НА ЕЗИКА НА АВГУСТИН ВЕЛИКИ /СВЕТИ /АВГУСТИН/, АЗ МОГА ДА ОБЩУВАМ С ТЕБ НА ЕЗИКА НА ЕЙБРАХЪМ ЛИНКЪЛН, НА ДЖОРДЖ УОШИНГТЪН, АЗ МОГ ДА ОБЩУВАМ С НЕБ НА ЕЗИКА НА ПУТИН И ЕЗИКА НА БОЙКО... АЗ СЪМ ПОЧТИ КАТО БАЛЗАК СВЕТОВЕН ИДИОТ...ИМАХ ВРЕМЕ ЗА РАЗВИТИЕ ОТ ЕДНА ДОЛЧИНА В СЕЛОТО, СТИГНАХ ДО ВЪРХОВЕТЕ НА СВЕТОВНАТА ФИЛОСОФИЯ, НАУКА И КУЛТУРА, НАДВИХ ГИ...СЕГА КРОТКО СЕДЯ, ВСЕ ОЩЕ ЖИВ, НА СЕЛСКАТА СИ ТЕРАСА И СИ ГОВОРЯ С ТЕБ, С БОГА И С БОЙКО БОРИСОВ...ГОВОРЯ СИ С ВСЕКИ....
ЗАЩО ЛИ?
СЕДЯ НА ЕДИН ПРОДЪНЕН, ИЗГНИЛ СЕЛСКИ СТОЛ, КУПЕН ОТ МАЙКА МИ...
ВЪРХУ СЕДАЛКАТА НА ИЗГНИЛАТА ДЪСКА СЪМ СЛОЖИЛ ЕДНО ДЕБЕЛО ЧЕРДЖЕ, ЗА Д НЕ ПАДНА...ВЪРХУ ЧЕРДЖЕТО СЪМ СЛОЖИЛ ЕДНА ВЪЗГЛАВНИЦА ЗА УДОБСТВО...
ПОЗДРАВИ НА ТЕБ И НА ТВОЯ ПРИЯТЕЛ, ТОВА Е СТАРИЯТ МЪДЪР ПРОФЕСОР ЗДРАВКО ДУНОВ..
ЧЕСТ ИМАМ!
цитирай
6. fireball - С две думи
10.09.2010 10:27
С две думи речено Професоре:
"Да ВЯРВАМЕ на Бойко в това което казва, въпреки, че ЗНАЕМ, че не може да го направи!"
Красиво е. Философско.
Между възторга от ВЯРВАНЕТО и тъгата от ЗНАЕНЕТО.
цитирай
7. vmir - От първостепенна важност за успеха е как се правят нещата.
10.09.2010 14:11
Бойко казва "Това правя и тогава ще го завърша". По - коректно от това не може и да се иска - всеки може да наблюдава и да каже, ако има нещо по въпроса. Но този език е непонятен за хората със задни мисли и свикнали да се измъкват с общи приказки и удобното за размотаване "ние", вместо "аз". Затова и Бойко ще успее, а който разбрал - разбрал. Който само чака Бойко да дойде да му хване ръката и да му покаже като на първолак как се използва, ще си остане с чакането и мрънкането, но нима нещо някога е зависело от мрънкачите?
цитирай
8. fireball - Разбира се vmir
10.09.2010 18:43
ЧУли сме и сме го разбрали - кога ще се завърши еди-коя си магистрала, селски път и еди-кое си кръстовище- Чудесен началник на департамент "Пътища всякакви" към Пътната агнеция. Не сме чули нищо обаче по други въпроси - освен че няма да се увеличават пенсиите, заплатите, помощите... тъй като те и без това се едни от най-високите в Европа! Когато ви критикуват и нямате какво да отговорите, веднага го обръщате на мрънкачи. Щото вие сте едни устремени в бъдещето, силно вярващи и убедени в правотата и верни на Бащицата... Отдадени всецяло на делото... Това вече сме го живяли... Айде изненадай ме с нещо друго.
цитирай
9. vmir - 8. fireball,
10.09.2010 19:14
fireball написа:
ЧУли сме и сме го разбрали - кога ще се завърши еди-коя си магистрала, селски път и еди-кое си кръстовище- Чудесен началник на департамент "Пътища всякакви" към Пътната агнеция. Не сме чули нищо обаче по други въпроси - освен че няма да се увеличават пенсиите, заплатите, помощите... тъй като те и без това се едни от най-високите в Европа! Когато ви критикуват и нямате какво да отговорите, веднага го обръщате на мрънкачи. Щото вие сте едни устремени в бъдещето, силно вярващи и убедени в правотата и верни на Бащицата... Отдадени всецяло на делото... Това вече сме го живяли... Айде изненадай ме с нещо друго.


Насила се взема, не се дава. Защо мислиш, че някой трябва да те отлепи от старата ти представа за държавата, или да ти налива възможностите с фуния? Толкова ли е трудно да видиш сам разликата между тоталитарната и демократичната държава, за да не те изкушават деморализиращите пропаганди на червените шушумиги, според които всичко започва и свършва с техния "прекрасен" социализъм от татово?

Имаш ли собствена представа какво очакваш от държавата си, за да си направиш живота по-добър, или просто искаш по-добър живот от самата държава?
цитирай
10. fireball - Абе vmir...
11.09.2010 11:42
Ти май си назубрил нещо и си го повтаряш като папагал... Кой да ме отлепя? Какви възможности? Каква демократична държава? Ако някой не мисли като вас, веднага го класифицирате към "червените". Ама я моля ти се! Можете ли да кажете нещо по.различно от банални фрази, клишета, идеологеми и несвързани логически брътвежи. Мислете с главите си! Think! Think!
Разбира се, че имам представа какво да очаквам от ДЪРЖАВАТА. Много сме спорили с теб. Ама ти явно нямаш представа, защото най-вероятно си стигал най-много до Калотина... Затова и всички се изнасят навън, защото колкото и да е тежко - там поне има ВЪЗМОЖНОСТИ. Няма БКП, ГЕРБ, СДС , партийни секретари, другари, баджанаци, приятелчета и пр. и пр. Има ДЪРЖАВА. А не някакво полуфеодално владение на неясни субекти и тълпа крепостни, които възторжено ги акламират и гледат как да се присламчат по близо за да им слугуват.
цитирай
11. vmir - Ако наистина си вярваш, че за понятийната пустош в представите ти е виновен някой друг,
11.09.2010 13:01
опитай като за начало да надскочиш нормата "всички са маскари", и дори само този опит ще те снабди с полезни наблюдения. Ако обаче и това не е по силите ти, не съм в състояние да ти помогна.
цитирай
12. fireball - човече
11.09.2010 18:14
За сто и първи път ти повтарям - дано вденеш най-сетне - че никой за нищо не ми е виновен. От никого не се жалвам. Не се оплаквам. Искам нещо простичко. БЯЛА ДЪРЖАВА. Вие не можете да я направите тази държава. Защото не знаете как и защото в главите ви се въртят единствено проценти и пари! Държава се прави с вдъхновение, кураж и себеотрицание. Не със шемекерлъци и тарикатщини. Към думите на великия бай Алеко, нямам какво да прибавя. А нормата "всички са маскари" си я потвърдиха самите тези, които най-много вият против нея. И претендират, че са нещо по-различно. Чакаме дела. Толкова е просто.
цитирай
13. vmir - 12. fireball,
11.09.2010 23:02
fireball написа:
За сто и първи път ти повтарям - дано вденеш най-сетне - че никой за нищо не ми е виновен. От никого не се жалвам. Не се оплаквам. Искам нещо простичко. БЯЛА ДЪРЖАВА. Вие не можете да я направите тази държава. Защото не знаете как и защото в главите ви се въртят единствено проценти и пари! Държава се прави с вдъхновение, кураж и себеотрицание. Не със шемекерлъци и тарикатщини. Към думите на великия бай Алеко, нямам какво да прибавя. А нормата "всички са маскари" си я потвърдиха самите тези, които най-много вият против нея. И претендират, че са нещо по-различно. Чакаме дела. Толкова е просто.


Човече, а ти кога ще вденеш, че държава не се чака да стане, а се прави? Погледни си адресацията на исканията към мен и дано да ти светне, че нито съм член на ГЕРБ, нито имам някакви служебни взаимоотношения с тях, за да имаш поне формално основание да искаш от мен. Ето защо е нелепо да искаш от мен аз да оправям държавата, а ти да стоиш и да гледаш отстрани. Трябва да искаш бяла държава и от себе си, и да престанеш да очакващ държавата да ти се представи по твоя поръчка като по каталог, а ти да й се представиш и да я правиш на дело, вместо да парадираш калко много знаеш, пък другите не знаели какво правят. А стига всезнайковщина де, време е и за реални дела.
цитирай
14. gerbsenior - МИСЛИШ, КОЛЕГА И ПРИЯТЕЛЮ...
12.09.2010 00:16
ДАЖЕ ПРЕКАЛЕНО КРАСИВО ПИШЕШ ЗА НЕХУМАНИТАРЕН УЧЕН---КУЛТУРА Е ТОВА, ДЪЛБОКА ФЕРМЕНТИРАЛА КУЛТУРА....
ВИЖ МУ НА ОПОНЕНТА ФРАЗАТА ВИЕ НЕ МОЖЕТЕ ДА ГО НАПРАВИТЕ....ХО, ХО, ХО ...ЗНАЧИ ТОЙ МОЖЕ, НИЕ НЕ МОЖЕМ....
КОСТОВИСТ ОТ ТРЕТА КАТЕГОРИЯ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1816023
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930