Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2012 10:44 - Купих първата си БИБЛИЯ за една редакторска заплата през 1975...
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 2157 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
25.05.2012

Аз   съм  философ,  а  не  боrослов.   Но  купих  първата си  БИБЛИЯ през  1975  от   rардеробиера  на  Военния   театър   Любчо  от  село  Медковец,  Ломско.   Беше  давал БИБЛИЯТА  на  всички   велики  актьори,   скъпа им  се  видяла.  Та  я  предложи  и  на  мен,  редактора-журналист.  Купия  я  за  220  лева,  при  средна  заплата  150  лева.

А  после  прочетох  отвътре....

Това  е  била  личната  БИБЛИЯ на  семейство   Хаджи  Петър  Хаджи   Матеев,   после  на  Хаджи  Матей   Хаджи  Петров,   това  е  била  личната  БИБЛИЯ  на  великия  род  Хаджиматееви,   възпитаници  на  квяз  Стефан  Боrориди,  внук  на  Софроний  Врачански....

Ех,  памет  човешка,  ех,  любов  към  своя  род  и  родина...и какво  ли  значат  тук  някакви  индивиди,  нарекли  се  националисти?




Гласувай:
0



1. vmir - Навремето Библията е била почитана и четена,
25.05.2012 12:37
после отношението е променено коренно.

Баща ми е безгрижен атеист, но с живописен език, благодарение на огромния брой библейски изрази и поучения в него, без той да подозира, че ползва цитати от Библията. Явно изказът му е формиран от семейната среда в детството му, преди атеизмът да стане държавна религия у нас. Моя прадядо и негов дядо се казва Матей Петров Марков, и трите библейски имена на когото също говорят за дълбока библейска посветеност. Синът му (мой дядо, който също се беше поддал на атеистичната мода) пък беше уговорил да ме приемат като послушник в манастир, но като проумя, че тази възможност не ме привлича, се отказа.

Всъщност, не искам и да знам дали случайно това не е Библията на прадядо ми, знам, че баща ми е продавал неща от дома си, според майка ми е продал без знанието на близките си например златни пръстени на майка си, защо да не е продал и книги на дядо си.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1818505
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930