Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2012 17:49 - Алексей Петров. Документ. Интервю пред Нова телевизия: "Аз съм назначен от правителството на Иван Костов и лично от Атанас Атанасов. Емануил Й
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 2926 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
31.01.2012 Алексей Петров: Назначен съм в службите от правителството на Иван Костов и лично от Атанас Атанасов от: Нова телевизия   image Много неща се казаха, за миналото, за настоящето ви от много хора. Последно вчера ми гостува Едвин Сугарев. Нека видим част от неговото изказване, след което започваме разговора:

Едвин Сугарев: Актът на прокуратурата, с което започва това дело, обвинителният акт, е на-скандалният документ, който аз съм виждал в историята на целия преход, а съм виждал доста скандални неща. Този акт показва по безспорен начин, че Алексей Петров на практика е фигурата, която е посредник между престъпността и органите на държавната власт, включително прокуратурата и най-вече тя, в лицето на тогавашния прокурор, в лицето на Никола Филчев. Доказва го, с данни, които са събрани в цяла една глава, която разглежда връзките на Алексей Петров с прокуратурата. Доказва го с делата, които са заведени от самата прокуратура в услуга на бизнес делата, ако може така да ги наречем, или по-точно казано рекета, упражняван от Алексей Петров срещу различни хора. Доказва ги с факта, че тези, които са подавали жалби заради това, че са били изнудвани и малтретирани от него, всички тези жалби са били стопирани, и то са стопирани на ниво Върховна касационна прокуратура, и срещу самите жалбоподатели са завеждани дела за набедяване или мошеничество.
 

Водещ: Защо сте свидетел по делото?!
 

Едвин Сугарев: Аз съм свидетел по делото срещу него по две причини. Поради факта, че бях в доста близък контакт с убития прокурор Николай Колев, като аз и сега твърдя, че това убийство е поръчано и изпълнено от баретите на Алексей Петров...
 

Водещ: От бившия главен прокурор Никола Филчев?
 

Едвин Сугарев: Да, точно така.
 

Водещ: Появиха се имената на бившия президент, на бившия главен прокурор. Вика се Атанас Атанасов като свидетел, защото той е назначил Алексей Петров.
 

Едвин Сугарев: Той го е назначил по категоричното искане на Никола Филчев и това фигурира в неговите показания и пред следствието, и пред съда.

Водещ: Добре, това беше изказването, част от изказването на Едвин Сугарев. Да започнем оттам. Никола Филчев, каква е...?

Алексей Петров: Бях решил да не коментирам нищо по повод делото и по обвиненията, които имам, но подновяването на този сериал „Октоподът вика дръжте Октопода” ме принуди да кажа, разбира се, и своето становище. Очевидно в последните дни се провежда едно медийно мероприятие, пропагандно мероприятие да получа медийна присъда, гражданска присъда, преди уважаемият съд да си е свършил работата. Включително и вашето студио се превърна в своеобразен съд, в което членовете на една клеветническа трупа, която скоро трябва да празнува десетгодишнина, тук ми вменяваха престъпления. Тук идваха хора, които хвърляха бомбастични лъжи и клевети, и след това управляващите, политиците, трябва да кажат, че това е общественото мнение. Тъкмо тези изказвания трябва да се разглеждат като обществен интерес и така се притиска съда.
 

Съдът би трябвало да не работи под натиск на общественото мнение, нали така?

Аз бях в ареста 8 месеца и 4 в домашен арест заради "обществен интерес". По същия начин се провеждаше една пропаганда, както сега се случва. Но в конкретния случай добрата новина е, че господин Сугарев поради невнимание се опита в съда по време на съдебно заседание, като свидетел, да ме набеди. Да се припише престъпление, за което аз ще го осъдя.
 

Защо да се опита, той каза абсолютно директно, че всъщност...

Господин Сугарев много внимателно и тук се опита да ме наклевети, но много внимателно, докато там не беше внимателен и директно извърши престъпление, като ме набеди пред надлежния орган, в конкретния случай – съда.

Това, което казва господин Сугарев, е, че убитият прокурор Николай Колев е убит по поръчка на бившия главен прокурор Никола Филчев, мокра поръчка, която сте извършили вие, нали това го чухте да казва?

Аз престъпление не съм извършвал, нито съм организирал на някого убийството, нито съм поръчал, нито съм извършвал. Господин Сугарев пред надлежния орган, съда, произнесе тези думи, че аз съм организирал убийството на бившия прокурор Колев, и аз ще го съдя. И съм сигурен, че този път той няма да избяга от решетките. И това ще го направя, правя тази уговорка, не заради лично отношение към него, а наистина е време и аз ще дам своя принос да бъде премахната професията „лъжец” и „клеветник” и да бъдат разтурени такива клеветнически трупи като тази, която се състои от Сугарев, Атанасов, Николай Колев-Босия. Това трябва да спре.
 

Само Едвин Сугарев ли ще съдите от тримата?

Засега той е единственият човек, който ми приписа престъпление пред съда.

Господин Петров, казвате – опитва се да се насади негативно отношение спрямо вас. Аз ви предлагам тема по тема да чуем мнението ви.

Аз съм тук.

Чудесно. Никола Филчев – по каква линия се познавате с него? Приятели ли сте?

За първи път съм влязъл с него в конкретен разговор, в конкретна комуникация зимата на 2004 година по най-настоятелна молба на Бойко Борисов, тогава главен секретар.
 

Защо?

Дотогава аз съм имал случайни срещи, включително и по време на неговите посещения в прословутия ресторант „Златният телец”, когато е идвал с различни хора от прокуратурата, с различни политици, включително и с чуждестранни делегации. Защо? На този етап аз няма да отговоря. Ако реши, премиерът Борисов да отговори или господин Филчев, нека те да отговарят. Но тогава, когато Борисов ме помоли да се срещна по негов много личен проблем, той сам се убеди, че аз нямах добър контакт с господин Филчев, защото заедно разсъждавахме как да потърся посредничество, за да поставя този въпрос, който наистина беше много сериозен.
 

Не разбирам нищо от това, което казвате, вероятно и хората не могат да се ориентират. Сигурно не го казвате на мен и на хората, а съответно на Борисов, на Филчев, на всички, които са заинтересовани, но ако може...

Ще повторя за вас и за зрителите.
 

Не, не, не... така, че да разберем. Откъде накъде Бойко Борисов се свързва с вас, за да търси посредничество за Никола Филчев?

През зимата на 2004 година господин Борисов, тогава главен секретар, имаше изключително сериозен проблем от личен характер и настояваше и ме молеше в присъствието на друг човек, даже на други хора, бих казал, да осъществя връзка с господин Филчев и да поставя този проблем.
 

Ако не сте близки с господин Филчев, защо той ще го иска това от вас?

Това трябва да го питате него, но той се убеди тогава в този разговор, че аз нямам контакт, за който се говореше в обществото.
 

Контактът ви с Филчев, твърдите, бил е само формален.

Ние сме се срещали с господин Филчев единствено случайно, на публични места и не сме имали контакти, нито комуникации.
 

Това е странно, защото си спомням, като репортер, съм отразявал как Бойко Борисов отива на официални срещи, разговаря с главния прокурор, защо трябва да ви търси вас?

Много неща ще бъдат странни, докато приключи това дело. Много неща, които са изглеждали странни, ще се изяснят. И аз затова многократно съм казвал, че това дело наистина трябваше да се случи и съм удовлетворен, че процесът стартира.
 

Искам да изчерпим много въпроси, затова бързичко и динамично. Вярно ли е, че е имало много жалби срещу вас, които по една или друга причина са прекратявани от най-високо ниво – Върховна касационна прокуратура, Никола Филчев?

Става дума за два случая в обвинението ми, които аз няма да коментирам конкретно, но в тях са визирани бизнес отношения. Във всички бизнес отношения има недоразумения, има конфликтност, която понякога е градивна, има и спорове. Тези два случая, които са с господин Валентин Шотев и Георги Цветанов, единият от десет години, другият от дванадесет, проверени последователно от редица компетентни органи...
 

От кого са прекратени?

Прекратени са от службите, в които са били жалбите. Проверени са от МВР, НСБОП, включително и от премиера, тогава главен секретар Бойко Борисов.
 

И не са стигнали до съд изобщо тези жалби.

Те са проверени и са изяснени. Повтарям, изяснени, включително и от премиера, тогава главен секретар. И вие разбрахте от делото, че той включително е бил охранител на един от така наречените пострадали, което може да се окаже, че не е пострадал той, а аз в края на процеса. В конкретния случай аз не исках това да се коментира и даже ми е неудобно...
 

Говорим за Валентин Шотев?

Точно така... А другият случай е изясняван най-детайлно от Бойко Борисов като главен секретар. И аз си мисля, вярвам, че той трябва да дойде в съда, за да каже истината, за да може това дело да приключи възможно...

Искам да ви кажа, на хората са им много героите по това дело, дори за мен, когато се подготвям, са ми много героите. Валентин Шотев е човек, с когото вие сте имали бизнес отношения. Скъсали сте тези бизнес отношения. Жалбата срещу вас е, че след като сте приключили доброто си сътрудничество, сте му отнели имущество и т.н.

Няма такова отнето, по никакъв начин.

Защо той е потърсил в такъв случай помощта на Бойко Борисов и неговата охранителна фирма, за да се пази от вас?

На мен ми е неудобно това да го коментирам. Може да попитате Бойко Борисов. Смятам, че не е редно сега, когато Борисов е премиер, сега да коментираме по какви причини Валентин Шотев е отишъл при него. Може би той трябва да дойде в съда... Това е още едно доказателство, че той ще бъде нужен на съда...
Той има охранителна фирма...?

Да, и тъкмо затова той познава нашите взаимоотношения, нормално е било и при нашите близки отношения да съм изяснявал с него тези взаимоотношения. Не са настъпили никакви вредни последици за господин Шотев, а са постъпили за мен.

Какви?

Нека да оставим процеса да каже.

Кажете вие?

Аз казах, че няма да влизам в детайлите. Вие ще видите в продължение на процеса, че по никакъв начин от тези бизнес отношения господин Шотев не е бил ощетен.

Чухте ли какво каза господин Шотев по време на делото? Какво му е отговорил Бойко Борисов, когато той е потърсил помощ от нея – „Вие, другарю Шотев – или ти, другарю Шотев, – допусна това прасе да стане голяма свиня”?

Това не мога да го коментирам. По-скоро смятам, че това е защитна теза на господин Шотев. Ако Борисов направи коментар, може би и аз ще направя.
 

Добре, оставете тези квалификации и обвинения. Въпросът е кой ви направи вас това, което сте? Наистина ли е вярно, че влязохте в НСС под давлението на Никола Филчев? Това го твърди Атанас Атанасов, това го твърди Едвин Сугарев, Никола Колев, хората, с които разговарях през последните дни, вярно ли е това? Никола Филчев вдига телефона и казва: Алексей Петров да влезе в НСС, да бъде назначен.

Свидетелите като Атанасов говорят в съда и във вашето студио съвсем различни неща. Независимо че по своеобразен начин и вашето студио се превърна в съд, в който аз трябва да бъда съден медийно, разбира се. Но аз ще използвам случая да припомня на господин Атанасов какво съм работил и включително в мен възниква такъв въпрос – след като лично аз съм предоставил информация в Национална служба „Сигурност” някога, че сделката с „Гад Зееви” не трябва да се състои, защото е опасна за националната сигурност. Защо Атанас Атанасов, като шеф на НСС, е подвел премиера Костов тази сделка да се осъществи и да бъдат нанесени щети на сигурността и на България в милиони?
 

Вие тази информация сте я предоставил на Атанасов, вече когато сте работил?
 

Припомням на господин Атанасов, че той е казал в съда, че аз съм бил нужен, господин Драшков също каза, че съм бил нужен, включително и господин Петко Сетров казаха в съда, защото те там говорят различно от тук...
 

Не, не, той тук каза, че имал оперативна информация, заради която сте бил назначен....

Но сега искам да му припомня какво съм правил и разбира се, да му потърся отговорност. Защото като гражданин съм длъжен, морално съм задължен това да го съобщя, а компетентните органи да потърсят отговорност от Атанас Атанасов. След като е информиран от мен лично и след това от направление икономическо, защо той е подвел премиера Иван Костов да се състои тази сделка?
 

Водещ: Но хората се питат друго, господин Петров. Ако вие сте толкова лош, какво изобщо правите в НСС? Кой допуска този лош герой да везе там? Никола Филчев ли се е обадил да каже: "Искам Алексей Петров да бъде моя човек, моето ухо, моето око в НСС"?

Никой до момента не е казал един конкретен пример, в който аз съм показал или съм бил необходим на Филчев, или съм свършил някаква работа. Има десетки случаи, в които аз съм свършил работа на държавата. В случая, когато даже Атанас Атанасов се опитва да неглижира работата ми, аз изпълних моралното си задължение да кажа, че той трябва да поеме отговорност. Да му бъде потърсена отговорност за това, че не е предоставил информацията на Иван Костов тази сделка да не се състои.
 

За да бъдете назначен в НСС, някой ви е вербувал, нали така е практиката – провежда се вербовка?

По никакъв начин не съм вербуван, включително и преди да ми бъде предложено да работя като офицер на оперативно внедряване, аз съм имал отношение...
 

Кой ви предложи?

Разбира се, че е имало съгласуване с Атанас Атанасов...
 

А кой ви предложи?

Човекът, с който съм контактувал.

Николай Начев?

Никакво значение няма това, но това се съгласува с шефа на НСС. Никога това не може да стане, защото ей така на някой му хрумнало, на някой офицер, ръководител даже да е...

Николай Начев ли е човекът, с когото работихте там, на когото се отчитахте?

Това няма никакво значение. Все пак има правила, които трябва да се спазват. Аз само казвам, че който е осъществил контакта с мен, го е съгласувал с директора, това е практика. Николай Начев е свидетел по делото...
 

Знаете, сега живеем в интернет общество, човек може да провери... Много лесно може човек да узнае кой е Николай Начев и ако той е направил така, че вие да влезете в НСС, а по-късно е шеф в застрахователната фирма, която е ваша...

Само и единствено необходимостта е наложила аз да бъда там. Преди това съм имал, както се изразява един от свидетелите – ключова позиция по конкретна нужда на националната сигурност. Мога да кажа, че става дума за ключова позиция при евентуален терористичен акт. Но няма да кажа нищо конкретно, защото не зная дали и сега планът не е в действие.
 

Вие, когато работихте в НСС, гледахте ли на Атанас Атанасов като на ваш началник?

Аз съм работил за държавата по определени правила. Началниците се менят, лоялността към държавата остава.
 

Тогава с Атанас Атанасов в какви отношения бяхте?

Това, че Атанас Атанасов ми се сърди, че не съм работил за него лично или може би за премиера Костов, е друга тема. Това не означава, че като съм назначен от него, аз трябва да служа лично... Аз съм служил на три правителства вярно и лоялно. На три правителства като казвам, разбирайте на държавата и на обществото. Аз не мога да служа нито на Атанас Атанасов, нито на Чобанов, нито на Иван Драшков, нито на Петко Сертов...
 

Разбрах ви. Познавахте ли убития прокурор Николай Колев?

Да, и смятам, че бяхме в добри отношения. Включително и в последните дни преди неговото убийство той посещаваше басейна „Спартак” със съпругата си. Мисля дори, че предишния ден преди убийството той и съпругата му са били на басейна „Спартак”, ползвали са помещенията, които аз лично ползвам.
 

Защо, за какво?

Това е въпрос на нашите добри взаимоотношения и никакви мотиви не са известни аз да имам някакъв негативизъм към него.
 

Вярно ли е, че Николай Колев, убитият прокурор, е бил в конфликт с Никола Филчев?

Това Никола Филчев трябва да каже.

Вие кажете, нали казвате, че с Никола Колев сте приятели?

Аз в съда, когато свидетелстваше Никола Филчев, разбрах друго. Както сега се оказва, аз съм бил посредник между президента Първанов и Филчев. Но това са слухове, които не отговарят на истината. И аз тук ще кажа следното – Атанас Атанасов се опитва да ме дистанцира от себе си и от СДС, разсърден може би, че не съм му служил...
 

От СДС?

Защото аз съм по-скоро човек на СДС някак си, отколкото някакъв мит да се разнася...

Какъв човек на СДС?

Аз съм назначен от правителство на Иван Костов и лично от Атанас Атанасов. Емануил Йорданов ми е подписа заповедта. Това, че съм си вършил работата при всички правителства, по никакъв начин не дава право на Атанас Атанасов да ме свързва Първанов.
 

Значи не сте човек на СДС, или ОДС беше правителството, няма значение, а на държавата...

Бих се ласкал наистина, ако съм осъществявал контакта между главния прокурор и президента, защото в това няма нищо позорящо, но не ми се е случвало. Един от свидетелите каза може би повече от десет пъти по време на свидетелските показания, че аз съм бил с президента Първанов в Китай. Заявявам пред българската общественост – никога по никакъв повод не съм бил с президента Първанов в Китай.
 

Кога си развалихте отношенията с Бойко Борисов и защо?

Ние сме имали отношения, както се казва, на приливи и отливи, но по такъв начин, както той ги организира след ареста, никога не се е случвало.

Били ли сте съдружници?

Да, естествено, имали сме обща фирма, която, както публично е известно, не е работела. Идеята беше да помогнем на спорта, не се получи и приключихме.




Гласувай:
7



1. boristodorov56 - И кому е служил този помак? Не на Първанов и не го е охранявал, нали? Не е управлявал ДАНС?
01.02.2012 12:41
"Атанас Атанасов се опитва да ме дистанцира от себе си и от СДС, разсърден може би, че не съм му служил..."

Ебати и кадесарската отрепка!

Този като е натрупал пари от влиянието на службата си и злоупотреба с власт да не си мисли, че пасем трева?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1811820
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031