Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2010 22:37 - ВНИМАТЕЛНО с ФИЛЧЕВ, МИНИСТЪР ЦВЕТАНОВ...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 1525 Коментари: 1 Гласове:
0



16.11.2010 г.
вторник                 
16.11.10 Филчев: Чакам да ме арестуват автор(и): Анна Заркова, прочитания: 911, коментари: 3 image Виж галерия 1 2 3 »

“Очаквам всичко, даже да ме арестуват. При балканските нрави, които ни заобикалят, и при явната изнервеност на вътрешния министър това няма да ме учуди.” Така каза пред “Труд” бившият главен прокурор Никола Филчев. Изявлението му последва интервю на министър Цветан Цветанов по ТВ7, в което той обяви скандална версия: Може Филчев да е поръчал убийствата на адвокатката Надежда Георгиева и на прокурора Николай Колев. Може също така, допусна министърът, Алексей Петров да е поел поръчката и да е възложил на свои хора да я изпълнят.

“Ако имат достатъчно доказателства, да ми сложат белезниците и да ме пратят в съда”, каза още Филчев. Той добави, че ще даде днес немския журналист Юрген Рот на съд за клевета.

Бившият прокурор №1: Колев го гръмна наркомафията

- Г-н Филчев, вътрешният министър Цветанов днес не на ухото на Юрген Рот, а пред цяла България в интервю на Николай Бареков по Тв 7 обяви, че вие може да сте поръчали две убийства, които Алексей Петров може да е организирал. Чухте ли го?

- Не съм го чул. Но знам, че по закон вътрешният министър, който ръководи част от разследващия апарат - дознателския, събира доказателства, дава ги в прокуратурата, тя внася обвинителен акт, а съдът решава дали някой е извършил престъпление или не. Аз мисля, че г-н Цветанов това го знае, но трябва да му се напомни все пак. Трябва да му се напомни на “това лице”- ако си послужа с израза, с който той назовава другите.

- Г-н Едвин Сугарев побърза днес да заяви, че не би се изненадал да ви види с белезници... Вие самият допускате ли, че може да ви арестуват?

- Всичко е възможно при тия балкански нрави, които ни заобикалят... Но Едвин Сугарев да си пише стиховете и да си чисти по-често устата... Сугарев и оня... как беше... Николай Колев-Босия... и Явор Дачков... какво има да ги обсъждаме, моля ви се, да говорим за сериозни хора!

- Моля ви, г-н Филчев, спрете, това са мои колеги.

- Какви колеги са ви те?! Това са клозетни драскачи, ако беше преди години, те щяха да пишат по стените на градските клозети. Добре, ама днес е демокрация, всеки пише, всеки има сайт. А много от медиите са заченати в грях и обслужват корпоративни интереси, както казва г-н Цветанов.

- Да оставим това. Вие наистина ли очаквате, че могат да ви арестуват?

- Ами да. Има сценарий, който е в ход. Изпълнява се от Цветанов. Той може да хвърля димки, да привлича внимание, да каже: “Ето, арестувахме главния прокурор Филчев(г-н Филчев изглежда има предвид американеца Брус Джаксън, който неведнъж се изказва критично за работата на българската прокуратура - б. а.) и други подобни международни шмекери, но това няма да е законно. Изглежда Цветанов е твърде преуморен и изнервен. То е понятно. Поставете се на негово място.

- Трудно ми е, честно да ви кажа.

- Като вътрешен министър и вицепремиер ти трябва да дадеш спокойствие на гражданите, да убедиш западноевропейските партньори в усилията, които правиш, а не винаги се получава. А имаш и личен живот, човешки и тъй нататък.

- Намеквате за обясненията, които г-н Цветанов е принуден напоследък да дава за своите апартаменти?

- Оставете апартаментите! Човекът си каза за тях пред парламента. Аз предполагам, че премиерът Борисов му е казал сигурно: “Ще отидеш и ще си кажеш на народните представители какво ти е положението!” И ето - Цветанов излезе и най-добросъвестно си каза. Показа здрави нерви. Защото никак не е лесно да обясняваш през 1955 г. какво става - бабата на дядото какво дала... Това са много лични моменти, които той беше принуден да сподели. Това беше и обидно, и унизително. И защо е нужно? Нали в капитализъм живеем - колкото повече имаш, толкова по-добре. Сега не е срамота да имаш, срамота е да нямаш - значи си мързелив. Ама бил държавен служител! При неговите заплати откъде спестени пари? Добре, де, стига. Има си органи, сметни палати, ще проверяват и тъй нататък. Ама как можело органите на изпълнителната власт - данъчните, да разследват началника си, вицепремиера Цветанов? Ами колкото могат, ще разследват и туй то.

- Аз не мога добре да се ориентирам - вие на г-н Цветанов съчувствате ли му, или го иронизирате?

- Съчувствам му. И аз съм бил в подобно положение. Той от една година се бори с престъпността, аз 7 години като главен прокурор същото съм правил, даже моят пост е бил натоварен с повече отговорност.

Ако срещу него има атаки от организираната престъпност, срещу мен е имало и има много повече Разбирам го, макар че той изключително много ми уврежда интересите и ми накърнява достойнството.

Знам какво е да се бориш с престъпността и да търсиш баланс между двата полюса - държавната репресия и индивидуалните, личните права на гражданите. Трудно е за един млад управляващ, какъвто е той, да намери златната среда. А и властта променя човека, разбира се, това трябва да се отчита... Сигурно като всеки човек се вълнува...

- Да, очевидно се вълнува всеки път, когато съдът пусне някого от задържаните в именитите полицейски операции.

- Ами, да, но тия вълнения не извиняват погазването на закона. Борбата за победата на закона трябва да се води със законни средства. Ако аз съм извършил престъпление и съберат доказателства за това, нека бъде по закон - да ми сложат белезниците и там - в съда, да обяснявам на съдиите! Ще се моля, ще обяснявам, ще доказвам, колкото мога. Друго какво?

- Времената се менят. Навремето, когато вие бяхте главен прокурор, а премиерът Бойко Борисов - главен секретар на МВР, двамата изглеждахте добър тандем...

- Да. Той и вчера премиерът го каза: че всичко, което той е направил срещу организираната престъпност навремето, не е могло да стане без подкрепата на прокуратурата и лично на главния прокурор. Това го е казвал много пъти. Тези непремерени приказки на Цветанов, че съм бил част от организираната престъпност, просто трябва да се коригират. Защото моят живот е преминал в служба на борбата срещу организираната престъпност. Аз преди 40 г. съм бил наказателен съдия - 7 г. във Върховния съд и т. н. Що се отнася до отношенията с тогавашния главен секретар Бойко Борисов - вие може би си спомняте, че когато имаше във ВСС опити Борисов да бъде притесняван с т. нар. разделение на властите, аз категорично станах, подкрепих го и всичко спря във ВСС, увяхнаха. Защото то не е само разделение на властите, но и взаимодействие. Премиер, вицепремиер, вътрешен министър - те отговарят и за сигурността на гражданите, за нашето представяне пред ЕС и трябва да бъдат достатъчно влиятелни. Но това трябва да става в определените от конституцията и закона рамки. А не така - някой управляващ безотговорно да си бъбри! Бил съм убиец! Смехории! Аз как на стари години да сляза на равнището на Цветанов и да споря с него. Защото той бил нещо притеснен... Може би си мисли, че като прехвърли тежестта върху мен - да гръмне сега из Европа: “Задържахме главния прокурор!” - вижте как се борим срещу организираната престъпност! - ще се забравят някакви неудобни въпроси по негов адрес... Аз съм “за” той да бъде оставен да си върши работата и да не бъде притесняван за неговите имоти. Нека си носи огромните отговорности, които има. Обаче без да накърнява честта и достойнството на другите... като на мен например...

- Днес и г-н Цветанов отбеляза, че сте работили добре заедно, когато Борисов беше главен секретар, а той беше негов помощник. Обаче обяви, че сте възпрепятствали тези, които са опирали до вас. Така ли беше?

- Кое?

- Г-н Цветанов визираше разследванията за убийствата на прокурора Николай Колев и адвокат Надежда Георгиева.

- За Надежда Георгиева - имаше обвинение, че аз съм я убил лично със сатър. Тъй като се разбра, че по това време съм бил в Либия, промениха обвиненията - не е лично размахвал сатъра, ама ето на- поръчал го е.

Ако сериозно ме питате, две години след смъртта на Георгиева дойде от ямболски адвокати искане да се активизира разследването. Тогава го пратих в НСлС. Докладваха ми, както и на цялото ръководство на прокуратурата. Оказа се, че по един потник, намерен от полицията в дена след убийството в дома на един от обвиняемите - Орлин Аврамов, има кръв. Той казвал - на дъщерята е кръвта, на жената. Но експертиза показва, че е на жертвата. Дойде обаче и един разговор в прокуратурата, записан защото един следовател от Ямбол е подслушван законно от МВР за корупция. В тоя разговор следователят по делото Илия Илиев се обажда на своя приятел, следователя от Ямбол, и казва: “Кажи на твоя приятел Орлин Аврамов, че ДНК експертизата е много лоша, кръвта е на жертвата, и да вземе мерки да си смени адвоката - Пламен Цанков, да си търси по-сериозен!” Тогава направих искане пред ВСС за отстраняване на тоя следовател и снемане на имунитета му.

- А в делото за убийството на прокурора Колев намесвали ли сте се?

- Там нарочно се дистанцирах, даже бях излязъл няколко месеца в отпуск, тъй като моето име се свързваше с неговото, бяхме колеги... но ще ви кажа: прокурорът Колев го уби наркомафията! НСС даде сигнал до прокуратурата, че Колев се занимава с контрабанда на наркотици и оръжие. Разработката беше подписана от ген. Атанас Атанасов. Защо е убит? Защото е взел 3 млн. от Сретен Йосич. Наркомафията не прощава.

- Ген. Атанасов напоследък казва, че не било баш истина това...

- Ами като не било истина, значи Атанасов е извършил престъпление. Щом е използвал цялата служба НСС да пише доклади с лъжи. А за това е харчил и пари.

- Вие виждали ли сте се с Алексей Петров, откакто той излезе от ареста?

- Не. Умишлено не съм му се обаждал. Не искам да давам повод за най-различни интерпретации. И нямам намерение да се виждам с Алексей, ако не се блъсна в него. Макар че беше коректно, след като толкова време сме одумвани и има тежки обвинения срещу него, да почукам на вратата му, да питам по човешки как е.

- Мнозина смятат, както и г-н Цветанов, че вие с Петров сте Октопода.

- Ама този вътрешен министър, да ме извинява, прекалява с художественото творчество. Малко по-отговорно трябва да говори, той е на сериозен пост. На кого вика той Октопод? Следствието по т. нар. дело “Октопод” трябва да трае 2 месеца по закон . Ако имат някакви сериозни доказателства за изнудвания, станали преди 10 или 12 г., те трябва да отидат в съда. А не Цветанов всеки ден да се показва по телевизиите и да вика: Октопода ще го смачкаме! Добре, нека се зъби срещу организираната престъпност, но има една граница, която не трябва да се минава. А той я прекрачи. “Президентът е от Октопода, съдиите са от Октопода, главният прокурор е от Октопода, оня, тоя - все от Октопода! Само той, г-н Цветанов, не е от Октопода. Нека се успокои малко. Казах ви - ако той се е борил 1 г. срещу мафията, аз съм се борил 7 г. като главен прокурор, а преди 37 г. съм почнал работа като наказателен съдия.

- Интересен въпрос зададе г-н Бареков на министър Цветанов днес: вие ли сте машата на Алексей Петров, или той вашата?

- Истината е, че не сме толкова близки. Не сме в такива отношения, че да се използваме един друг. Ох, като гадже ми го вързаха тоя Алексей Петров...

- Съседи сте, това е факт.

- Оставете това. Притеснен съм от това, което става в държавата. Нещо не е както трябва. Огромни са усилията на министъра, на МВР срещу организираната престъпност. Но това, което става, е замеряне с компромати. Нямаме доказателства срещу някого - добре, ама ще уредим в две медии да излезе нещо лошо за него. На какво прилича това? На европейска държава ли? От това ли има нужда обикновеният гражданин? Не, той има нужда да работи, да печели...

- Току-що чета ново съобщение от Сугарев: “Прокурорът Колев знаел, казва, че ще му пратят Петров."

- Ами който не вярва, да пита Колев, ама той пък не е между живите... Гадост!

- Ами Юрген Рот? За неговите разкрития какво ще кажете? Не е случаен, МВР му осигурява охрана.

- Смешно! Полицаи пазят Петров, други пазят Рот. Кой е тоя Рот? Това, което казва Рот, е толкова достоверно, колкото това в някакво си американско списание, където арогантно клеветят нашия премиер. Аз лично ще го дам на съд за клевета. Но какъв ти Рот?! Тук говорим за разследване, трябва да се съберат доказателства, ако аз наистина съм заподозрян, да се прецени достатъчно ли са, както законът изисква. Щом е нужно, слагат ми белезниците - и в съда.

- Разпитваха ли ви вече?

- Да, миналата седмица. Аз бях в чужбина, правиха ми операция, но дойдох да бъда разпитан, както е редно по делото за Петров.

- За убийствата питаха ли ви?

- Не.

- А как сте със здравето сега?

- Преди 7-8 г. и Кеворк ме попита: “Говори се, че не си добре с главата, трудно вдяваш, така ли е?" Ето и на вас ще кажа: смятам, че съм много добре. Разбира се, никой не знае какви болести носи у себе си. Но мога да се подложа на всякакви изпитания - физически и психически. Вдигам щанги, плувам, играя бокс, бягам. И ще кажа като всеки мъж- ако някой ме закачи, ще го смачкам. Ако посегнат на достойнството на един мъж, той ще ругае, ще се сбие - те са прости неща. В отлична форма съм сега.

- От какво ви оперираха?

- От кокоши трън, нека така да го дефинираме.

Цветанов: Може Филчев да е поръчвал, а Петров да е убивал

Възможно е Никола Филчев да е поръчал убийствата на прокурора Николай Колев и адвокатката Надежда Георгиева. Възможно е също Алексей Петров да е изпълнил тази поръчка чрез неговите барети. Това обяви в ефира на Тв 7 вътрешният министър Цветан Цветанов в отговор на настоятелните питания на водещия Николай Бареков. “Във времената, в които сме живели, всичко е възможно”, обобщи МВР шефът.

Въпреки че говореше хипотетично за подобен сценарий, преди дни немският журналист Юрген Рот съобщи пред “Дойче веле”: “Цветанов ми каза, че Филчев е поръчал убийствата на Колев и Георгиева.” Вчера на репликата на Бареков, че бившият обвинител № 1 стои зад тези кръвопролития, министърът каза все пак: “Не съм казал подобно нещо”.

Относно срещата си с чужденеца МВР шефът обясни, че разговорът с чуждия журналист бил “свободен”, а освен това той бил достатъчно информиран човек за българската действителност. Цветанов отказа да съобщи какви доказателства имат в подкрепа на тази версия. Той си спомни също, че навремето при разследването на убийството на Колев у Филчев се виждало “ясно изразеното нежелание да се води докрай това разследване”.

Едвин Сугарев: Той беше враг на ексглавния обвинител

Убитият прокурор от Върховната касационна прокуратура Николай Колев е знаел, че ще му изпратят Алексей Петров, сочен за изпълнител на “мократа поръчка” срещу него. Това заяви в интервю за “Дойче веле” един от основателите на СДС Едвин Сугарев.

“Аз бях един от последните хора, които са виждали Николай Колев жив. С него се срещнахме няколко дни преди убийството му за един разговор, свързан с Филчев, и с някои данни за негови дела. Видя ми се доста угрижен и аз го попитах дали не се безпокои от нещо”, обясни Сугарев. Прокурорът му отговорил: “Алексей Петров ще ми скочи.” Веднага след разстрела на магистрата Едвин се обадил на Бойко Борисов, тогава главен секретар на МВР, и поискал да бъде разпитан.

“На следващата сутрин показания дадох в СДВР в негово присъствие, а след това и пред следователи”, казва Едвин Сугарев. Според него мотивът Филчев да иска смъртта на Колев бил, че покойният вече прокурор бил най-големият му враг сред магистратите.

Сякъл у нас, докато бил в Либия

Никола Филчев лично е развъртял кухненски сатър и в момент на умопомрачение е убил ямболската адвокатка Надежда Георгиева. Писмо с подобен текст бе раздадено на опелото на Николай Колев на 2 януари 2002 г. от Грейси Симова, съпруга на скандалния моряшки синдикалист Пламен Симов. Пред “Труд” Симов сподели, че научил информацията от самия Колев. Покойният магистрат пък разбрал от свои източници в службите. Разследване на “Труд” обаче установи, че по време на убийството тогавашният главен прокурор е бил в Либия във връзка със СПИН делото срещу нашите медсестри.

Подновиха делото “Колев” преди година

Бившият магистрат Николай Колев бе застрелян на 28 декември 2002 г. в района на “Пирогов”, на 50 м от дома му. Фаталната вечер скандалният приживе прокурор излязъл да купи батерии за дистанционното от близък магазин. На връщане, към 19 ч, той бил застигнат в гръб и разстрелян с 10 куршума. Преди дни по Би Ти Ви премиерът Борисов обяви, че по същото време край “Пирогов” били засечени три последователни разговора, проведени от наемниците. Делото за смъртта на Колев бе спряно, а през ноември м. г. - възобновено.

През 2000 г. от секретна справка, подписана от тогавашния шеф на НСС Атанас Атанасов, стана ясно, че Колев е част от международен канал за трафик на дрога.

Процесът за ямболската адвокатка - в застой

Делото за убийството на ямболската адвокатка Надежда Георгиева е в застой от почти 3 години. Тогава процесът бе спрян, тъй като се чака произнасянето на съда в Англия за екстрадицията на една от подъсидимите - Димитрина Калайджиева. Освен нея обвинени са и съпругът й Пламен и бизнесменът Орлин Аврамов. Преди да бъде разстрелян през 2002 г., следствен по делото бе и прокурорът Николай Колев. Георгиева бе открита съсечена в дома й в столичния кв. “Стрелбище” през 2002 г.

Прокуратурата: Решаваме ще питаме ли Филчев

“Убийството на Николай Колев се разследва. Наблюдаващият прокурор е изискал новопостъпилите материали от МВР, ако има такива, да му бъдат предоставени”, обяви говорителят на СГП Маргарита Немска. Тя отказа да даде повече подробности, но уточни, че тепърва ще се решава ще бъдат ли викани за разпит Никола Филчев и бившият съветник в ДАНС Алексей Петров.

Яне Янев: Цветанов да даде обяснения пред парламента

Утре депутатите от РЗС искат като първа точка от дневния ред на Народното събрание да влезе изслушване на вътрешния министър Цветан Цветанов по повод неговите твърдения, че Никола Филчев е заподозрян в поръчителство на две убийства. Това на практика е крайната фаза на досегашната задкулисна игра между Бойко Борисов и Цветанов. Защото само преди ден Борисов публично защити Филчев и каза, че са правили добри съвместни акции.



Тагове:   министър,   Филчев,


Гласувай:
0



1. zaw12929 - Гледах го. Слушах го. Главен про...
17.11.2010 20:00
Гледах го. Слушах го. Главен прокурор на България... кого ли не са оплюли горките журналисти, като им поръчат... Не чакаха да отговори- важното бе да го попитат... Тези медии... отвличане на вниманието.... пак и пак ...криза е...
Ако трябва, да го арестуват. Това няма да намали безработица, да увеличи заплати, пенсии- но... ще зарадва всички злобари, дето мислят, аз не сакам да съм добре, а Вите да е зле... а такива с лопата да ги ринеш...
Лошото е, че така истинските убийци се радват, защо ли над тях има чадър...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1814570
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930