Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2011 10:25 - ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ и ИВАН КОСТОВ...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 4899 Коментари: 8 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
09.07.2011
събота
Водещ: Дали днес ГЕРБ нарочно не прокара Закона за конфискацията, заради напрежението между вас и министър Попова? Понеже това е неин закон и вие давате, да речем, заповед, и този закон не минава.
Цветан Цветанов: Вижте, всеки закон, който е минал през Министерски съвет, целият кабинет стои зад него. В тази връзка, това, което ме питате в момента, аз смятам, че няма как да бъде тълкувано по този начин. Защото с Маргарита Попова първото, което е, че работим прекрасно. Аз ресорно отговарям за Министерство на правосъдието. И това, което сме имали като разговори, и днес дори проведохме също няколко разговора, след като се случи това с неприемането на законопроекта, вие виждате, че имаше абсолютно консолидиране на опозиционните партии. И вие виждате, че от опозицията нито един депутат не гласува по-различно от това да бъде „против”.
Иван Костов: Един, един гласува. Един от Синята коалиция гласува.
Водещ: А, да. Г-н Бакалов, нали така?
Цветан Цветанов: „Въздържал се”, да.
Иван Костов: Не, гласува „за”.
Цветан Цветанов: Но, като цяло виждате каква беше темата и какъв беше дебатът в българския парламент. Аз се надявам, че това, което не успяхме, може би, да направим с този законопроект и се създаде един дефицит на доверие и съмнение за нарушаване на човешките права. Така, че в тази посока, смятам, че в месеците, които ще бъде отново дискутиран този закон в парламента, надявам се, че нещата ще бъдат съвсем нормални и ще бъде приет законопроектът.
Водещ: Сега, понеже споменахте, пак казвам, два пъти Иван Костов и в контекста на това, което говорихме до сега, не влизате ли в прекалено много конфликти, г-н Цветанов? Понякога с цели съсловия – съдии, адвокати, лекари?
Цветан Цветанов: Не, не влизам. Защото аз винаги отчитам това, което има в съдебната система. Има много достойни съдии, прокурори, следователи, както в по-голямата си част са достойни и служителите на МВР. Но, когато има проблем, когато имаш някъде корупционни практики или схеми, трябва по някакъв начин съответните контролни органи в съответното ведомство или съответната институция да могат да осъществяват необходимия надлежен контрол.
Водещ: Към този момент, г-н Костов, г-н Цветанов има ли вашето доверие? Към този момент.
Иван Костов: Не.
Водещ: Защо?
Иван Костов: В Народното събрание се готви вот на недоверие за правителството на г-н Бойко Борисов и шансът вотът на недоверие да не бъде за цялостна политика, а да бъде за политиката на сигурност, за която отговаря г-н Цветанов е доста по-голям. Най-вероятно ще бъде внесен около 15-и и вероятно ще бъде за политиката в сектора за сигурност, ще бъде за полицейското насилие, за потъпкването на човешки права, ще бъде за ...
Водещ: И вие къде ще сте там? Заедно с БСП ли ще гласувате?
Иван Костов: Синята коалиция сне доверието от г-н Цветанов през февруари месец. И казахме, че сме заинтересовани тази борба да успее срещу престъпността, че я подкрепяме. Например, всичко което конкретно върши МВР, разкрити истински престъпления, със силни доказателства, ние подкрепяме, разбира се безусловно. Но ние казахме, тогава посочихме своите причини, поради които оттегляме доверието си от г-н Цветанов и поискахме министър-председателят, г-н Бойко Борисов, да го извади от състава на министерския съвет. След като той не го извади, ходовете на Синята коалиция са много малко. Или да даде заден ход, или ...
Водещ: Или да гласува заедно с БСП и ДПС.
Иван Костов: Или да гласува ...Не, не бих казал заедно с БСП и ДПС
Водещ: Против правителството.
Иван Костов: Просто ще гласува с цялото мнозинство от народни представители, които споделят тази теза.
Водещ: Господин Цветанов?
Иван Костов: Защото това, което се случи днес, извинете, това, което се случи днес, не трябва да се подминава с лека ръка.
Водещ: Законът за конфискацията ли имате предвид?
Иван Костов: Законът за конфискацията не мина, не защото е дадена заповед, а защото независимите депутати, всичките, гласуваха срещу него. В този смисъл, вероятно от едната страна и от другата страна е имало отсъстващи депутати, но дори всички депутати теоретично да бяха в залата, ако независимите гласуват срещу даден законопроект, както се случи, той не минава. И в този смисъл изолацията на ГЕРБ получи много сериозно доказателство, няколко дни, впрочем, след моето изявление по повод две години, откакто ГЕРБ формира силите си, за да състави правителство.
Водещ: Господин Цветанов?
Цветан Цветанов: Мога ли да попитам нещо Иван Костов?
Водещ: Разбира се.
Цветан Цветанов: Кои години бяха най-силните във вашето управление? От четиригодишния мандат?
Водещ: Интересен въпрос.
Иван Костов: Аз мисля, че целият четиригодишен мандат беше тежка битка.
Цветан Цветанов: Е, все пак има първа част, втора част.
Иван Костов: Тежка битка за оцеляването на хората, за правенето на едни изключително сурови, скъпоструващи като доверие реформи. Целият мандат беше такъв.
Цветан Цветанов: Всяка година си има някакво измерение.
Иван Костов: Да, всяка година, големите успехи бяха в края, когато започнаха преговорите за членство в ЕС. Това беше 1999-та, 2000-та година вече затваряхме глави от преговорите за членство.
Цветан Цветанов: В цялостната политика кои години ги смятахте като най-успешни. Първите, когато беше най-тежката криза, когато всъщност държавата беше...?
Водещ: Накъде биете, господин Цветанов?
Цветан Цветанов: Не, не, просто искам...
Водещ: Не, интересно ми е накъде биете?
Цветан Цветанов: Ще ви кажа, след като ми се отговори.
Водещ: Ще извадите коз. Може би искате да каже господин Костов, че първите година са били по-успешни, или – не.
Иван Костов: Вижте, за мен най-тежкият момент на правителството беше, когато огромна част от работата на кабинета легна върху моя гръб, след като приблизително се случи тази ситуация, при която не много хора, способни да носят политическа отговорност и да защитават политиките, които правят, се оказаха на челни места в правителството. И в следствие на това целият огън се стовари върху гърба ми. В този смисъл, ако говорим субективно кога ми е било тежко, най-тежко, фактически в края на мандата ми беше най-тежко.
Цветан Цветанов: Което означава, че първите години са били най-успешни.
Водещ: Не, той каза, че последните са най-успешни. Извадете асото от ръкава. Извадете асото от ръкава и кажете
Цветан Цветанов: Господин Костов понякога получава едно витиевато определение за ситуацията, за събитията...
Иван Костов: Аз казвам лично какво съм изпитвал.
Цветан Цветанов: И в общи линии, за мен, аз това, което го определих и в едно интервю, което дадох, аз вече установих, че господин Костов е с две лица. Защо. Защото, когато вие, господин Костов, взехте управлението, имахте послания, които бяха идеята на зародиша на демокрацията. Разсекретяването на досиетата – това нещо не го направихте. Имахте пълната власт, като започнем изпълнителна, законодателна и съдебна власт, която контролирахте. Другото, което е, вие назначихте стария главен прокурор, нали така във вашето управление? Другото, което е...
Иван Костов: Кой стария главен прокурор? Татарчев?
Цветан Цветанов: Никола Филчев. Във вашето управление мисля, че беше избран.
Иван Костов: Никола Филчев, да.
Цветан Цветанов: Което е ваша номинация, нали така?
Иван Костов: Не.
Цветан Цветанов: Е да де, но приет от вашето мнозинство, да го наречем.
Иван Костов: Не. ВСС, както вие преди малко казахте, избира. Той беше съставен от други хора.
Цветан Цветанов: само да дам няколко факти, които.
Иван Костов: И ВСС избира главния прокурор
Цветан Цветанов: Все пак да направим една съпоставка.
Иван Костов: Вие преди малко използвахте този аргумент, за да обясните как госпожа Янева с четири години трудов стаж е станала председател на СГС.
Цветан Цветанов: Ето това е пак една абсолютна лъжа, която вие всъщност препокривате изказванията на Съюза на съдиите. Защото има критерии за допустимост в даден конкурс. И поне това би трябвало да го знаете, и вие го знаете, и аз съм убеден, че вие го знаете. Но понеже това ви изнася като критерии да го изнасяте в публичното пространство, което въобще не отговаря на истината, но аз няма да бъда защитник на госпожа Янева. Защото тя достатъчно изложи аргументи в нейна защита, когато беше номинацията й и когато беше дебатът. Темата тук е за съпоставката на организираната престъпност, какво се е правило преди и сега. Давам за пример банковия сектор, който беше фалирал, нали така? Какво направихте вие с всичко това, което беше по загубването на вложенията на българските граждани? Нищо. Вие просто преразпределихте банковия сектор по начин, по който се сегментира в хора от организираната престъпност или хора, които в последствие започнаха да правят убийства, визирам например „Килърите”.
Зародиша на убийствата на групата на „Килърите”, особено по Емил Кюлев, е точно във връзка по неуредени финансови взаимоотношения, когато се купува банка „Славяни” и банка „Тракия”
Водещ: Господин Цветанов.
Цветан Цветанов: Не, не. Момент, това са важни неща.
Водещ: Ще се върнем към това.
Цветан Цветанов: Не, не. Правим съпоставка, защото се говори за загубено доверие в един сектор „Сигурност” и аз искам да направим съпоставка какво се случваше преди и какво има сега. Във вашето управление, господин Костов, имаше ли едно лице, което стана емблематично за българската демокрация като контрабандист №1 – Косьо Самоковеца. Който от портиер, вие го направихте №1 в контрабандата. Защо не го неутрализирахте. Момент.
Водещ: Много се струпаха нещата.
Иван Костов: Въобще няма да отговарям на тези неща.
Водещ: Защо?
Иван Костов: Моят отговор е: „Господин Цветанов, аз ще гласувам вота на недоверие, ако той е насочен в сектора за сигурност срещу вас с дълбоко убеждение. И разполагащ с твърди доказателства за това”. Каквото и да говорите в момента, както и да се обръщате към миналото и да се опитвате да вадите от него някакви крайно съмнителни дивиденти, между другото, в тази касичка е бъркал кой ли не преди вас. Тези всичките неща, които ги говорите, са говорени, говорени, говорени и в последните десет години те са изхабени като аргументи, те са получили своите отговори и като лъжи, и като интриги, и като невярна информация. Как така аз съм произвел Косьо Самоковеца? Вие не се чувате какво говорите в момента.
Цветан Цветанов: Вие преди малко чухте ли какво казах?
Иван Костов: Моля ви се, какъв Косьо Самоковеца. Това е все едно да кажем, че господин Бойко Борисов е закрилял точно определена персона, която...
Цветан Цветанов: Коя, коя?
Иван Костов: Която се занимава с контрабанда на границата.
Цветан Цветанов: Коя? Кажете коя, защото няма такава. Разбирате ли?
Иван Костов: Ами, ние чухме едни записи.
Цветан Цветанов: Какви записи?
Иван Костов: Едни сересета.
Цветан Цветанов: За кое?
Иван Костов: За които се разбра, че са истински сересета, за които министър-председателя си каза, че ги е произнасял тези думи, моля ви се. Хайде да не влизаме в този разговор, защото вие нямате нито един факт. И там е целият проблем, който има между вас и Съюза на съдиите и Съюза на адвокатите. Вие се обличате във властта да казвате кой е виновен и кой е невинен.
Цветан Цветанов: Нямам такова нещо.
Иван Костов: В момента вие ме обвинихте в какво ли не, без ад имате какъвто и да е доказателствен материал. Не можете де казвате нито кой е виновен, нито кой е невинен в страната. Например, не можете да оневинявате кмет, срещу който непрекъснато се повдигат обвинения. Не сте ние този, който може да го прави. И хората това ви казват. Вие нарушавате Конституцията, днес, това е най-тежкото обвинение и то е безпрецедентно, аз не съм виждал такова нещо да се случва в страната – 12 000 адвокати да ви кажат, че нарушавате Конституцията. Вие трябва да спрете в един момент и да разберете кой сте. Вие сте министър на вътрешните работи. Вие трябва да набирате доказателствата, фактите, безспорните, за които и господин Бойко Василев ви каза, да ги представите в съда, там да се преборите със защитата на адвокатите, да докаже прокурора обвиненията и чак тогава съдията да каже този е виновен, този е невинен.
Водещ: Моля ви, кратка реплика, защото искам да започнем отначало.
Цветан Цветанов: Вижте сега, не може кратка реплика, при положение, че десет минути се говори. Аз се връщам отново на периода, защото той е важен. Всичко това, което се случи с приватизацията на авиокомпания „Балкан”, всичко, което се случи с приватизацията на „Кремиковци”, всичко, което се приключи с банката „Булбанк”, всичко, което се случи с много от политиките, защото господин Костов отначалото, ако забелязахте, той каза, че целият този товар го е носил на гърба си. Така че, всъщност, господин Костов, политическата отговорност е на политиците, които управляват и определят политиките в една държава.
Иван Костов: В момента като политик, като шеф на щаба на ГЕРБ ли ми говорите, за да получите адекватни отговори, или ми говорите като вътрешен министър? Как искате да ви възприема?
Цветан Цветанов: Говоря като един политик.
Иван Костов: Говорите като политик, тоест, като шеф на щаба. Защото вие имате две лица официални. Едното, вицепремиер и министър на вътрешните работи и второто – шеф на щаба. Не трябва да стоите на тази маса и да говорите от позицията на вицепремиер евтини политически обвинения, на които аз съм се наслушал десет години и съм им отговорил, защото ставате нелеп.
Водещ: Ще се върнем отново в това студио след малко.
Водещ: Връщаме се в студиото, където трябва да сложим точка на един интересен дебат, който започна преди малко. Моля, наистина, с по едно изречение, за да мога да задам и аз няколко въпроса, господин Костов, да уточним отговорите на това, което започна да се говори преди репортажа, господин Цветанов.
Цветан Цветанов: Аз искам да кажа каква е оценката на евроатлантическите партньори за днешното състояние в борбата срещу организираната престъпност. Тя е прекършена. И мога да кажа, че с успешните операции, които бяха и за фалшивите пари, всичко, което се случи и с тези обири, които са за сейфове, трезори. Това, което се случи с „Килърите”, това, което се случи с ”Октопода”, това, което се случи с „Наглите”. Искам да попитам господин Костов, къде беше неговата позиция в 40-тото Народно събрание по теми, свързани с поръчковите убийства и с отвличанията? Къде беше неговата позиция, когато един от свидетелите по „Октопода” е пуснал жалба до него, като министър-председател на Република България? Всичко това е неглижирано. Малко по-късно този свидетел по „Октопода” всъщност е задържан.
Водещ: Кого имате предвид?
Цветан Цветанов: Един от свидетелите.
Водещ: Господин Костов?
Цветан Цветанов: Това са неща, които са доста тревожни. И точно тук е срастването в последните 20 години, БСП и СДС в лицето на господин Костов като министър председател, който е носил целия този товар, за създаването, укрепването и функционирането на СИК и на ВИС. И това, което е изключително важно, когато днес вече нямаме такива емблематични фигури, както в контрабандата, така също и в тежката организирана престъпност, така също това, което правим с нашите евроатлантически партньори, и операция „Шок”, която направихме. Трябва да ви кажа, че точно тя ни дава възможност да покажем как трябва да има правораздаване и как работим с нашите евроатлантически партньори. Това са днешните детайли и днешните реалности, с които смятам, че всеки един трябва да го признае.
Водещ: Господин Костов, миналото? Отново се връща при вас.
Иван Костов: Какво точно от миналото се връща.
Водещ: Това, което каза господин Цветанов.
Иван Костов: Вижте, господин Василев. В средата на месеца ще се иска на правителството на Бойко Борисов, не на Иван Костов. Това е отправна точка за разумните хора да разсъждават върху нещата. Всичко ще се базира на днешния ден. Гледа се дали днешните управляващи съумяват да отговорят на очакванията, които са създали преди изборите, да спечелят доверието на хората и прочие. Истината, това, което аз говорих в сряда, по случай двете години, е, че безпрецедентно бързо политическото доверие в парламента се изчерпи и ГЕРБ остана наистина правителство на малцинството, подкрепяно само от независими депутати. Това не се е случвало на друго българско правителство, с изключение на един вот, който вие си спомняте, когато НДСВ притиснаха Сергей Станишев, за да махне Румен Петков. Но то беше само маневра и не беше истинско лишаване то политическо доверие. Големият проблем на ГЕРБ е, че съумя така да управлява страната, че да се намира сега в състояние на кръгова отбрана. И, забележете, кой атакуват най-често и с какви обвинения. Вижте горе-долу как са разпределени силите на ГЕРБ, за да се ориентирате каква цел ще преследват на следващите избори.
Водещ: Може би атакуват лесните мишени.
Иван Костов: Може би лесните мишени.
Водещ: Вие лесна мишена ли сте?
Иван Костов: Изглежда изглеждам лесна мишена.
Водещ: Това не е комплимент, господин Костов.
Иван Костов: Да, само че аз не мисля, че съм лесна мишена.
Водещ: Вие казвате винаги сте днешния ден.
Иван Костов: Искам за кажа следното. Когато се отива на национални избори или на местни избори, това е политическото ми послание и към моя колега тук, който ту говори вътрешен министър, ту говори като началник щаб. Да му кажа като началник щаб, ако влезете в пълна изолация, обкръжен отвсякъде, загубил всякакво доверие, на всички формации в парламента, това неминуемо ще се отрази на изборите. Вие отивате с огромен, поемате сам, поемате огромен риск да вкарате ГЕРБ в ситуация, в която той ще загуби изборите, именно заради изолацията, защото отникъде просто няма протегната ръка, няма подкрепа, която да бъде ефективна и да бъде осезаема. Защото, когато в парламента те изоставят всички, когато те атакуват в съдебната система, когато водачите в съдебната система в лицето на главния прокурор и на председателя на ВСС вдигат ръце от кадровата политика на ВСС, тогава това означава, че общата ситуация за управлението на ГЕРБ е станала много лоша и става все по-лоша. Това означава, че ние не би могло да очакваме каквито и да е било подвизи оттук-нататък от ГЕРБ, освен ако ГЕРБ не направи нещо категорично революционно и не промени политиката така, че да потърси много по-широка социална и политическа база.
Водещ: Ще го направите ли?
Цветан Цветанов: Понеже се говори за изолация. Аз искам да припомня на господин Костов, и нека да бъде искрен тук в това студио, когато направихме среща след изборите и след изборната нощ. Когато той ни покани, мен и премиера Борисов, на едно място и се крихме, все едно правим нещо нередно, заедно с Мартин Димитров. Ние смятахме, че когато говориш нещо пред медиите, би трябвало да си искрен. Поне по-голямата част от това, което казваш като послание. Те изразиха подкрепа в изборната нощ. Знаете ли какво се случи, господин Василев, само няколко дни след това? Когато направихме тази среща. Те поставиха условия на политическа партия ГЕРБ за подкрепа да имат заместник областни управители, заместник министри във всяко едно ведомство и да имат три-четири министъра и три-четири областни управителя. Това, господин Костов, вярно ли беше?
Иван Костов: Не е вярно.
Цветан Цветанов: Разбира се, че ще кажете, че не е вярно. Що се касае за изолацията. Аз съм влязъл в политиката случайно. Искам, когато изляза, да нямам това, което всъщност е Иван Костов.
Водещ: Какво има той?
Цветан Цветанов: Искам да бъда същият, какъвто влязох преди политиката и какъвто ще изляза след политиката. Аз не се стремя, господин Костов, да стоя на този пост дълги години. Искам обаче, когато съм на този пост, да работя в интерес на обществото и да прекърша това, което всъщност създаде проекта ГЕРБ – липсата на политическа воля за реална борба с организираната престъпност и вие сте част от този модел на това статукво, което запазихте 20 години. Нека да се изслушваме.
Иван Костов: Вижте, господин Цветанов.
Цветан Цветанов: Нека да се изслушваме. Мисля, че бях коректен и нека все пак да се уважаваме поне в студиото.
Иван Костов: Само че вие не си отивате същия.
Цветан Цветанов: С какво не си отивам същият, господин Костов, може ли да ми обясните?
Иван Костов: С имотното си състояние.
Цветан Цветанов: С кое имотно състояние? Аз съм влязъл с това имотно състояние, господин Костов.
Иван Костов: Виждаме пред очите си как е набъбнало вашето имотно състояние, виждаме и проблемите, в които вкарвате семейството си. За разлика от вас, аз съм си построил къща през 1981-а година и в тази къща живея досега. Нито един апартамент, нито една кола, нито каквото и да се сетите. Единственото, което сме правили през тези години, ние сме продали някой и друг парцел земя. Това сме правили ние.
Цветан Цветанов: Може ли и аз да взема все пак думата в това студио?
Иван Костов: Затова да казвате, че си отивате същия, вие просто не можете да си отидете същия, защото не сте същия.
Цветан Цветанов: Господин Костов, аз съм декларирал тези имоти преди да вляза в политиката, а вие всъщност, това, което сте направили, и това, което аз ви препоръчвам, за да бъдем равнопоставени в едно такова студио, минете по същата процедура вие и вашето семейство.
Иван Костов: Аз съм минал много пъти.
Цветан Цветанов: По какво? По това, което сте декларирали?
Иван Костов: Разбира се.
Водещ: Минете на проверка. Ето, декларирайте тук в това студио, че вие и вашето семейство ще минете на подобна проверка, каквато минах аз в НАП. Защото съм единствения политик, единственият български гражданин, който даде възможност всичко, което е направено по проверката, да бъде оповестено.
Иван Костов: Това не е вярно.
Цветан Цветанов: Това е вярно. Но аз не бих искал...
Иван Костов: Вижте какво се е случило след 2001-а година. Всички министри, за които имаше съмнение, че са нарушили закона, че са участвали в корупционни практики, от двата кабинета, които съм ръководил, минаха на същата проверка, на която сте минал и вие. Всичките министри. Това се нарича лична, персонална данъчна ревизия. На тях и на техните семейства.
Цветан Цветанов: Добре. Изолацията, за която говорите в парламента. Не, ние просто получихме подкрепа от независими депутати,които бях в някои от политическите формации, парламентарно представени в българския парламент. Защото те не поставят нито едно условие за нищо, за да подкрепят политическа партия ГЕРБ. И те дори го декларираха публично и го заявиха в ЕНП. Защото тази искреност за благото на страната. Аз искам да кажа на господин Костов, добре, приемаме хипотетично, че това правителство падне – с БСП ли ще направите коалиция? С кой ще направите коалиция, господин Костов? Вие не отчитате ли реалните резултати на това правителство, което направи през тези две години?
Иван Костов: Това, което ще се случи, ако министър-председателят милее за страната, е да ви освободи вас. Това ще стане.
Цветан Цветанов: Защо?
Иван Костов: Ако има вот на недоверие по вашия сектор и аргументите на всички ни го убедят, както и например това, което говорим сега, но никой не е, вероятно в новините са го казали, съюзът на адвокатите в това, в което ви обвиняват. Ако се убеди министър-председателят, ви освобождава. И недейте да чертаете чак такава страшна картина. Сектор „Сигурност” – задържана е групата по отвличанията, „Килърите” – убийства, поръчкови, никога не разкривани, такава група, в този 20-годишен преход. Това, което се случва с „Октопода” – огромно влияние в държавния сектор и аз смятам, че това ще бъде ясно в обвинителния акт, който ще бъде внесен в съда. Това, което се случва с разбитите печатници за фалшиви евро и долари, разбитите групи, които се занимават със скининг устройства, контрабандните цигари, количествата, които са задържани. Всичко това, което днес го наблюдаваме в държавата, нима това, и което се дава като оценка от евроатлантическите партньори, и това, което беше казано от Ханс-Петер Ул и от депутатите в Бундестага. Това ли е важното, което трябва да се случва и това ли е реалното?
Водещ: Аз чух вашите аргументи, обаче, накрая аз имам към вас двамата един въпрос. Просто не мога да повярвам, че тук стоят две партии, членове на ЕНП.
Цветан Цветанов: Това се питаме от две години.
Водещ: Това ли е? Моля ви за един отговор честен на това и с това да приключим. Изгорени ли са всички мостове между, хайде да кажем Синята коалиция, и ГЕРБ?
Иван Костов: Моят отговор е – не са. Има министри, които продължават да се ползват с нашата подкрепа. Ние просто не подкрепяме определени политики и определени министри, които стоят зад тях. Този тон, тези обвинения срещу мен, те си се пишат на сметката на политическа партия ГЕРБ, тъй като ги изрича началника на щаба, който е влязъл в предизборна кампания.
Водещ: Но вие сте отворени.
Цветан Цветанов: Господин Костов, мога ли да ви...
Иван Костов: Аз казах какво е решението. Министър-председателя, след като изслуша доводите, след като чуе всичките аргументи, трябва да си направи извода дали ще продължи с господин Цветанов и ще отиде към една загуба на изборите през есента, или ще намери други политически решения, които да му позволят да разкъса тази изолация, в която...
Водещ: Господин Цветанов?
Цветан Цветанов: Господин Костов, вие имате пет депутата, които са парламентарно представени от вашата партия.
Иван Костов: И вие не направихте никакво политическо говорене към лица, които са свързани от вашата партия с криминални структури.
Водещ: Кой е това?
Цветан Цветанов: За някои операции, които ся проведени. Има и за черното тото. Излезе и в публичното пространство, във вестниците. Представителите на ДСБ в Петрич, Благоевград. Всъщност, знаете ли, че там има отвод на прокурорите, за да не гледат тези мерки, да не правят това досъдебно производство. А това са неща, които вие трябва да кажете публично.
Иван Костов: Черно тото няма, това стана ясно, тъй като, не може да е черно. Има тото, което е направено от австрийска фирма, която има лиценз да прави хазартни игри в страната. Това е фактическото състояние, което не позволява на прокуратурата да застане зад тези ваши приказки. Така че, всичко това, което говорите в момента, са чисти клевети.
Цветан Цветанов: Това ми беше достатъчно. Защото, господин Костов, за да осъществяваш...
Иван Костов: Прокуратурата не застана зад вас, няма какво да ви е достатъчно, вие клеветите в полза на Васил Божков.
Цветан Цветанов: Момент, момент.
Иван Костов: Защото искате да изтласкате по-евтини залози от пазара на залозите. Тъй като залозите, които
Цветан Цветанов: Момент, момент.
Иван Костов: Защото искате да изтласкате по-евтини залози от пазара на залозите. Тъй като залозите, които организира Васил Божков, са много по-скъпи за хората. Това е цялата история. И направихте този театър, между другото вие направихте много театри, ако говорим, включително и такива, на които ще се наслушаме в залата по време на вота на недоверие за вас. Но аз искам само да припомня само Горна Оряховица, където едно бебе ту оживяваше, ту се оказваше мъртвородено. Вие наистина трябва да...
Цветан Цветанов: Господин Василев, вие ли сте водещ в това студио?
Иван Костов: ...да се разделите с манията си да определяте кой е виновен и кой – не.
Цветан Цветанов: Аз не определям.
Иван Костов: Не можете да казвате кога едно тото е черно и кога е бяло, ако не го каже прокуратурата.
Цветан Цветанов: Добре, има съответни компетентни органи, които следят за лицензионния режим на една хазартна дейност и тя в България се облага 15 процента. В момента това, което вие показахте като съпричастност към тази дейност, всъщност вие ощетявате държавата или вашите структури, които са го осъществявали това нещо, републиканския бюджет с 15 процента. Това малко ли е според вас?
Иван Костов: Нашите структури е един представител на ДСБ, който PR на тази фирма. Не е нищо друго. Той е човек за връзки с обществеността. Това са нашите структури, това е лъжата, която стои, това е обяснението на лъжата, с която вие в момента
Водещ: Изгорели ли са мостовете, господин Цветанов? С да или не. Да завършим.
Цветан Цветанов: Не, разбира се. Аз винаги съм изпитвал огромно уважение, респект, защото и аз съм дясномислещ човек и в зародиша на демокрацията съм гласувал за СДС. Това, което обаче направи Иван Костов, е да потопи СДС, да поеме активите и да остави пасивите на СДС и да излезе от партията, за да направи това, което всъщност е днес.
Водещ: Добре. Последна размяна на реплики, моля ви, с които да приключим, защото не искам никой да се почувства след този ожесточен дебат...
Иван Костов: Аз се чувствам много добре
Водещ: Господин Цветанов?
Цветан Цветанов: Аз се чувствам загрижен за това, което се случва в държавата.
Водещ: Ами, добре.
Цветан Цветанов: Момент,нека все пак да продължа мисълта си, ако позволите. За мен е важно, че днес тежка организирана престъпност няма. Респектиращата роля на Министерството на вътрешните работи ще продължи с подобен подход към подобни лица. И операция „Шок” показа какво е отношението с партньорството, което може да даде възможност на лица и групи да бъдат съдени извън пределите на страната и се надявам, че това е правилно, това е демократично. Защото има развити демокрации с развити правови системи, които нямат тези пороци, които имаме днес тук.
Иван Костов: Аз мога да кажа само, че целият този дебат не ме разубеждава в твърдата ми убеденост да гласувам вот на недоверие, ако е насочен срещу господин Цветанов.
Цветан Цветанов: Аз искам да благодаря на всички, които подкрепят политиката на правителството, на независимите депутати, на депутати, които имат различно мислене, различна убеденост в това, което правим днес като политика. И мога да ви кажа, че много са резултатите, които може да отчете това правителство в тежките условия, в които днес управлява.
Водещ: добре. Най-накрая трябва да сложим една точка. Благодаря ви за разговора.




Гласувай:
7



1. marystaneva - Тук можете да видите видеото от "Панорама":
09.07.2011 11:35

http://bnt.bg/bg/news/view/56406/ivan_kostov_i_cvetan_cvetanov_v_studioto_na_panorama


А тук - още нещо...:

http://marystaneva.blog.bg/politika/2011/07/09/kysata-pamet-bylgarska.779796
цитирай
2. diadomik - Възхитен съм от другаря Костов!
09.07.2011 19:48
То не бе ум, то не бе чудо! Браво Иване, браво Костов!
цитирай
3. ivanmitev57 - Необходима е помощ за правителство
09.07.2011 19:49
Изминаха две години от победата на партия ГЕРБ. Необходима е помощ за правителство: http://ivanmitev.blogspot.com/2011/07/blog-post_09.html
цитирай
4. varg1 - Иван Костов
10.07.2011 08:29
съм го виждал на живо през 1998 година в театъра на Шумен.На всички въпроси или отговаряше с 2 думи или предоставяше думата на съпартиици.Когато казах,че е циганин една бабка скочи да ме бие.
цитирай
5. boristodorov56 - И кво требе да прави Костов - да варди ташаците на недоразумението Цвъцко?
10.07.2011 10:18
Неуспялото даскалче Цвъчко се е превърнало в истинско милиционерче.
Менталните му граници и мераците му се разминават в обратна пропорционалност.

Освен чужда сила се иска и малко акъл!
цитирай
6. vmir - Двамата олицетворяват противоположно отношение към управлението.
11.07.2011 08:39
Костов - каквото и престъпления да вършат останалите, то си е тяхна работа, аз ще си гледам моята и ще замитам проблемите под килима. Цветанов - когато наоколо се вършат престъпления и безумия, когато десетилетни нечистотии са сметени под килима, а прахосмукачката е повредена, трябва да се вземе метлата.
Не мога да разбера колко прост или користен трябва да е човек, за да гледа безучастно или да търси кусури на малкото хора, които все още хващат метлата, вместо да поучават или да се правят на умни, когато простотията им личи от километри.
цитирай
7. megafon - Иван Костов
11.07.2011 15:27
е история. Той е една грешка в БГ политиката, която втори път няма да бъде повторена, за жалост на едни и за радост на народа. Дори Бакалов е против него.
цитирай
8. chobi48 - Сравнение!?
14.07.2011 11:55
Чета коментарите, сравнявам, и какво мислите, че ВИЖДАМ? Виждам, съотношението, между критиците на Костов и одобряващите го! Това може да се ползва от статистиците, за да се разбере, колко малко от електората са умните и колко много са тъпите, така че на изборите да се знае 90% кой ще ги спечели! Единствения недостатък на демокрацията е, че болшинството решава кой да го управлява, а болшинството личи от по-горното съотношение! Какво да се прави, ДЕМОКРАЦИЯ, глупавите, неспособните, некадърните, непрофесионалистите, непредприемчивите, псевдо учените, незнаещите правописа, чакащите МЕСИИТЕ да ги оправят, са БОЛШИНСТВО в България, затова 20 години и още толкова, няма да ни стигнат, да станем Бяла държава! АМИН!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1861772
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031