Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2011 08:08 - БОЙКО БОРИСОВ ...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 2755 Коментари: 3 Гласове:
-124


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
16.05.2011
           
image Бойко Борисов за резултатите от управлението на ГЕРБ 15 май 2011 | 18:19 | Нова телевизия, "На четири очи" Начало / Мнение Бойко Борисов, министър-председател на Република България, в интервю за предаването "На четири очи" на Нова телевизия

Водещ: В момента в ефир ли сме – много се радвам, защото чувам разни гласове в ефира.
Бойко Борисов: И аз.
Водещ: Всичко се обърка с вашето пристигане, обаче надявам се сега да го концентрираме. Добре, 19 километра много или малко са магистрала?
Бойко Борисов: 20,4 километра.
Водещ: Как 20,4 километра?
Бойко Борисов: Толкова горе-долу е магистралата, но както и да е. Първо, искам да честитя на всички българи, че в ХХІ век за първи път имат узаконена магистрала с надлежни разрешителни. Досега нямаме такава. Първо, ние нямаме нито една цяла, но от днес имаме от А до Я първата готова магистрала. И аз съм много доволен от съвещанието, което направихме веднага след откриването на магистралата, защото днес с директора на най-важната за мен дирекция в Европейската комисия Дирк Анер бяхме и на „Дунав мост 2”, след това...
Водещ: Там какво се случва всъщност, ще има ли този „Дунав мост 2”, това го слушам, откакто съм се родила, този „Дунав мост 2”, горе-долу? Докъде е стигнал този „Дунав мост”?
Бойко Борисов: Вие почти всичко сте слушали, откакто сте се родили, но сега почвате да го виждате. И днес магистрала „Люлин” е нещото, за което дойдоха от Европа да видят, защото те не вярваха, че сме го построили за година и половина. Защото това бяха провалени проекти – и този, и „Дунав мост 2”. Знаете, че „Дунав мост 2” успяхме да извоюваме да го удължим с една година и днес той просто искаше, директорът на Дирекция „Регионално развитие” в Европейската комисия на място да види действително така ли се работи, толкова добре ли се работи така бързо ли напредва проектът, включително, и думите, които употреби на „Дунав мост 2”, и вашите колеги журналисти там са го записали, че това е като перла за Северна България”.
Водещ: Въпросът е кога ще стане, г-н Борисов?
Бойко Борисов: Догодина, октомври 2012 година.
Водещ: Ще има „Дунав мост 2”?
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Добре. Аз лично много съм скептична.
Бойко Борисов: Да, никой в Европа и в България не вярваше, че и магистрала „Люлин” ще стане готова днес, защото тя се движеше с 3-4 години закъснение, тя се движеше така, че изпускахме европейското финансиране, тя беше заварена от мен – направен един участък от 5 километра в равнината и просто тя опираше в планината. И сега, когато видяха всичките тези естакади, тунели, на три нива детелини при Перник, вземете си записа от г-н Дирк Анер и ще видите какво ни каза.
Водещ: Какво каза?
Бойко Борисов: Думата „отчаяние” се замени с думата „оптимизъм” в момента в Европейската комисия от работата на правителството.
Водещ: Г-н Борисов, обаче нали знаете, има, как да кажа, едно възражение на социалистите, които преди това в някаква степен управляваха, това, че управляваха този проект – те казват, че страшно много се е оскъпила тази магистрала, за да я построите. Висока ли е цената, която платихме, за да имаме тези 20 километра?
Бойко Борисов: Вижте, ако сега се върнем в миналото, първо, в никакъв случай нямаше да почна с магистрала „Люлин”. Първо щях да направя магистрала „Тракия”, след това „Марица”, след това „Струма”, след това „Хемус” и /.../ щяхме да правим „Люлин”. Но те може би са избрали такъв лесен подход, нямам представа защо, но повтарям, ние заварихме този проект провален и загубено европейско финансиране. Така че и не случайно аз я вкарах тази магистрала да мине през парламента, защото цинизмът, арогантността, популизмът, лъжата за тези т.нар. социалисти е нещо, което - просто нямам думи за тях. Провален проект, който никой не вярваше, че ще стане, днес е факт.
Водещ: Въпросът е на каква цена, то за някаква цена всичко става.
Бойко Борисов: Цената е с 80 милиона повече от бюджета по простата причина, иначе трябваше да върнем 145-150 милиона евро в Брюксел. И не случайно аз и във ваши предавания съм казвал, същото сега е и за „Дунав мост 2” – или трябва да дадем още мисля, че 40 милиона евро или просто всичко, което е направено досега, остава.
Водещ: 40 милиона евро откъде, от бюджета?
Бойко Борисов: От бюджета. Защото навремето тези хубостници социалистите така са правили договорите, че да печелят фирми с ниски оферти, а впоследствие да се налага да се плаща. Аз разбирам, дори един ремонт вкъщи човек да направи, никога не излиза сметката такава, каквато домакинята я е планирала, винаги се случва и нещо допълнително. Практиката, поне моята, която за този жизнен път съм извървял, показва, че винаги ремонтът излиза по-скъп впоследствие, никога не става по-евтин. Но разбирам да е милион, два, пет, десет – виждате как е строено. Така че нищо не може да ми развали доброто настроение, защото толкова красива стана, толкова усилия, и свещи палихме да стане на 15 май. Защото знаете, че дори предпроектните им проучвания за свлачищните райони, за скалите...
Водещ: То и сега има подозрения, че магистралата може да залее Мало Бучино. Четох, че имат страхове хората. Вие гарантирате ли, че тези хора няма да се окажат под вода?
Бойко Борисов: Затова съм възложил на Агенция „Пътища”, утре правят една комисия, да включат кметовете и на тези няколко села и както я проверявах магистралата година и половина на всеки 15-20 дни как върви строежът, така ще наблюдавам и лично как ще възстановим по възможно най-добър начин, по-добър, отколкото са били навремето, пътищата в селските райони.
Водещ: Добре, вие казвате: „Всички се радват”. Това е безспорно, че на всяка магистрала хората се радват.
Бойко Борисов: Естествено.
Водещ: Обаче защо полицията спираше протестиращите да не стигнат до откриването на магистрала „Люлин?
Бойко Борисов: Защото имаше движение в двете посоки на магистралата от различни коли, ще се ударят.
Водещ: Не, те навсякъде са протестирали.
Бойко Борисов: Кои протестиращи всъщност, искам да питам?
Водещ: Протестиращите от СИЛА. Според нашата репортерка Надя били са около 100-200 човека, не казвам, че е било нещо...
Бойко Борисов: Те имат разрешение да протестират пред „Александър Невски”.
Водещ: Сега, ние спираме свободното движение на хора ли, г-н Борисов?
Бойко Борисов: Да се ударят и да се пребият?
Водещ: Не, полицията е стояла и ги е спирала на всеки три пъти-четири пъти.
Бойко Борисов: Добре, госпожо, да спрем да строим магистрали, за да можем да си правим протести, или какво искате?
Водещ: Аз не искам да спирате, специално за магистралите изобщо не искам да спирате и вие го знаете много добре, но не трябва да спираме и хората, г-н Борисов.
Бойко Борисов: Никой не спира хората, ние сме им дали на центъра на града да правят протест.
Водещ: Те са искали може би на вас да ви кажат нещо.
Бойко Борисов: Те всеки ден, те 5 пъти идваха от СИЛА при мен в кабинета ми. Кога съм им отказвал среща? Ако ви интересува, защото съвещанието, което направих със министрите си, зам.-министрите и ръководителите на Дирекция „Регионално развитие” на Брюксел, мисля, че за бъдещето и за хората в България е много по-важно...
Водещ: Кое имате предвид?
Бойко Борисов:...отколкото да обслужва някоя политическа сила, която искала да се покаже в един такъв момент.
Водещ: Това е някакъв протест на хора, трябва да го уважаваме, защото на много хора им е много трудно, ние ще поговорим за това.
Бойко Борисов: Пак ще загубим 5 минути да обясня за втори път, че когато са искали среща, са се видели с мен, когато са искали среща в парламента, са се видели с тях, разрешено им е да протестират в центъра на София. Какво по-демократично да направим?
Водещ: Добре.
Бойко Борисов: С цялото ми уважение към тях. Дошъл е да се увери с очите си, че в България са се случили и добри неща за тази година и половина ръководителят на тази дирекция, защото догодина, 2012 година трябва да стане готова „Тракия” с европейски пари и българите да могат...
Водещ: Дано.
Бойко Борисов: Не „дано”, тя ще стане, както стана днес тази. И това е проблемът на социалистите, защото хората в следващите години, както днес, ще почнат да виждат продукта на един много силен екип - в регионалното министерство, във финансовото министерство, във вътрешното министерство, в екологията и в транспортно министерство. 2012 година ще стане „Тракия”, 2013 година ще стане „Марица”, сиреч от София до морето ще ходиш по магистрала, от София до Истанбул по магистрала, 2014-та магистрала „Струма”, от София до Солун по магистрала. Паралелно с това днес, и затова няколко пъти прелетяхме над обектите, които искам да ги вкарам и да бъдат финансирани от Европейската комисия за този изключително западнал регион от „Дунав мост 2”, Видин, до Монтана и Враца пътят да стане четирилентов и да влезе с европейска програма, догодина по това време започваме пътя Ботеград-Мездра, от Мездра към Враца е вече четирилентов път. И тогава този регион ще бъде свързан на практика през „Дунав мост 2” от Солун-София-Видин-Европа. Това са транспортни коридори, това са пари, това е бизнес, това са инвеститори. Едва тогава можем да говорим, че сме постигнали нещо, да поканим хората. И аз го попитах г-н Дирк Анер: „В Германия с какво почнахте”? Той каза: „С магистралите”. То дава възможност, инфраструктурата дава възможност да се развива всичко.
Водещ: Разбира се, че с инфраструктурата се развива всичко, за това изобщо не смятам да споря с вас, защото по принцип смятам, че това е най-важното нещо за една страна, всичко друго са селски пътища и провинция на Европа.
Бойко Борисов: Освен това, успяхме днес да договорим с него, той ни даде съвет как да подобрим безопасността по пътищата. Реклама трябва да има.
Водещ: Няма да има реклама, г-н Борисов, успокойте се. Какво четете сега записките тук – може нещо тайничко да са ми написали, много добро зрение имате обаче.
Бойко Борисов: Така е, не крия. Така че около 80 милиона лева да можем да вкараме в безопасност на движението и съответно в подпомагане на общините за детски градини, старчески домове и всичко останало – много ценен съвет, за който съм много благодарен. А и съм благодарен на г-н Дирк Анер, който, между другото, от 7 програми ръководи 5 за България, че ни даде този акъл, и то в събота и неделя, който е свещен ден – за нас не е, но за западняците, така да ги наречем, уикендът е ден за почивка и за семейството. Той си остави почивката, за да дойде...
Водещ: За да дойде при нас и да ни помага.
Бойко Борисов:...и да се увери, че това провалено нещо, за което казваха – магистрала „Люлин”, вече работи, вече хората карат по нея. И, между другото, днес възложих – това е важно, защото мисля, че и вие сте го правили този материал, да спрем движението на ТИР-овете в празничните дни, като от днес те нямат право да минават през „Владая”, тези които са транзит през София, през магистрала „Люлин” северната тангента. Между другото, паралелно с всичко това, което говорим, ние усилено изграждаме, може би сте видели и южната дъга на София, „Меден рудник” в Бургас, усилено изграждаме и проектираме в момента северната тангента на София, която да свърже магистрала „Люлин” съответно с двете отклонения на „Хемус” и „Тракия”. И това, което най-много му се радвам, че 2014 година, 2013-та трябва да проектираме вече, 2014-та и магистрала „Хемус” София-Варна.
Водещ: Добре, с магистралите добре, хайде малко други въпроси.
Бойко Борисов: Аз мисля, че само това да направим, българите 22 години са слушали какви ли не приказки, това което виждат в момента, да си го изпълним, аз съм спокоен за следващите 20-30 години, че няма за мен и за ГЕРБ да се каже лоша дума.
Водещ: Не съм убедена, че само това да направите.
Бойко Борисов: Ако искате, бъдете убедени.
Водещ: Това е много хубаво да го направите, но не е само това, което трябва да направите.
Бойко Борисов: Следващото, което се оценява изключително високо навсякъде – в Европа, в рейтинговите агенции, в Европейската комисия – е пактът ни за финансова стабилност. Аз съм убеден, че до края на месец юни – истински се надявам на подкрепата тук и на всички партии, с които сме разговаряли в парламента, Симеон Дянков не случайно ги обиколи всичките – ще променим Конституцията в тази част...
Водещ: Как ще я промените Конституцията, вие нямате мнозинство, за да го направите?
Бойко Борисов: Аз казах, надявам се с подкрепата на партиите, с които сме разговаряли.
Водещ: С кого разговаряхте, г-н Борисов?
Бойко Борисов: И с Мартин Димитров, и с Волен Сидеров, Симеон Дянков каза, че с Яне Янев е разговарял, и с ДПС. Надявам се, че всички те – оставям ги социалистите, защото те са популисти, те могат да говорят: „Вдигайте, вдигайте, вдигайте”, пък като фалираме като Гърция, ще се бием с камъни по улиците, затова тях ги оставям. Пактът за финансова стабилност ще направи България изключително уважавана като дисциплинирана нация в Европа.
Водещ: Добре, но това е външният поглед за страната, г-н премиер.
Бойко Борисов: И вътрешният е така.
Водещ: Вътрешният се опасявам, че не е съвсем такъв, хората като че ли усещат инфлацията много силно и живеят много трудно, и вие го знаете вероятно.
Бойко Борисов: Хората усещат инфлацията, но на хората е крайно време да им се казва истинската диагноза, в която се намира държавата и пътя на лечението, който да ги изведе до добро здраве след това. Това минава през финансова стабилност и инфраструктура. И аз не им говоря: „След 10 години, след 20 години, след 30 години”.
Водещ: А какво им казвате, след колко време?
Бойко Борисов: Аз им казвам: „След една година ще се случи това, след две това и догодина по това време вече София ще има метро с хиляди подземни паркинги”. Това поне с 30-40% ще намали трафика и въглеродните емисии. Така че мога да ви кажа третото, за което би трябвало и целият бизнес, и всички да са доволни – ние успяхме в най-тежката финансова криза, в която се избиват, виждате, по улиците на другите държави хората, да запазим най-ниските данъци в Европа.
Водещ: Добре, но въпросът на хората е кога ще усетят истинското излизане от кризата така, че да не се притесняват?
Бойко Борисов: Хората ще усетят истинското излизане от кризата...
Водещ: Кога, кога е вашата прогноза?
Бойко Борисов:...когато си направим нормална държава.
Водещ: Това няма да стане скоро, г-н Борисов.
Бойко Борисов: Ще стане в рамките на 3-4 години.
Водещ: И дотогава как ще я караме?
Бойко Борисов: Вие какво предлагате?
Водещ: Аз нищо не предлагам, защото нито съм премиер, нито съм икономист.
Бойко Борисов: Ето, аз съм премиер и затова казвам: докато хората ни вярват или тези, които ни подкрепят и на изборите, разбира се, че първо трябва да направим инфраструктурата, трябва да сме финансово стабилни така, както всяко едно здраво българско семейство. Аз няма да постъпя, както – да вземем най-малките клетки в обществата – семейства, които тичат, взимат заеми, взимат, ходят на почивка, купуват си нови дрехи, обаче след това, като дойде да ги връщат: „Оле-мале, сега какво да правим”.
Водещ: Има и друга гледна точка и вие я знаете, аз я чух вчера от икономиста Димитър Иванов, който мисля, че учреди някаква партия – каза, че може шоково да се вдигнат доходите на хората. Подобна теза е споделял, между другото, и Стефан Софиянски, бившият служебен премиер.
Бойко Борисов: Това са популистите. Как ще вдигнеш, откъде, с кое? Единственият начин е да бръкнем и да вземем от фискалния резерв. В момента, в който вземем парите от фискалния резерв, веднага пада бордът, девалвираме лева и обеднява цялото население след това, както при Жан Виденов. Унгарците направиха това преди време, си спомняте, по време на социалистическото управление, след това дойде Международният валутен фонд, светна им всичкият бюджет на червено, набълбукаха се със заеми, милиарди имат да връщат сега. И следващите поколения унгарчета ще връщат заради тези 1-2 години повишени, мисля че двойно им повишиха пенсиите и заплатите, зачервиха си бюджета и приключиха. Това ли искат да направят?
Водещ: Не знам какво искат да направят, казвам ви една от теориите, които е възможно.
Бойко Борисов: Кой нормален българин ще жертва децата и внуците си заради няколко години, и то колко по-голямо благополучие.
Водещ: Не знам колко по-голямо, но вие знаете, че хората, особено в провинцията, живеят изключително зле, понеже знам, че обикаляте.
Бойко Борисов: Всички анализатори, всички, които ме познават, идват и казват: „Вдигай пенсиите и заплатите, защото ще загубиш изборите”. Аз казвам обратното – ако българите имат здрав разум, ако искат да им направим здрава, работеща, нормална европейска държава, това е пътят – инфраструктура и съответно инвестиции, така както правим в иновации, в образование, здравеопазване в рамките, повтарям, на тежката финансово-икономическа криза.
Водещ: Това означава ли, че няма да има и тези еднократни, как да кажа, помощи, добавки към пенсиите от сто тридесет и няколко лева, които бяхте намекнали, че ще се случат?
Бойко Борисов: Аз съм възложил на Дянков да прави всичко възможно, но уговорката ни е, ако имаме реални пари в бюджета. Тогава ще почваме с вдовишките пенсии, тогава ще дадем на най-слабите социални групи, в противен случай всичко това, което ви казвам, тези проекти за милиарди евро, които ще дадат в нашата икономика от Европейската комисия, изискват 20% кофинансиране. Между другото, и другата добра новина е, че софийското метро според директора на регионалното развитие на Европейската комисия, на дирекцията, е може би обектът за пример в Европа и второ, че до 4 седмици финансират първата фаза на строителството на завода за битови отпадъци в София.
Водещ: Това беше един от въпросите.
Бойко Борисов: Ето, казвам ви.
Водещ: Между другото, страшно много въпроси имаше от зрители. Искам да ви кажа, че не са толкова щастливи хората от тази стагнация, казват, че живеят трудно, че имат проблеми.
Бойко Борисов: И аз не съм щастлив.
Водещ: Но питат какво става, нали вие го обещахте този завод за боклука и все още го няма? Нещо се е спряло, нещо не върви.
Бойко Борисов: Напротив.
Водещ: Как, трябваше да е готов?
Бойко Борисов: Не. Всеки европейски проект минава през много, много комисии. Особено когато е в екологията. А и не сте права.
Водещ: Как да не съм права?
Бойко Борисов: Когато дойдохме ние на власт...
Водещ: Аз съм разговаряла с вас в качеството ви на кмет, вие го чакахте завода съвсем, съвсем наскоро.
Бойко Борисов: Точно така, но...
Водещ: Вие му правихте първа копка, аз си спомням и това, г-н Борисов.
Бойко Борисов: Ние правихме първа копка с г-жа Плугчиева, но в същото време правителството на Станишев не ни даде апликационна форма в Брюксел и фактически ние реално по строежа на софийския завод за отпадъци, започнахме, когато дойдохме на власт. И на първия Министерски съвет ние взехме решение и съответно Министерството на екологията след това издаде разрешително и пусна апликационната форма към Брюксел. Те не помните ли, че ни саботираха непрекъснато с такива призиви.
Водещ: Помня, но помня и първата копка. За мен първа копка значи старт на нещо, а то се оказа на нищо.
Бойко Борисов: Точно така. И ние си подготвихме инфраструктурата.Ако отидете и сега ще видите пътя, канализацията, преместени далекопроводи и до 4 седмици започва строежа на първа фаза.
Водещ: А кога ще е готов, хайде така да попитам, с този ясен план, с който дойдохте?
Бойко Борисов: Нямам памет, но до година и половина някъде ще стане.
Водещ: И ще спрем да си извозваме софийските боклуци на хората из градчетата.
Бойко Борисов: Ние не ги извозваме.
Водещ: А какво ги правим?
Бойко Борисов: И сега си ги депонираме в Суходол.
Водещ: И в момента нито един боклук не занимава нанякъде?
Бойко Борисов: Не.
Водещ: Добре, тогава искам да ви попитам, преди 7 месеца точно ми гостувахте, аз гледах предишното ни интервю, вие казахте така: „Хората харесват точно това, което правим, хората прекрасно ни оценяват”. Все още ли мислите 7 месеца по-късно, че е така, като имате предвид рейтингите, които дават социолозите за спадащо доверие към партията ви, към вас лично, към някои от министрите ви?
Бойко Борисов: Зависи как гледаш и как четеш социологическите агенции, още повече пък като знам кой на кого е слуга в тези социологически агенции, никога не съм им вярвал. Аз имам моя социология, това е, като вървя по улиците или като отивам някъде, как хората ме посрещат, какво казват.
Водещ: Наистина ли няма пък никаква промяна от преди това, господин Борисов, когато наистина много хората се радваха да ви видят?
Бойко Борисов: Нормално, когато...
Водещ: Сега никой не ви се оплаква, никой не ви казва, че живее тежко, никой няма претенции към вас ли?
Бойко Борисов: Всички...
Водещ: Не усещате ли някаква промяна, наистина?
Бойко Борисов: За съжаление моята роля в момента е малко като на доктор-хирург. Той казва на пациента, това е българската държава, „22 години вие не сте пазили никаква – нито дисциплина, нито начин на хранене, нито на живот, поставили сте се в това положение, единственият начин да се оздрави тази система е да се дисциплинирате и да направим тези и тези неща.” Те... На никой не му харесва. На кой, ето, на кой не му харесва да му кажат: „Ще се вдигнат и то значително доходите”? На всеки. Но всеки икономист знае..
Водещ: Въпросът е вие убеден ли сте, че икономическият ви екип направи всичко достатъчно добре?
Бойко Борисов: Да, убеден съм.
Водещ: 100% сте убеден, че така беше ръководена икономиката, финансите, че наистина...
Бойко Борисов: Коя икономика? Нека да се върнем пак – коя икономика?
Водещ: Българската.
Бойко Борисов: Българската. Ами ето, дайте да...
Водещ: Нали уж износът се увеличил. Аз слушам, че излизаме от кризата, значи нещо е тръгнало да работи.
Бойко Борисов: Да, тръгва, но най-големите приходи...
Водещ: Ето тази икономика, която работи.
Бойко Борисов: най-големите приходи дойдоха отново от електрическите централи, дойдоха от земеделието, дойдоха от тези неща, които България си ги има като даденост, защото нито има авиокомпания, нито имаме „Кремиковци”, нито имаме какво ли не... Всичко заминало... Всичко заминало... Коя икономика? Или пристанищата, какво се случи с тях? За първи път сега държавните фирми започнаха да излизат на печалба. Ние сега правим последната вноска по „Цанков Камък”, още изплащаме. Коя икономика?
Водещ: Е, как коя икономика? Каквото има.
Бойко Борисов: Каквото има.
Водещ: Все пак вие две години сте на власт, може би трябваше някакви приоритети да се направят.
Бойко Борисов: Да, да и затова правим толкова неща. Еми ето...
Водещ: Ето, сега животновъдите казват, че нови данъци им слагате. Отново много е ниска изкупната цена на млякото на производителя. Те не виждат във вас партньор между другото. Виждате, че се ядосват.
Бойко Борисов: Аз...
Водещ: И какво, да внасяме някакви меса от чужбина, някакви млека от чужбина и...
Бойко Борисов: Напротив, и зърнопроизводителите, и месопроизводителите, и тютюнопроизводителите се срещам много често с тях и винаги говоря в тяхно присъствие. И ние в момента дадохме огромни, стотици, милиарди дадохме в този сектор. Да, те винаги ще искат още, това е нормално, но никога повече не е давано там, отколкото в момента.
Водещ: Добре, аз искам да ви попитам – като прочетохте в доклада на Интерпол, че Варна е врата за кокаина в Европа, какво си помислихте?
Бойко Борисов: Вие бъркате Интерпол с Европол. Това са две...
Водещ: Европол, да, грешка... Не, не ги бъркам. Не ги бъркам изобщо, грешка на езика.
Бойко Борисов: Като Нова телевизия и БТВ – толкова е голяма разликата между Интерпол и Европол.
Водещ: Така, просто грешка на езика.
Бойко Борисов: Така, и за да ви отговоря, защото ако си спомняте, най-голямата операция, която съм ръководил и най-голямото количество кокаин, която, мисля, че беше 2002-2003 година, беше задържано – то беше за Варна – „Лунна светлина”.
Водещ: Така, а защо 2011-та продължава да излиза такъв доклад?
Бойко Борисов: Не, само ви напомням. Това беше за картофеното пюре – 5 тона и 200 килограма кокаин. Така че транзита на подобни пратки със сигурност се прави, продължава и не случайно толкова са ангажирани службите в борбата с наркотрафика. И понеже от всички добри неща, които се изговориха в Европол за България изглежда само това, понеже Михо Миков, Мишо Миков, ми казаха журналистите, че минал и им подал точно тези листчета – какво да питат, както и да е...
Водещ: Депутатът от БСП?
Бойко Борисов: Да, колкото и да...
Водещ: Той го е извадил от доклада.
Бойко Борисов: Извадил го е от доклада, но знаете, че с...
Водещ: Като го пише, господин Миков не е виновен.
Бойко Борисов: ... господин Райт работихме още на времето, когато бях аз главен секретар, той беше шеф на английската СОКА – службата за борба с контрабандата и организираната престъпност и като му казахме, тъй като в края на месеца ще имаме една среща и в холандия с него, с премиера на Холандия, му как се спекулира тук, той тази вечер пристига в София, утре в 11 часа ще дадем брифинг, на който той ще им каже...
Водещ: Какво, ще опровергаете, че минава кокаин през България?
Бойко Борисов: Той ще каже как работи с българските служби, с министър Цветанов, с мен, доволен ли е от работата на българското правителство, сериозен партньор ли е на Европол, така че ви моля на този въпрос утре той лично да ви отговори и аз знам, че отговорът...
Водещ: И вероятно ще ни отговори защо пише така в доклада.
Бойко Борисов: Да, разбира се.
Водещ: Има някакво обяснение, което не е толкова лошо за България, така ли?
Бойко Борисов: Има, разбира се. То не е лошо.
Водещ: Защото в доклада... Добре, обаче има един друг пък доклад, според който случаите на полицейско насилие у нас са нараснали няколко пъти. Само през 2010 година МВР и прокуратурата са използвали СРС-та в разследването на над 200 хиляди човека. Сега, увеличава ли се полицейщината у нас? Според тези данни – увеличава се – полицейско насилие, 200 хиляди човека на подслушване и проследяване.
Бойко Борисов: Аз мисля, че и главният прокурор говори по тази тема и обясни, че в пъти са се увеличили прокурорските искания за подслушване. В момента има работна група, която съм възложил и би трябвало вече да финализират своите предложение за промяна в Закона за СРС-та, така че те да станат по-ефективни и да може във времето да намалеят, но тук... Това е много специфична тема и на дали имате толкова време да обяснявам. Много пъти тези, които са на контрол...
Водещ: Говорим за статистиката до този момент.
Бойко Борисов: ... ползват по седем, по осем, по десет телефона, които непрекъснато ги сменят. Това са нови и нови искания. Не винаги, не винаги, макар че колегите от МВР ще ми се разсърдят за това, целта е самото подслушване. Много пъти позиционирането на телефона – в кой район е – дали е Варна, дали е Бургас по време на дадено извършено престъпление дават на разследващите органи допълнителни информация. Вие знаете, че убийството на Юрий Галев го, разкрихме извършителите по клетките, по които са постъпили задачките на всяка една от групите за стрелба. И фактически късният час, това, че клетката е позиционирана на място, където просто в този момент и в този час никой друг не се е обадил, ни даде възможност оттам да тръгнем. Ние нищо не сме подслушали от този телефон реално, но това, че е бил на контрол, ни заведе при убийците, а знаете, че и част от тях избягаха и се крият и на...
Водещ: Шенген провал ли е според вас – това, че ни отлагат, това, че говорят за нас така депутатите в Европарламента се изказват?
Бойко Борисов: Хайде да си зададем въпроса по друг начин. България пое и беше приоритет за България да влезе в Шенген, на България й бяха дадени преди няколко години критерии, по които да влезе в Шенген. Към днешна дата България 100% е изпълнила всички критерии, които са зададени за Шенген. Темата „Шенген”...
Водещ: Те пък защо не ни разбират...
Бойко Борисов: Темата „Шенген”...
Водещ: Защо не ни разбират те като толкова сме си изпълнили нещата?
Бойко Борисов: Темата „Шенген”... Аз, ако искам сега да не разбирам Дания, че иска, примерно, да прави Шенген с Швеция и се изкажа дали датските и шведски журналисти, хайде, да речем, ако премиер се изкаже може и случайно да го отразят, но ако примерно, някой депутат от България се изкаже по тази тема, дали някой техен журналист ще пита премиерът на Дания защо е казал така.
Водещ: Аз питам защо ни отлагат, не питам защо казват така, а защо ни отлагат?
Бойко Борисов: Те не са ни отложили, първо. Темата „Шенген” за България е приключена. България 100% е изпълнила всичко, което се искаше за Шенген. Европейският парламент и Европейската комисия е казала: „Да, вие сте 100% готови за Шенген.” Толкоз. В същото време вследствие на революциите в Северна Африка започнаха да влизат маса емигранти през Италия, за Франция, за Германия, настана напрежение между големите държави и всички започнаха да говорят, че има проблеми с шенгенската граница. Не случайно давам пример какво казва Дания за Швеция, нали. В същото време ние сме истинската граница на Европа с Турция, сиреч от Азия, през Турция за България...
Водещ: Вие наистина ли гарантирате, че можем да опазим границите си?
Бойко Борисов: И ние пазим в момента най-добре в Европа. Не случайно като се започне от говорителя на двете най-големи групи в Бундестага, Ханс-Петер Улф, завчера беше министърът по евроинтеграцията на Холандия – всичките ги водим на границата с очите си да се убедят, защото... Вижте, за тези години България се е дискредитирала с много правителства и сега хората нямат доверие. Ето, аз днес откривам магистрала, но идва директорът на Дирекция „Регионално развитие” да погледне.
Водещ: Мислите, че изпитва недоверие към нас?
Бойко Борисов: 100%...
Водещ: Добре, а защо няма нито...
Бойко Борисов: 100% и не можете... Той затова, ако го видите на вашите записи колко е възторжен човекът, защото той действително като видя колко е добре е направена и се зарадва. Ами, като ги закараме сега на границата, те по същия начин се радват и виждат, че имат надеждна европейска граница. И ако вие не ни задавате по този начин въпроса и мисля, че повече няма да ни го задавате.
Водещ: По кой начин да не го задаваме въпроса?
Бойко Борисов: Защо се провалихме за Шенген, когато ние сме изпълнили всички критерии?
Водещ: Ние как да разберем?
Бойко Борисов: Ето, казвам ви.
Водещ: Като ни приемат, нали?
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Това е единственият начин да разберем, че сме готови, като ни приемат.
Бойко Борисов: Ние сме изпълнили всичко, така че чакаме да ни приемат.
Водещ: Добре, а защо няма нито един осъден...
Бойко Борисов: Ние в момента, ако имаме проблем, някакъв, то е защото, когато са ни приемали в Европейския съюз предишните правителства са допуснали да имаме мониторинг на съдебната система. Сиреч не са били подготвени.
Водещ: Е, те са допуснали. Самият, аз вас съм ви чувала да казвате колко е много хубаво да мониторинг у нас, защото ние от друго не разбираме?
Бойко Борисов: Хубаво е, защото не са реформирали съдебната система. Ако си бяха реформирали съдебната система и ни бяха приели без мониторинг, ние нямаше да имаме сега нито мониторингови доклади, нито щяхме да имаме...
Водещ: А вие реформирахте ли я, господин Борисов?
Бойко Борисов: Тези неща се правят, когато народът е в подготовка за влизането, примерно, в Европейския съюз. Тогава се отварят глави, тогава се...
Водещ: И сега смятате, че не сме готови ли да се...
Бойко Борисов: Много е трудно, когато си вече няколко години в Европейския съюз, да се връщаш назад и да реформираш и то особено независима...
Водещ: Защо? Вие се върнахте и между другото попречихте с нещо – с поправката в НПК върнахте, вашето мнозинство на ГЕРБ, върна фигурата на вечния обвиняем.
Бойко Борисов: Кое?
Водещ: Правото на обвиняемия след две години да поиска делото му да влезе в съда. Благодарение на тази поправка, която с гласовете на ГЕРБ беше извършена в момента ние имаме дела.
Бойко Борисов: Напротив, ние променихме и НК, ...
Водещ: Как напротив? Това е факт.
Бойко Борисов: ... и НПК, и сега с влизането на специализирания съд аз съм убеден...
Водещ: Променихте го така, че върнахте една фигура, която беше спорна и която затлачва правосъдието.
Бойко Борисов: Не, тогава специалистите и експертите казаха, че това е по-правилно.
Водещ: Не е по-правилно, както стана ясно.
Бойко Борисов: Вие видяхте по същия начин спорехме и за изборите. Дойдоха Венецианската комисия вчера и казаха: „Да, това е най-добрият Избирателен кодекс.”
Водещ: Да, де, ама фигурата на вечния обвиняем е ясно, че просто е нещо, което затлачва един процес, и нещо, което не е справедливо. Защо го направи това вашето мнозинство?
Бойко Борисов: Има хора пък, които казват и то от обвинителите, че това трябва да го има, защото това гарантира един демократичен процес.
Водещ: Не знам, но във всеки случай няма да има нито един осъден в България. Не знам дали забелязвате, доколкото разбирам няма да има осъден министър, „Октопод”, „Калмар”, организатор на престъпна група... Изобщо не се вижда нито една присъда. Вие дойдохте на власт с надеждата на хората, че нещо ще се случи, че ще има някаква справедливост.
Бойко Борисов: И аз се надявам, че българските съдии, българските прокурори разбират този наш ангажимент и могат да бъдат по-активни, защото ние няма как да се намесим в независимата съдебна власт.
Водещ: С някаква промяна в законите, с...
Бойко Борисов: Каква? Предложете, утре ще я предложа да я приемат.
Водещ: Не знам каква.
Бойко Борисов: Каква?
Водещ: Е, то, аз не съм юрист, за да я предложа, със сигурност има вариант.
Бойко Борисов: Съдията влиза на делото, прокурорът му е дал материалите.
Водещ: Сещам се нещо, например, да се върне следствието. Казват, че... Това аз разбира се го казвам като човек, който не е юрист...
Бойко Борисов: Европа беше тази, която настояваше да се махне следствието...
Водещ: Но казват, че качеството на дознателите, които разследват, не е чак толкова добро и ако има професионалисти.
Бойко Борисов: Добре, ако дознателите не са добри, прокурорите нали са добри?
Водещ: Не знам дали са добри. Като гледам, че нито едно дело до никъде не е докарано, господин Борисов, вече не знам кой е добър и кой е лош в тази държава.
Бойко Борисов: Поканете главният прокурор и му задайте този въпрос.
Водещ: Ето, каня го, господин главен прокурор, заповядайте.
Бойко Борисов: Аз не мога да отговоря за качеството и подготовката на прокурорите. Няма как да кажа. Миналата година ми извиха ръцете...
Водещ: Добре, вие нали разбирате, че...
Бойко Борисов: ... дадох им 13 и 14 заплата, смисъл – разпоредих на Дянков да преведе парите. И те бяха единствените, прокурорите и съдиите, които си взеха и 13 и 14 работна заплата. И сега да ме питате защо не работят качествено, мисля, че точно пък мен не е правилно да ме питате.
Водещ: Не, не, аз говоря за цялата система, включително и тази..
Бойко Борисов: Говорете, поканете ги...
Водещ: Включително и законодателните, включително и законодателните промени...
Бойко Борисов: Поканете ги да кажат своите проблеми с мен, които са сподели като проблеми, аз съм опитал всичките да им ги реша.
Водещ: Добре, обаче, ако хората нямат усещането, че има чувство за справедливост, защото аз, като гледам, нито едно дело, така, не върви към някакъв край, който е очакван. Беше създадена атмосфера, че има престъпници, че има престъпления, че някакви неща са се нарушили...
Бойко Борисов: Да и те биват задържани...
Водещ: Те биват задържани и падат едно по едно. Ето, казват, че вие дори защитените свидетели не може да ги опазите. Хората знаели къде се крие на Масларова защитения свидетел, били го пребили човека... Еми, тогава значи нещо скърца по цялата верига и не е само при прокурорите и съдиите.
Бойко Борисов: Не ми се иска да говоря по действащи дела. Истински се надявам и Лазар Груев и Борис Велчев да чуят или ако не гледат, да има кажат за това предаване и тези въпроси да се опитат публично да ги отговорят. Мога да кажа, че, ето, за завчера тази операция, която проведоха МВР – за 200 хиляди готови евро, близо половин милион евро подготвени да се произведат. Задържаните са заловени още сигурно по мое време и са получили условни присъди. Съжалявам, аз не мога да вляза, да си сложа тога и да ударя с чук и да му дам 10 години затвор.
Водещ: То не ви е и работа.
Бойко Борисов: Тогава защо ме питате. Вие ми отговаряте, че не ми е работа, в същото време ме питате...
Водещ: Как защо ви питам? Защото вие обещавахте... Вие обещавахте справедливост.
Бойко Борисов: Аз обещавам, защото считам, както аз имам морален ангажимент към това, което правя, че и съдията и прокурора и следователя и полицая имат същия морален ангажимент. След като много пъти и всичките, примерно, съдии знаят, че в Европа най-голямото престъпление, в което, и приоритет на службите е борбата с фалшивото евро, защото това е единният Европейски съюз.
Водещ: Е, казват пък, че сме най-големите специалисти по еврото да го фалшифицираме.
Бойко Борисов: И най-много операции сме провели, най-много сме задържали. То затова излиза и че сме най-големите, защото, виждаш, всеки месец се задържат. И знаят, че това се гледа под лупа, когато се издава такава присъда. Еми, как да му обясним сега, утре на директора на Европол, че за тези, които сме ги заловили с печатница за фалшиво евро, са получили условна присъда? Какво да му кажа? И той, като се прибере там, същото ще си напише в докладите, и всички ще разберат, че в България за фалшиво евро се дават условни присъди. Еми, съжалявам, нека тези уважаеми...
Водещ: Те и за катастрофи в пияно състояние се дават условни присъди след смъртен случай, но със сигурност не смятам, че са...
Бойко Борисов: Еми, сега, съжалявам – не мога по никакъв начин да въздействам на съда.
Водещ: Наистина хората казват обаче, че е и въпрос на доказателства, господин Борисов, и все пак съдът съди по доказателства, а не по нашето огромно желание да има осъдени.
Бойко Борисов: Ето, веднага ви опонирам. След като са дали условна присъда, което също е присъда, това значи, че те са приели всички доказателства и е можело да дадат условна, можело е да дадат една, можело е да дадат и десет години. Защо са дали точно условна? При условната той си живее на свобода...
Водещ: Чух странни обяснения от юристи, но това няма никакво значение.
Бойко Борисов: Какво е то?
Водещ: Едното беше, че това всъщност означава, че човекът е невинен – едно намигване към висшестоящата инстанция да го оправдае и очакването е да бъде оправдан. Чух го от юристи, които разбират знаците, които се дават из съдебната система.
Бойко Борисов: Аз не мога да разбера, когато си го задържал със самите евро вътре в печатницата, в момента в който е там, какво доказателство повече да му дам.
Водещ: Добре, а страхувате ли се, обаче наистина като партиен лидер ви питам, освен като премиер, че партията ще загуби, защото вие се надявате хората да ви харесват все още, но въпреки всичко хората живеят трудно и вие го знаете, значи, инфлацията изяжда...
Бойко Борисов: Тогава, хората...
Водещ: Не, те са няколко...
Бойко Борисов: Значи, това е хубаво на демокрацията. Мен не ме интересува този въпрос. Хората...
Водещ: Как не ви интересува?
Бойко Борисов: Хората и това, което...
Водещ: Те се надяваха... Човек някак си има отговорност към доверието, което са му дали.
Бойко Борисов: Хората и това, което хората са...
Водещ: Не можете да кажете: „Не ме интересува.”
Бойко Борисов: Не ме интересува вашият въпрос в случая: „Дали ще загубя изборите?” Това ви е въпросът.
Водещ: Не, не ви питам това, напротив, а напротив...
Бойко Борисов: А какво ме питате?
Водещ: Въпросът ми е: „Чувствате ли отговорност към тези хора, които ви възложиха страхотно доверие и в момента не се чувстват добре?” Това е съвсем различен въпрос.
Бойко Борисов: Аз на никого не съм обещал...
Водещ: Вие, най-вероятно е да спечелите изборите, но това е друга тема.
Бойко Борисов: На никого не съм обещал, че... Трябва да започна пак. В момента, в който ние дойдохме на власт какво имахме? Правителството, което казваше, че няма криза. В деня, в който влязохме в правителството, и отидохме във финансово министерство и винаги затова съм казвал и по, затова за бившия министър Орешарски ние лоша дума не казваме. Той прояви мъжество, дойде във финансово министерство, в мое присъствие и на министър Дянков каза: „Да, към днешна дата вече сте се потопили, сме ви оставили над половин милиард.” „Е, как така половин милиард? Ами тук, ами там... Нали не беше криза, нали не беше еди-какво си?”
Водещ: Добре, добре...
Бойко Борисов: Както и да е. Ние самите и това с Дянков, като сме си го говорили...
Водещ: Това го знаем, това сме го говорили, да.
Бойко Борисов: Тогава защо ме питате? Ние самите тогава...
Водещ: Аз ви питам за вас...
Бойко Борисов: ... не знаехме действително в какво трудно положение е държавата, в какъв батак е затънала. Така че в момента...
Водещ: Добре, де, това е две години след откакто поехте власта.
Бойко Борисов: И, да, и днес им откривам магистрали, спортни зали, най-ниски данъци, най-малък дефицит, за пример в Европа с над, вече имаме в пъти, пъти, пъти усвояване на европейските фондове, милиарди влизат в България. Заварих спрени фондове. Извинете, в земеделието...
Водещ: Добре, аз обаче искам да продължа този въпрос.
Бойко Борисов: В земеделието имаме един милиард приход повече от вноса и износа. Ето, изброих ви 6, 7, 8 неща. 3,5 милиарда лева рекордно много пари за здравеопазване, откакто, и то в криза даваме.
Водещ: Да, бе, вие давате, обаче според мен никой не е разбрал, че нещо се случва в здравеопазването. Ето, и аз като пациент не разбрах какво ми е по-различно от сега преди две години. Казвам ви съвсем искрено. Обяснете ми каква ми е разликата?
Бойко Борисов: Правим много... Много апаратура се вкарва, много промени се правят, много реконструкции се правят на болниците.
Водещ: Щяхте да съкращавате болници, щяхте да ги правите... И нищо не е съкратено.
Бойко Борисов: Да и те се съкращават. И те се оптимизират – е точната дума.
Водещ: Те се оптимизират. Единствената, която знам е един кмет в Трън сам пожела да го свърши това, интелигентен човек...
Бойко Борисов: Не само, не само...
Водещ: Друг не съм чула нещо да е направил. Добре, аз обаче друго исках – да продължа този свой въпрос. Допускам, че вие отказвате да приемете, че хората се чувстват разочаровани от вашето управление, нали? Не се изживявате като човек, който е причинил разочарование?
Бойко Борисов: Не считам, че с абсолютно нищо не сме причинили да бъдат разочаровани.
Водещ: Добре, а защо...
Бойко Борисов: Ако знаех, че с нещо правя грешно и ги разочаровам, аз ще се поправя веднага. Аз считам, че държането на дефицита в тази ситуация. На дали много хора разбират и дефицит защо е толкова важно. Но финансовата дисциплина и да не съборим валутния борд – това е толкова важно за бъдещето на България и на поколенията, че си струва да загубиш изборите.
Водещ: Приоритетите, които вие казахте са много добре, но те са като че ли за средната класа, защото всичко, което изброихте...
Бойко Борисов: Те са за всички.
Водещ: Добре, приемаме, че е така.
Бойко Борисов: Те са за всички.
Водещ: Наистина ли обаче използвате държавната машина за рекет на бизнесмени, че им пращате проверки?
Бойко Борисов: Моля?
Водещ: Да, вие нали знаете, че така се говори. Хората...
Бойко Борисов: Как се говори?
Водещ: Говори се, че бизнесът е рекетиран в България по различни начини?
Бойко Борисов: С?
Водещ: Чрез проверки, просто ги скъсват от проверяване всякакви институции влизат да ги проверяват и да ги подтискат.
Бойко Борисов: Кой бизнес, ми дайте един конкретен пример? Ще отговоря, дайте ми конкретен пример.
Водещ: Въпрос е това политика ли е?
Бойко Борисов: На Корнелия Нинова приказките няма да слушам. Тези бизнеси, които бяха с по 30-40% им бяха дали отгоре над поръчките финансова рамка и които са свикнали на базата на държавата или на общината да си изкарват комисионните, тези бизнеси, съжалявам, ние в момента и преди няколко дни 400 милиона проект стартира жп линията. Там са италианска и български консорциум. На „мариците” двата лота са австрийски и български, италиански и български консорциум.
Водещ: Добре, а защо...
Бойко Борисов: Фирмите работят, но те вече знаят, че трябва да бъдат дисциплинирани и ги проверяваме.
Водещ: А защо искате оставката на Христина Митрева, шефката на НОИ? Защо изведнъж ви хрумна това? Току що я избрахте, както се казва, съвсем скоро.
Бойко Борисов: Защото разговарях с министър Дянков, той има съответно претенции към управлението на НОИ и освен това тя е в пенсионна възраст.
Водещ: Е, вие като я избрахте тя пак беше в пенсионна възраст.
Бойко Борисов: Да, и не считам, че се справя добре с работата и затова оптимизирам.
Водещ: А не е за да управлявате милионите, които са там.
Бойко Борисов: Моля?
Водещ: Има и такава теория, че просто се слагат ръка на милионите, които са там.
Бойко Борисов: На кои милиони?
Водещ: Които са в...
Бойко Борисов: Как ги слагаме като ръка? Защо използвате такива думи?
Водещ: Така, просто казвам...
Бойко Борисов: Как ще сложа на парите на НОИ ръка?
Водещ: Да ги управлява някой друг.
Бойко Борисов: Тя не ги управлява добре.
Водещ: Затова трябва да ги управлява друг и вие сте...
Бойко Борисов: Ще сложим друг човек. Ние сме избрали и нея. Не ги управлява добре. В пенсионна възраст е. Благодаря й за това, което е направила. Моето становище е такова. Изцяло е на базата на оценката, която ми дава министър Дянков.
Водещ: На кого ще разчитате обаче на подкрепа в парламента? Защо, ще ви кажа, задавам ви този въпрос. Доскоро ви беше партньор, безрезервен, „Атака” обаче напоследък господин Сидеров не е така благосклонен. В партийния му вестник пише, че ГЕРБ и ДПС избраха секретар на ЦИК. Нарича политическото ви самочувствие прекалено и смята, че няма да успеете втори мандат.
Бойко Борисов: Здраве. За разлика от другите аз не се притеснявам. Раздавам се от сутрин до вечер. Създал съм много добър екип, работят безупречно, оценява се, стараят се, не е имало по-добър досега такъв екип. Народът е този, който избира. Това е демокрацията.
Водещ: Говорите така защото...
Бойко Борисов: Ако не ни харесва, ще си върне Станишев, ще си върне Доган, ще си върне, който иска.
Водещ: Въпросът е вие да не върнете Доган, дето толкова му се заканвате, защото всички ви подозират в, как да каца, тайна коалиция.
Бойко Борисов: Подозират ни тези, които са точно те в коалиция с Доган.
Водещ: Кои са тук? 105 гласа...
Бойко Борисов: Всичките тези...
Водещ: Ето това е един съвсем конкретен пример.
Бойко Борисов: Да.
Водещ: В парламента 105 гласа за кандидата на ДПС. Това е единственият, така, опозиционен кандидат. Защо не гласуваха вашите депутати за БСП, например, или за човека на „Атака”, например?
Бойко Борисов: От хиляди... Ако трябва да избера дали да гласуват за човека на БСП или на ДПС, по-добре да е човекът на ДПС, защото БСП ни е абсурд. От хиляди неща, които са гласували, за секретаря на ЦИК, който нито го знам, нито го познавам, че били гласували в парламента...
Водещ: Вие можете да не го знаете, да не го познавате, ама това са политически знаци, се казва в политиката.
Бойко Борисов: О, я престанете с тези политически знаци.
Водещ: Е как?
Бойко Борисов: Те се целуват и се прегръщат и работят всички срещу нас все едно са си плюли в устата. Каквото каже Първанов, го казва Костов. Каквото каже Доган, на другия ден го казва Мартин. Те непрекъснато са в симбиозаи търсят някъде от хилядите неща за нещо да се хванат да кажат, че ние сме. Защо не кажат, че навсякъде, във всяко едно друго отношение ние сме били против тях? А пък колко са се договорили преди? Кой има думата? Господин Костов, който беше в коалиция с Доган?
Водещ: Каква коалиция? Кога е било?
Бойко Борисов: Не бяха ли? СДС не бяха ли в коалиция с Доган?
Водещ: Не, те ги подкрепяха и после спряха да ги подкрепят. Не, коалиция не е било.
Бойко Борисов: Бяха заедно.
Водещ: Нещо като вас с „Атака”.
Бойко Борисов: Но се подкрепят.
Водещ: Нещо като вас с „Атака” се получи тогава – в началото много силно и после ги...
Бойко Борисов: Аз не се срамувам, че... Не се срамувам, точно обратното и считам, че в рамките на управлението „Атака” ще ни подкрепя. А що се касае за...
Водещ: Един от евродепутатите на „Атака”, господин Бинев, каза, че трябвало да се самоуволните след изтеклите СРС-та.
Бойко Борисов: Е, точно пък той да му обръщам внимание какво е казал. Същият този...
Водещ: Е, не той, ама това... Въпросът е, че като прибавим вестника на „Атака”...
Бойко Борисов: Да, същият този господин се яви срещу мен на избори на кмет за София. Аз изкарах 33-ма общински съветници, той изкара трима. Благодаря и ако имате друг въпрос.
Водещ: Не, аз имам много въпроси... Въпросът е, че не се ли оттегли една коалиция.
Бойко Борисов: Господин Сидеров е в предизборна кампания. Той самият се кандидатира за президент. Нормално е да търси всички възможни начини и да покаже, че е еманципиран, а той е еманципиран ГЕРБ и в същото време, защото той ни подкрепя поради една единствена причина. Ако не сме ние, ще са Доган и Станишев. Затова ни подкрепя Волен Сидеров. Ние имаме много различия в много неща, но в тази посока имаме едно и също мнение, че не трябва по никакъв начин да върнем БСП и ДПС на власт.
Водещ: Наистина ли ще избирате...
Бойко Борисов: И затова аз му благодаря за подкрепата. Оттам нататък всичко негово си е партийна работа и той е длъжен и да ни атакува максимум, за да може да търси победа на президентските избори. Защо да му се разсърдя?
Водещ: Наистина ли ще си издигнете кандидата за президент в началото на септември.
Бойко Борисов: Аз имам да откривам и да работя.
Водещ: Това ви пречи.
Бойко Борисов: И да си губя времето месеци наред с тези, които нямат друга работа и искат да си говорим по тази тема, аз не виждам смисъл.
Водещ: Ако случайно се окажете вие този кандидат, ще приемете ли тезата, че бягате от всичките си постове, които сте заемали досега?
Бойко Борисов: Това е първо абсолютна лъжа, защото аз бях пет години главен секретар – най-успешният главен секретар и хората ме избраха веднага за кмет на София – без партия, без нищо. Пет години – в пъти повече от всички, които са били на тази длъжност. А защо спрях да съм главен секретар? Защото сложиха Румен Петков министър и аз отидох и си дадох оставката. Това бягство ли е?
Водещ: Не знам.
Бойко Борисов: Каква глупост е, който се е осмелил да го каже.
Водещ: Много се осмелиха, между другото. Казаха го мнозина, затова не цитирам един.
Бойко Борисов: Защото това са хора, които просто не искат да видят гредите в очите си, а търсят някаква... Пет години аз бях главен секретар и напуснах заради Румен Петков. Аз имах две депутатски места – стояха празни, когато се кълняха в парламента и не исках да стана депутат, за да си стоя главен секретар. Те ако бяха оставили, примерно, министър Петканов, а не бяха сложили Румен Петков, аз още щях да марширувам по плаца и да съм си главен секретар.
Водещ: Добре.
Бойко Борисов: След това, втората лъжа – аз като кмет на София съм бил повече, отколкото цял мандат.
Водещ: Така е, но прекъснахте втория си, за да спечелите...
Бойко Борисов: Прекъснах втория, защото народът ме избра да управлявам цялата държавата. И ако не бях... Знаете ли, ще дойдат други лидери на БСП, ще дойдат други времена и ще видите, че историците ще отчетат, което много ще ме е яд, ако е така, но за съжаление е факт, аз спасих БСП от закриване, от фалит тази партия...
Водещ: Как я спасихте? Как я спасихте? Много сте добър пък.
Бойко Борисов: Ако с правителството на малцинство, което имам, не бях създал правителството, а си бях останал, още щях да съм си кмет сега на София, да си откривам магистрали...
Водещ: Грешите, няма кой да закрие БСП. Господин Борисов, това е партията с единствен сигурен електорат.
Бойко Борисов: Не, щеше да се... Чакайте, чакайте...
Водещ: Просто там това няма да се случи.
Бойко Борисов: Щеше... Тази партия преди две години, печелейки изборите, в смисъл – губейки изборите от мен, но ние, неправейки правителство, а идвайки те да направят правителство, още на следващия ден трябваше да признаят, че вече са под водата с половин милиард. И когато сега... Тях щяха да ги питат къде са пенсиите и заплатите.
Водещ: Винаги щяха да се...
Бойко Борисов: Те щяха да взимат...
Водещ: Винаги има едни хора, които ще ги обичат. Нали знаете онова стихотворение, че: „Партията е права, когато съгреши дори.” Вие тях...
Бойко Борисов: Не я знам и не ме интересува.
Водещ: Вие тях не ги мислете, искам да кажа.
Бойко Борисов: Аз не ги мисля. Досега...
Водещ: БСП са единствената партия и ДПС със сигурен електорат. Вие му мислете.
Бойко Борисов: Срам, срам за останалото дясно-центристко общество, ако това е факт. Аз...
Водещ: Да, десницата, да. Така е, това е абсолютен факт и няма за какво сега тепърва да топлата вода.
Бойко Борисов: Не, напротив, аз искам да му благодаря точно на това общество, което пет пъти досега подред ми помага на мен и партията ми ГЕРБ да побеждаваме БСП и ДПС. Пет пъти подред, така че...
Водещ: Добре, понеже сме към финала, аз трябва да...
Бойко Борисов: ... нека да не ги толкова величаем. Българското общество ни помогна...
Водещ: Не, не ги величая. Казвам, че могат да имат 10%, но те няма да умрат за разлика от вас, примерно, или като НДСВ, което изчезна, или както може да изчезнат и СДС и ДСБ. Това имам предвид. Те няма да изчезнат за разлика от всички останали партии.
Бойко Борисов: Аз разчитам на целия, на всички нормално мислещи хора, които могат да сравнят това, което правим ние и това, което е направено досега и то в условията на криза.
Водещ: Господин Борисов, понеже сме към финала, искам да ви попитам. Вярна ли е информацията, която се публикува в „Уикилийкс”, че на вас Путин още на първата ви среща в Полша е казал, че ако не построим „Белене”, България ще остане на студено?
Бойко Борисов: Не съм чел тази публикация и по принцип не чета.
Водещ: Добре, забравете, че ви питам за тази публикация. Заплашвал ли е или предупреждавал ли ви е господин Путин, че ако не построим „Белене”, България ще остане на студено?
Бойко Борисов: Не, но относно цената на газа сме говорили много с него.
Водещ: В смисъл, в какъв смисъл беше разговора?
Бойко Борисов: Напротив, неговото мнение винаги беше... Трите проекта, „Бургас-Александруполис”, „Белене” и „Южен Поток” искаше да чуе моето мнение. Той го чу в прав текст. „Бургас-Александруполис” – не може да стане – поели сме ангажимент към областта. Както виждате и никой не говори за него.
Водещ: „Южен Поток” ще стане.
Бойко Борисов: „Южен Поток” и „Набуко” ще станат, защото минават по екваторията, която в момента, по сервитута, извинявам се за израза, който в момента тече и сега тръбата с газ. Не ни пречи нищо.
Водещ: Така, а „Белене”?
Бойко Борисов: А що се касае до „Белене” – чакаме консултатът да каже има ли възможност – финансова, икономическа, правна и...
Водещ: Искате да кажете, че сега този консултант, каквото каже, това става. Вие нямате никакво мнение.
Бойко Борисов: А кой би могъл да каже по-добре от най-добрите консултанти в света, аз, вие или кой?
Водещ: Този консултант, който ще вземе комисионна, ако сделката се случи?
Бойко Борисов: Всички консултанти в света взимат комисионни, а това е най-уважавана банка.
Водещ: А защо договорът не е подписан така, че просто да си получат възнаграждение за консултацията, а не да ги стимулирате сделката да стане, за да си вземат още пари, нали разбирате?
Бойко Борисов: Не, не ги стимулираме сделката да стане. Вижте, съжалявам, но има институции...
Водещ: Е, как – в договора е записано, че ще вземат комисионна, ако се случи сделката.
Бойко Борисов: Има институции в света, които няколко милиона повече или по-малко не струват нищо с доброто им име. И тези институции по никакъв начин не биха си оцапали името с каквато и да е било, камо ли за няколко милиона. Това...
Водещ: Толкова финансови скандали изникнаха по света, господин Борисов, че изобщо не съм убедена в това.
Бойко Борисов: Ние с тях...
Водещ: Вие как преговаряте – да стане сделката или да не стане. Имам чувството, че много ви се иска да стане. Така ли е?
Бойко Борисов: Аз искам да направим евтина и сигурна. Преди беше евтина и сигурна, сега е обратното – сигурна и след това евтина централа. Работим много активно. Надявам се след около месец, месец и половина да имаме резултата вече от консултантите, които да кажат какви са възможностите на този проекти и тогава ще отида в парламента и ще кажа дали ще работим по него или дали няма да работим, но иначе лобисти – знайни, незнайни, „за” и „против”. Какво ли не чух.
Водещ: Тези „за” са много силни лобистите. Тези, дето са против, са едни хорица, които ходят... Не, не...
Бойко Борисов: Не, знаете ли, тези, които са против, се оказва, че те пък са най-силното лоби на така наречените ВЕИ-та.
Водещ: Така де, но те не са толкова мощни и не са /.../ вече, които са взели парите.
Бойко Борисов: И в един момент ние се бяхме озовали в ситуация да имаме към 8-9 хиляди мегавата електроенергия от ВЕИ-та, която е на по 800 от 300 до 800 лева цена. Така че те се сблъскаха тези две лобита.
Водещ: Разбрах ви, трябва да приключим разговора.
Бойко Борисов: Затова аз съм се изтеглил от... Моето лично мнение няма никакво значение. Каквото кажат експертите, то ще е публично и ясно, ще го сложим на масата и тогава вече ще говорим по тази тема.
Водещ: Много благодаря за т



Гласувай:
6



1. therainss - тва стенограма ли се явява? :D
16.05.2011 08:10
Да не би някой за всеки случай да е изпуснал една от "малкото" медийни изяви на Божестъвото...
цитирай
2. vmir - Поздравления за първата изцяло завършена българска магистрала!
16.05.2011 14:00
Разбира се, че национална икономика се развива върху необходимата инфраструктура, това желязно правило е спазвано както от великите империи в миналото, така и от съвременните проспериращи държави. В държава, в която не се знае какво е завършено и кое - не, кое до къде се простира и докога, хората се лутат не само физически, но и ментално. И никога не могат да решат кой е крив и кой - прав, защото са заети основно да си доказват кой е по-по-най, както и да се крадат и надлъгват за компенсация и разтуха.

Това е най-честното и открито българско правителство досега. Успех и дано любителите на потайностите в политиката и житейските дела да намаляват!!!
цитирай
3. dolce - Разбира се, че национална иконо...
21.05.2011 11:58
vmir написа:
Разбира се, че национална икономика се развива върху необходимата инфраструктура, това желязно правило е спазвано както от великите империи в миналото, така и от съвременните проспериращи държави. В държава, в която не се знае какво е завършено и кое - не, кое до къде се простира и докога, хората се лутат не само физически, но и ментално. И никога не могат да решат кой е крив и кой - прав, защото са заети основно да си доказват кой е по-по-най, както и да се крадат и надлъгват за компенсация и разтуха.

Това е най-честното и открито българско правителство досега. Успех и дано любителите на потайностите в политиката и житейските дела да намаляват!!!

БЕ ТИ НОРМАЛЕН ЛИ СИ БЕ
Я ПОПИТАЙ БОЖЕСТВОТО ДЕТ СЕ НА МЪЖ СЕ ПРАВИ КОЛКО ОТКРАДНА С ПРИЯТЕЛКАТА СИ бОРИСЛАВОВА
И ТОВА Е САМО ЕДИН ПРИМЕР ДА НЕ СТАВАМ ЗАЯДЛИВ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1810623
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031