Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2012 04:39 - Сизифовските мъки на Сашо Диков с Министър Председателя Бойко Борисов
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 4194 Коментари: 3 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
29.12.2012Премиерът Бойко Борисов с равносметка за отминаващата година 28 декември 2012 | 18:04 | Канал 3, "Пет за четири" Начало / Мнение Бойко Борисов, министър-председател на Република България, в интервю със Сашо Диков за предаването "Пет за четири" на Канал 3

Водещ: Уважаеми зрители, днес, петък, 28 декември, часът е 10 без 15, тук сме пред бившия партиен дом, някога там, където се вее сега българският флаг, някога грееше една рубинена петолъчка. С един хеликоптер я вдигнаха отдавна. Тук сме, защото за 10.30 имаме уговорено интервю с господин премиера Бойко Борисов. Ето го Министерски съвет, където му е кабинетът. Това е някъде над елхата, някъде тук е неговият кабинет – в ляво. Там някъде, където е елхата с тераската, там му е кабинетът. При влошено осветление го получи той в наследство и луксозен ремонт от господин Станишев. Почти нищо не бил променял, макар че го дразнела баровската светлина, но решил така да остане. Но тук някогашният партиен дом сега е Народно събрание, някога ще стане ли и храм на парламентарните събирания, защото има проект за голямата зала на бившия партиен дом да става парламентарна зала, но дали ще стане или не… Насреща е Президентството. Моята някогашна министерска сага с господин Плевнелиев, таман ми се издигна в очите около Марковска, взе, че пльосна по очи, плонжирайки пред Цветанов и компания, и се уплаши дори да забави с няколко дни издаване на указа за Цацаров, поне така за честта на пагона да се опита нещо да допровери сума ти съмнителна информация, която има около този човек. Но какво да правим, това е положението. Сега отиваме към една от гордостите на господин Борисов – археологията. Виждате, някога тук беше нещо съвсем друго, историята трябва да се цени. Другата голяма гордост на господин Борисов – европейските програми, и този проект е по европейска програма – оперативна програма „Регионално развитие”, договор еди кой си, „Античен културно-комуникационен комплекс Сердика”, бенефициент Министерство на културата, стойност на проекта 15 800 000, съфинансиране 13 400, национално съфинансиране, значи съфинансиране от еврофондовете, националното съфинансиране е 2 300 000. Виждате какво е направено. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Регионално развитие” и т.н. И за съжаление трябва да хвърлим друг поглед, който видях в днешния брой на вестник „Преса” – „Топките на Барозу”, уважаеми зрители. Това са топките на Барозу. Виждате къде се търкалят топките на Барозу. И сега ето и тая топка на Барозу само е счупена, онази топка на Барозу пък е пукната, а пък да отидем нататък, виждате тук сума ти топки ги няма. Гледайте тук какво мазало става с топките. Има нещо, което не е така с тия… иначе бляскаво, обаче топките на Барозу – ето ги тук. Каква е причината? Четох в „Преса”, че от снега коли се хлъзгали и поднасяли. Една топка на Барозу отсреща има, ето и там е пострадала, но отсреща поне са по-добре. За тия топки на Барозу ще питаме господин премиера как да ги разбираме, дали има нещо символно, че пред балкона му така са разпилени топките на Барозу. Другото, което трябва да ви кажа, уважаеми зрители, господин премиерът не е поставил никакви предварителни ограничения върху теми, въпроси и т.н. Дори ме попита колко смятам да е интервюто. Аз му казах, че нашите обичайни формати с него са около 45-50 минути, обикновено стават форматите около час. Ще видим сега какво ще се получи.
Господин Борисов, времето е между два празника. Днес е 28-ми. Аз съжалявам, предварително се извинявам, но няма да е много празнично интервюто.
Бойко Борисов: За нас всеки ден е делник, така че първо добър ден или вечер на вашите зрители, не знам кога ще го давате. И честита Коледа. Весело да си посрещнат Новата година. А иначе, са си делнични дни.
Водещ: Започнахме репортажа отвън – тези топки, които са наредени покрай красивата археология. Много красиво е направено. Не, че се заяждам и съм черногледец, но видях сутринта във вестника на Тошо Тошев: „Топките на Барозу” – някои от тях откъртени, и няколко дни изобщо никой не ги оправя.
Бойко Борисов: Ами ние не можем на всеки вандал да сложим охрана и всичко, което правим, да го пазим денонощно, само и само някой вандал да не го направи. Вие виждате тези на кръстовищата, загледайте се, където сложихме на островчетата едни жълти такива кръгли с червени стрелки, хората да ги виждат от далеч, че идва кръстовище, да не се ударят в мантинелата. Ако намерите едно да не е надраскано с шпрей, едно! Какво им пречат? Из цяла Европа пътувате, да видите на друго място има ли надраскано. А тук няма нито едно ненадраскано. Това е някакси манталитет.
Водещ: Тук обаче ми прави впечатление, че отдолу топката е хваната на три тънички арматурни железца по 20-30 см дълги.
Бойко Борисов: Какво, да направят третата стена, за да не ги чупят? Ще ги направи кметът, така че… Съжалявам, че са счупени. Ние сме направили най-красивия, най-добрия център, откакто я има София, с археология 35 декара под земята, с метро, с паркове, с цветя, с всичко. Така че като се намери някой да ги счупи, ще ги поставят, това не е темата според мен.
Водещ: Не е темата, разбира се. Разбира се.
Бойко Борисов: Важното е, че е направено нещо изключително красиво и добро.
Водещ: И на всичкото отгоре с европейски пари.
Бойко Борисов: 80% от тях с европейски пари. Само 20% са от пари на българския данъкоплатец.
Водещ: Кое е важното според мен? Едно от най-важните неща, една от любимите ви теми са медиите.
Бойко Борисов: Не ми е от любимите теми. Ако извадите една статистика колко пъти е излизал Станишев в интервюта, колко аз, ще видите, че поне едно към десет. А във вашата телевизия кой не е идвал? Така че, всеки иска, когато има нещо да каже на обществеността, да ползва медиите. Къде и как ще го направи, си е негова работа.
Водещ: Както мафията си наема килъри, така си наема и журналисти. Имам предвид конкретни журналисти и медии. Не мога да кажа: медиите са мафия, има журналисти, които стават наемници на мафията, те хората ги знаят, те разбират. И трябва да кажа, че за мен е по-тежко да платиш на журналист, който да извърши мръсната поръчка, отколкото да дойдат с автомат да ме стрелят.
Бойко Борисов: Разбира се, то е едно и също. То е едно и също. Има медии, които тиражират абсолютни лъжи.
Водещ: Защо не ги извадите най-после?
Бойко Борисов: Защо да се занимавам с тях, да им правя реклама.
Водещ: Не е редно, казвайки така, всички минават под един и същ знаменател.
Бойко Борисов: Те си се знаят. Те си се знаят. На събитията, които и аз, и въобще колегите отиват, по 30 камери. И всеки знае кой какви интереси обслужват. Така че хората ги знаят добре, могат да си направят изводите.
Водещ: Аз, честно казано, се чувствам обиден.
Бойко Борисов: аз се чувствам много пъти обиден, но това е демокрацията. Всеки може да каже, каквото си иска и има къде да го каже най-вече.
Водещ: Вие като премиер би трябвало ясно и категорично, защото за да твърдите нещо имате си съответно и доказателства?
Бойко Борисов: Не случайно, когато има важно събитие ако си спомняте в предишните особено години, когато дойде Барозу, когато дойдат еврокомисари трима на брой, примерно, точно тогава гръмваше по една бомба.
Водещ: Или по някой кола?
Бойко Борисов: И след това или се запали някоя кола, да речем. След това няма нищо. Не е ли дирижирано, според вас от някой, който е срещу нас, разбира се. Защото надали ми е приятно да вечерям с президента Барозу с трима еврокомисари и в това време да дойде дежурният и да каже има запалена кола на журналист. По-лошо от това няма.
Водещ: Е, да, но не си вършат работа службите и не ги разкриват? Те не можаха да ги разкрият.
Бойко Борисов: Те разкриха много и килъри и недосегаеми и толкова много. Ще видите, че ще им дойде ред и на тези. Рано или късно ще ги хванат. Особено в затвора хората започват да говорят.
Водещ: Наистина ли, аз на Ви започнах да говоря, защото.
Бойко Борисов: Както искаш.
Водещ: На Кеворк, нашият общ познат, на Кеворк му направи забележка.
Бойко Борисов: Не, не, че му направих. Просто, да не кажат утре, че фамилиарничим, че сме приятели, че ме обслужва. Затова и на Кеворк му казах дай да спазваме някои правила ако искаш, за да не ти създам проблем на теб.
Водещ: Аз какъв проблем да, аз имам проблем отдавна ме бъзикат, че съм казал, че съм ти фен и така, че.
Бойко Борисов: И, когато им отговаряш на тези хора може да им кажеш така – с идването на ГЕРБ на власт при спрени пари от Брюксел по всички програми категорично. И аз при вашата колежка Диана Найденова й оставих извлеченията от плащанията. Като дойде Станишев го накарайте да коментира тези плащания. Ние сме донесли след пускането на програмите до ден днешен, защото вчера последно още тридесет милиона ни завериха. Само последните два месеца над един милиард лева от Брюксел са получени в държавата. Общо над четири и половина милиарда лева са влезли в България по европейските програми. Само заради това, че ние сме на власт.
Водещ: Но пак сме на едно от последните места по усвояване?
Бойко Борисов: Вече не сме. Пак ти е грешна информацията. Вече не сме. Напротив, България, както Кристалина Георгиева каза вече три държави има, които са отличници във финансовата дисциплина – Естония, Дания, Финландия и България.
Водещ: Ние говорим, че финансовата дисциплина е едно.
Бойко Борисов: Да и за усвояването на еврофондовете. България на края на мандата на ГЕРБ ще завършим по средата на усвояване на пари от европейските фондове.
Водещ: По средата като страни?
Бойко Борисов: Като страни.
Водещ: Е, аз затова казвам, че сега сме в края.
Бойко Борисов: Сега сме в края, защото я взех. Ето сега ще го дам, защото много хора гледат твоята телевизия от различни групи. Особено заради футбола. Ще им го представя образно. Така, както БСП най-добре обичат да им се представят. Да си представим, че са имали сто кебапчета от Брюксел главно. Гладни са българите и Брюксел казва – ето ви сто кебапчета. При правителството на Станишев е усвоено 0.7. Сиреч само са хапнали българите от едно кебапче.
Водещ: Две трети от едно кебапче?
Бойко Борисов: Са хапнали, но викат – гледни сме.
Водещ: Така.
Бойко Борисов: Сега са изяли за тази година тридесет кебапчета.
Водещ: Тридесет и четири ако не се лъжа.
Бойко Борисов: Там някъде.
Водещ: Така, само, че другите са изяли много повече от нас, другите страни?
Бойко Борисов: Защото са имали управляващи. Ако беше Станишев и Доган пак щяхте да сте дояли първото кебапче. Защото всички фондове бяха спрени, заради батко и братко. Това забрави ли го?
Водещ: Аз не съм го забравил.
Бойко Борисов: Защо го забравят българите? Аз ви гарантирам, че до края на мандата на ГЕРБ ние ще имаме 85-90% усвояемост на еврофондовете.
Водещ: Добре, тая тема.
Бойко Борисов: Не, та е много важна, тя е най-важната тема, защото това са парите.
Водещ: Така е.
Бойко Борисов: Всичко, което идва като пари. Какво искат българите в момента – искат инфраструктура, ние я правим. Искат доходи, доходите откъде идват.
Водещ: Няма ги.
Бойко Борисов: Да дойдат пари, трябва да дойдат пари.
Водещ: Последни сме. Искат да живеят нормално в почтена държава.
Бойко Борисов: Да, разбира се.
Водещ: А не в тъпа милиционерска атмосфера, която е създадена в момента.
Бойко Борисов: Къде това?
Водещ: В тая нещастна държава в момента – България.
Бойко Борисов: Сега говориш пълни глупости, пълни глупости са това. По-голяма демокрация в тази държава никога не е имало, никога. Всеки да може да говори, каквото си иска за управляващите. Считаш ли, че ще е милиционерска държавата и пред хиляди, милиони хора ще го говориш това ако е милиционерска държава. Защо не го говорят там, където има милиционерски държави.
Водещ: Наистина ли?
Бойко Борисов: Наистина, разбира се. Почваш да говориш неща, които не са верни. Имаш право, преди два дена си ми се обадил.
Водещ: Да.
Бойко Борисов: И казваш искам интервю от тебе и аз поради достъпа на информация, която имаш идвам.
Водещ: Така.
Бойко Борисов: И заставам пред теб. Някой да ти е казал в тази милиционерска държава какви въпроси да ме питаш? Първо да почнем оттук.
Водещ: Никой не ми е казвал.
Бойко Борисов: Някой да ти е казал ако зададеш неудобни въпроси или не такива, каквито му харесват, ще ти взимат камерата, касетата, някой да е казвал такова нещо?
Водещ: Има доста.
Бойко Борисов: Не, не питам това ли е милиционерска държава?
Водещ: Знаеш ли кое е милиционерска държава?
Бойко Борисов: Кое?
Водещ: Това, че. Това, че.
Бойко Борисов: Че какво?
Водещ: Когато ти дремеш в Осло никой не смее от нормалните медии.
Бойко Борисов: Кой дреме в Осло? Защо говориш глупости.
Водещ: Ти не задряма в Осло?
Бойко Борисов: Никога не съм задрямвал, никога не съм задрямвал.
Водещ: Това показват кадрите.
Бойко Борисов: Кои кадри, показват, че чета есемесите. Три часа беше церемонията, а в България име неща, които се случват. Министри – всеки ми пише, какво прави.
Водещ: Кадрите от…
Бойко Борисов: Кои кадри, няма такова нещо.
Водещ: … от Нобеловия комитет, което.
Бойко Борисов: Ето, отново говориш пак глупости. Ти в момента, какво казваш – премиерът спи в Осло.
Водещ: Да.
Бойко Борисов: Някой пречи ли ти да го кажеш?
Водещ: Не ми пречи.
Бойко Борисов: Ето, къде е милиционерската държава.
Водещ: Питам.
Бойко Борисов: Не, питам аз, кое е милиционерска държава. Ето, ти го каза, кой ти пречи да го кажеш?
Водещ: Кое милиционерска държава ли?
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Милиционерска държава е, когато се задържат хора без доказателства и, когато се гаврят с тях при ареста, както една от вашите слабости Роман Василев. И как по три години без обвинителен акт.
Бойко Борисов: Коя слабост е моя?
Водещ: Роман Василев, който беше награден от Цветанов с пистолет за укрепване на държавността. Който трябваше да бъде изхвърлен от прокуратурата, както добре знаеш според мен и добре разбираш.
Бойко Борисов: Това е независима съдебна власт прокуратурата. Ние не ги назначаваме. Откога Роман Василев е заместник-главен прокурор, кога е назначен. При твоя приятел Станишев, тогава е назначен, при твоя приятел Станишев. С Алексей Петров провеждаха заедно операциите. Това забравяш го.
Водещ: И пет пъти да кажеш, че е мой приятел, никакъв не ми е Станишев и ти добре знаеш.
Бойко Борисов: Какъв приятел ми е Роман Василев, по същата логика, никакъв. Но ти си позволяваш да го квалифицираш като мой приятел и аз ти отговарям. Идваш, задаваш всеки един въпрос, къде е милиционерството.
Водещ: За свободата на медиите, ето къде е.
Бойко Борисов: Пълна свобода имаш. Стоиш пред премиера в момента и му задаваш, каквито искаш въпроси и му говориш, каквото си искаш, какво повече свобода и никой не ти пречи да го правиш.
Водещ: Питам.
Бойко Борисов: каква свобода искаш повече, да станеш да ми удариш един шамар. Ако това искаш, повече от това не мога да ти дам свобода. Това е максимумът. Никъде го няма това в света. Мислиш ли, че в САЩ някой ще отиде при Обама без да го питат, какви въпроси ще задава или при Меркел или при който да било. Аз да съм задал въпрос, какво ще ме питате, господин Диков или дайте ми въпроси, да се подготвя, защото може да ме питате за всичко?
Водещ: Няма такова нещо.
Бойко Борисов: Няма, това е свободата на медиите.
Водещ: Само, че питам. Вашето обяснение, господин премиер.
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Защо никой не посмя да напише за вашата дрямка в…
Бойко Борисов: Защото не съм дрямал.
Водещ: … в Осло.
Бойко Борисов: Защото не съм дрямал. Рюте беше до мен и… даже гледаше, какво пиша.
Водещ: Той беше доста изумен.
Бойко Борисов: Какво гледа, всички пишеха. Всички до един. И на съветите всички пишат, защото те командват държави. В тези държави, докато ние сме два дена в Брюксел и в Норвегия се случват събития. Какво мислиш, че като влезеш там на церемонията десет часа не се интересува никой от премиерите, какво става в държавата. Не получава информация.
Водещ: Повечето медии се придатък на правителството.
Бойко Борисов: Аз мисля, че ако ще водим интервю да говорим и за сериозни работи. Сега дали съм задрямал и не, това са просто жълтении, което не е и вярно, но да говорим за нещо.
Водещ: Когато моят репортер те попита, мисля, че си призна, което виждам съвсем човешко. Аз не, това е…
Бойко Борисов: Не, той ме попита дали съм уморен.
Водещ: А така.
Бойко Борисов: И аз казах, че съм много уморен и работя много, но ако ме беше запитал дали съм задрямал ще кажа – не, не съм. Ако беше ме попитал пишеше ли есемеси, щях да кажа – да.
Водещ: Аз не видях друг да пише есемеси поне на първата редица, но.
Бойко Борисов: Всички пишеха.
Водещ: Добре, може.
Бойко Борисов: Всички работим едновременно. Докато има опера или балет, по време на церемонията всеки си гледа да си свърши работата.
Водещ: Ценя много фактът, че вие много спонтанно признахте, че ситуацията с прозрачността на медийната собственост в България е незадоволителна и се съгласихте с мен за необходимостта от спешна реакция. Нетърпелива съм да разбера, какви мерки възнамерявате да предприемете Вие и правителството? Това е част от писмото на Нели Крус.
Бойко Борисов: Точно така.
Водещ: И?
Бойко Борисов: Точно така. И като дойде тук аз й обясних – България има над 240 медии.
Водещ: Така.
Бойко Борисов: И всеки пита, задава въпроси, пише, излъчва на живо това, което си иска. По-голяма свобода от тази не знам дали има. По-точно има не свобода вътре, в самите медии. Примерно, как се чувстват журналистите в СКАТ, където им е казано – само лошо за Борисов. Как се чувстват? Дали това е свобода?
Водещ: В ТВ7 как се чувстват журналистите?
Бойко Борисов: Питайте ги, ваши колеги са.
Водещ: Или в „Телеграф”, „Монитор” и т.н.
Бойко Борисов: Питайте ги. Аз давам пример с тези медии. В „Телеграф”, в „Монитор” пишеха най-отвратителните неща за мен, които съм прочел в живота си.
Водещ: Това е така.
Бойко Борисов: По време, когато вашите приятели от тройната коалиция бяха на власт.
Водещ: Точно така.
Бойко Борисов: Най-лошите, но вие тогава не се грижехте, господин Диков, за свободата на словото или защо омаскаряват опозицията, в мое лице. Вие тогава не бяхте честен към вашите зрители, да кажете – „Телеграф”, „Монитор” и „Политика”, имаше тогава, маскарят и правят умишлено на Борисов кризи с боклука в София. Помните ли тогава, когато правеха Бойкова могила на „Суходол”? 6 години от тогава работи депото на най-ниските цени за данъци на софиянци. А тогава всеки месец правеха криза в София на боклука, помните ли?
Водещ: Господин Борисов, това което помня…
Бойко Борисов: Но вие тогава, господин Диков, услужливо помагахте на тройната коалиция и не излизахте да кажете – защо бе, колеги, от „Телеграф” и „Монитор” вие излизате всеки ден под заглавието на вашите вестници – да изметем боклука от София? И боклука, премиера в случая, тогава кмет, избиран със 70% на гласоподавателите, нали това е демокрацията?
Водещ: Господин Борисов, обекта на вашия гняв в момента е възможно най-неподходящия.
Бойко Борисов: Е, как ще е най-неподходящият? Защото това е истина.
Водещ: Не, няма никаква истина.
Бойко Борисов: Не е било така?
Водещ: Тогавашните опозиционери от ГЕРБ бяха…
Бойко Борисов: Не е било така?
Водещ: Не е било така, разбира се.
Бойко Борисов: Е, как да не е било?
Водещ: Къде излезе видеото с откриване на цеха на Марио Николов със Станишев, къде беше пуснато само?
Бойко Борисов: Не знам.
Водещ: При Канал 3, разбира се. Да, защото такова е моето разбиране.
Бойко Борисов: И какво се случи с Марио Николов?
Водещ: Не, това е друг въпрос.
Бойко Борисов: Оправдаха го в съдебната система. Но не моите „приятели”, в кавички, Роман Василев, а Калпакчиев.
Водещ: Оправдаха го, може би, заради прокурор Андреев, който каза, че…
Бойко Борисов: Той не го обжалва.
Водещ: Не, не, за другия, който не го обжалва, а на първа инстанция, където…
Бойко Борисов: Кой съдия го оправда?
Водещ: Калпакчиев, разбира се.
Бойко Борисов: Да. Как в Германия със същите доказателства ги осъдиха? Как съдиите в България на първа инстанция му дадоха 12 години затвор? Нали пак съдии ги дават тези присъди?
Водещ: Само, че май че го даде един от…
Бойко Борисов: От кой?
Водещ: От вашите познати, добри.
Бойко Борисов: Кой?
Водещ: Георги Колев.
Бойко Борисов: Е, добре значи какво – тези, които дават присъди са мои приятели, а тези, които оправдават са твоите приятели?
Водещ: Аз не мога да кажа кой е прав в случая.
Бойко Борисов: И аз не мога.
Водещ: Казвам, че прокурора е виновен, че е разделил делото на две. Другата теза е, че Калпакчиев е подкупен, съдиите са подкупени и не знам какво. Както и да е.
Бойко Борисов: Мен не ме интересува. Да не се връщаме в тема, която е независима съдебна власт. Тя е под мониторинг и на Брюксел.
Водещ: Не ми отговори на въпроса или по-скоро на въпроса на Нели Крус – какво направихте за прозрачността на медиите и на медийната собственост?
Бойко Борисов: Всеки знае на кого са медиите.
Водещ: Необходима е спешна реакция. Никой не знае.
Бойко Борисов: Е, как не знае? Ти не знаеш ли „Канал 3” на кой е?
Водещ: Как се финансират?
Бойко Борисов: Включително и „Канал 3”, по европейски програми получава пари.
Водещ: Точно така. Само че мен ме интересува как се финансират БТВ, Нова …, как се финансира …
Бойко Борисов: По същия начин, както „Канал 3” се финансира.
Водещ: Как се финансира БНТ, как се финансира ТВ 7, с огромните загуби? Какви пари дава Корпоративна банка? Колко пари има в Корпоративна банка, държани? Въпрос, на който години наред не отговаряте.
Бойко Борисов: Напротив. Винаги сме отговаряли. Лятото 300 милиона изтеглихме от Корпоративна банка и сега са, колкото във всички банки. И ТВ 7 вече има друга собственост, доколко знам. Но това не е моя работа.
Водещ: Ваша работа е, г-н премиер, Ваша работа е да се …
Бойко Борисов: Добре. Ако сега говоря за едни собственици, утре друга телевизия ще дойде и ще каже – дайте да говорим за собствениците на „Канал 3”. Аз откъде да знам с какво се занимава Величко или там, имате още един или двама собственици? Откъде да го знам и работа ли ми е да го знам? И, ако разпоредя на МВР да ми даде справка с какво се занимава, тогава ти ще дойдеш и ще ми кажеш – каква е тази милиционерска държава, каква Ви е работата да се занимавате с моята собственост?
Водещ: Напротив, няма проблем. Аз ще кажа – занимавайте се, когато има доказателства. Събирайте доказателства и ни разчекнете, арестувайте, включително и мен.
Бойко Борисов: Хубаво. За да събираш доказателства, означава те да дойдат и да проверяват.
Водещ: Да проверяват. Аз те питам …
Бойко Борисов: И аз ти отговарям. Ако изпратя в момента проверки по всички медии, да плъзнат полицаи, представяте ли си какво ще ме направят? Тогава вече имаш основание да ми кажеш, че е полицейска държава.
Водещ: Аз искам да живея в полицейска държава, но не искам в тази милиционерска държава в момента да живея, която е.
Бойко Борисов: Къде живееш, бе, Сашо? Аз мисля, че това, което се направи по борбата с престъпността, никога не е правено в България. И то е безспорен факт.
Водещ: Ако позволиш, по-нататък да говоря …
Бойко Борисов: Дай по-нататък, че имаме малко време.
Водещ: Говоря за тези 300 милиона. Защо ги изтегли от Корпоративна банка.
Бойко Борисов: Просто, защото бяха повече. Действително. Направиха си министерствата конкурси, други банки имаха по-добри условия. Наместиха ги на по-добри условия.
Водещ: Кога …, ето, тази информация защо упорито отказва и Дянков да я даде – къде колко държавни пари има, в кои банки?
Бойко Борисов: Напротив, публикувана е информацията. И ние сме направили, всеки ден в интернет излиза, в сайта на Министерството на финансите, колко пари харчи държавата. Всеки ден.
Водещ: Аз говоря за …
Бойко Борисов: И аз отговорих.
Водещ: На кого вярвате, г-н премиер, на кого вярвате, освен на себе си? Защото, когато сега Ви казвам, че примерно Евгений Дайнов е казал, че вестниците са като „Работническо дело” от 85-а година и че за гушата са се хванали почти всички телевизии, ще кажете, че не му вярвате?
Бойко Борисов: Аз не съм началник на телевизиите. Всеки твой въпрос е свързан …, защото ти се журналист и телевизионер, всеки въпрос е свързан с телевизиите. Какво ме интересува какво е казал Евгений Дайнов? Това е негово мнение. Всеки ден излизат и говорят хиляди хора по медиите. Сега, да коментирам какво казал Евгений Дайнов? Евгений Дайнов идва и в Министерски съвет. Винаги ме е подкрепял. Напоследък нещо не е точно така, но това си е негова работа. Това е демокрацията. Аз знам, че по всички важни теми България се справя и стои по-добре, отколкото преди. Във всяко едно отношение – образование, култура, здравеопазване, включително.
Водещ: Ама, то изключително зле-то, все още нищо не значи, че е по-добре.
Бойко Борисов: Това е пътят. И това е само за три години. Преди мен са минали 20 години.
Водещ: Вие упорито не искате и не обичате да признавате това, което не успявате?
Бойко Борисов: Кое да признавам, кое? Ето, дай да говорим, до сега не си ме питал за нещо успяло?
Водещ: Много други те питат.
Бойко Борисов: Направихме метро за 1 милиард, прекрасно метро. Ти ме питаш, че някой идиот е изтръгнал три топки.
Водещ: Питам те, защото всички …
Бойко Борисов: Кои всички, бе, Сашо? Кои са тези всички?
Водещ: Включително агентът Димитър преди пет дена.
Бойко Борисов: Кой агент Димитър?
Водещ: Кадърният и интелигентен журналист Кеворк Кеворкян. Добре се слага. Само че тук следващата ми тема е за двойния аршин. Разсекретихме досиетата и изхвърлихме доносниците, казвате вие, господин премиер.
Бойко Борисов: Точно така. За първи път ние отворихме всички досиета.
Водещ: Дотук чудесно, да. Дотук браво.
Бойко Борисов: Безспорен факт. Сега ще отворим и на военните.
Водещ: А защо не всички посланици ченгета са…
Бойко Борисов: Кои?
Водещ: Доскоро двама бяха останали в балкански страни. Николай Младенов каза, ама процедурата се удължи.
Бойко Борисов: Удължи се процедурата. Ама преди бяха 54% от всичките.
Водещ: Ами всички трябва, това са принципи.
Бойко Борисов: Ами да, да, да. Но държавата не е толкова богата на кадри, че да може да се подменят за половин година.
Водещ: Ами нали принципи.
Бойко Борисов: Ами да. Аз с Божидар Димитров, който виждате, и хората си го обичат, и прекрасен историк, но го извадих от Министерски съвет заради принципа.
Водещ: Принципът е един.
Бойко Борисов: Да. И ние го спазваме. Което е факт.
Водещ: Това не е факт, както виждате.
Бойко Борисов: Казвате, че от 100 са останали двама, и сиреч говорим за тези двама.
Водещ: Естествено. Като сте казали всичко под ножа.
Бойко Борисов: Не сме казали всичко под ножа. Казали сме, че хора, които са били агенти на Държавна сигурност, няма да бъдат посланици. И процедурно ги извеждаме, за да не ги връща съдът след това.
Водещ: Цветлин Йовчев и Ваньо Танов са добри ченгета. Има добри и лоши ченгета, както разбирам, от Държавна сигурност.
Бойко Борисов: Да.
Водещ: Значи принцип няма.
Бойко Борисов: Напротив. Те не са на постове, които определят какво се случва в държавата.
Водещ: Има и добри, и лоши ченгета и между журналистите. Инджев е лошо ченге, защото те критикува, Кеворк добро ченге, защото те хвали.
Бойко Борисов: Кога ме е хвалил, Сашо? Просто вече прекалявате с…
Водещ: С кое?
Бойко Борисов: Иво Инджев дълго време ми се е обаждал и сме говорили. Знае, че всичко това, което направихме, особено спирането на АЕЦ "Белене", спирането на „Бургас-Александруполис” – това бяха изключително тежки решения, които ги взехме. Така че какво значи добро и лошо? Всеки журналист може да говори това, което си иска, но е хубаво да бъде обективен.
Водещ: Това е хубаво наистина.
Бойко Борисов: Хубаво е да бъде обективен. И да не си мисли, че той е единствения. Има и други обективни, има и други добри журналисти в България.
Водещ: Ако имате предвид мен, господин премиер, не се мисля за единствения обективен.
Бойко Борисов: Ами тогава не раздавай квалификации със своите колеги, които със сигурност няма да харесат много…
Водещ: Когато легитимираш едно ченге доносник…
Бойко Борисов: … и на ваши зрители включително, които ги харесват и тях. Защото има ваши зрители, които харесват и Инджев, и Кеворк, и сигурно много други.
Водещ: Нека да си ги харесват, те са кадърни.
Бойко Борисов: Ами ето това казвам.
Водещ: Стигаме до за мен най-яркия пример на двоен аршин – Иво Димов.
Бойко Борисов: Какво има двойно?
Водещ: Надявам се най-после все пак да отговорите на въпроса защо при случая с Иво Димов – човек, който доказано излъга, че има, сам си призна, че има…
Бойко Борисов: Защото е друга власт. Тя е общинска власт, той е кмет. Кмета не мога да го отлъча или да му кажа „махни се”. Ако е, както беше в държавната администрация, мога да го уволня. А кмета, ако иска да се махне, ще се махне; ако не иска, няма да се махне.
Водещ: Само че забравяте, че той е областен координатор на ГЕРБ, който се справя добре.
Бойко Борисов: Да, точно така. И се справя добре.
Водещ: Навремето бяхте казал, че само при съмнение махате, а тук при доказани престъпления…
Бойко Борисов: Да. И до ден днешен го правя. Но хората в Димитровград си го избраха.
Водещ: Не, не говорим за кмета, кметът е едно на ръка. Говорим за областния координатор. Защо не го махнете като областен координатор?
Бойко Борисов: Защо да го махаме?
Водещ: Доказан лъжец е. Доказан. Човек, извършил тежко умишлено престъпление, според определението на Цветан Цветанов, използва документ с невярно съдържание.
Бойко Борисов: Аз от теб чувам, че е областен координатор. От теб чувам, защото не се занимавам с партията. Знам, че е кмет и аз ще ти го осигуря да дойде да ти даде едно интервю. И си го питай него. Хората в Димитровград са си гласували за него. Аз не мога да махна кмета на Димитровград.
Водещ: Само че какъв е проблемът да махнеш областния координатор?
Бойко Борисов: Ще го махна. Сега, след като знам, ще го махна. Аз не знаех, че е областен. Мислех, че е Иван Петров.
Водещ: Иван Петров господин Цветанов го смени на една среднощна пресконференция в 7.00 часа сутринта, беше в някакъв януарски ден.
Бойко Борисов: Да, сетих се, че го сменихме Иван Петров и не знаех, че сме сложили Иво Димов. Беше в седем вечерта, изпълнителна комисия имаше до късно.
Водещ: Не, аз говоря пресконференцията беше в седем сутринта.
Бойко Борисов: Да. И четири-пет областни координатори – на Варна, мисля че на Хасково тогава сменихме. Сещам се за конференцията. Но просто не си спомням, че Иво Димов… Като кмет работи добре.
Водещ: Да е жив и здрав. Забърка се в един скандал с пастички за децата с изтекъл срок на годност, ама и това не е достигнало до вас очевидно. Няма значение, това е друго. Защо премиите на спортистите не им ги платихте, както…
Бойко Борисов: Ще им платим януари.
Водещ: Не беше коректно.
Бойко Борисов: Напротив, знаят, казахме им, че ще им платим януари. Защото нямаше пари в държавата. В този бюджет няма как да се плати. Има олимпиада, но може ли някой да планира колко златни, сребърни или бронзови медали ще имаме, за да заделим ние пари в бюджета? Сега сме ги планирали в бюджета и януари месец ще ги изплатим. И те хората го знаят.
Водещ: От уважение към спортистите държавата не може да намери два милиона и половина?
Бойко Борисов: Няма законен начин да ги платим. Като как да ги платим? Държавата се ръководи от Закона за бюджета, затова в парламента се приема бюджетът. И харчовете след това се правят по бюджета. За 2012 година няма пари в спорта за награди от олимпиадата по простата причина, че те няма как да се предвидят предварително. Сега вече, когато знаем колко пари ще се дадат, ще се дадат през януари. Каква е разликата с 20 дена?
Водещ: Разликата е, че не е коректна държавата според мен. Защото досега винаги са изплащани наградите в годината, която…
Бойко Борисов: Кога винаги са се изплащали, като не е имало четири години олимпиада?
Водещ: Има всяка година световно и европейско.
Бойко Борисов: Е?
Водещ: Как заобиколихте значи. Ето сега, в този смисъл – прословутият полет на Бистришките тигри и на Емо Димитров… Това е истината. На кой му щукна?
Бойко Борисов: Всеки отбор си плаща и пътува.
Водещ: Това е истината.
Бойко Борисов: Давал съм го самолета, той е един обикновен граждански самолет. Обикновен.
Водещ: На бас ли се хванахте, какво?
Бойко Борисов: Не.
Водещ: Нещо има. Нещо ви щукна…
Бойко Борисов: Защо да не направят един контролен мач?
Водещ: Защото не е законно.
Бойко Борисов: Кое не е законно? Как за другите отбори, каква е разликата между тези отбори и другите? Защо да е незаконно? Този нискотарифен самолет, за който плащаме 100 милиона и виси на аерогарата цяла година, защото никой не иска да се вози на него, защото е скъп, харчи много, голям „Еърбъс”.
Водещ: О кей, променете наредбата, та всички да е гладко.
Бойко Борисов: Плащаш си и го взимаш. Който иска, да го взима. Сто пъти го обясних това. Какво повече да обяснявам? Всеки си е платил.
Водещ: Никой не беше платил до момента на избухване на скандала.
Бойко Борисов: Глупости.
Водещ: Няма глупости, не.
Бойко Борисов: Сега, не ми се говорят глупости.
Водещ: Някой ви е заблудил, господин премиер. Никой не беше платил до момента на избухване на скандала.
Бойко Борисов: Кой скандал?
Водещ: С този полет.
Бойко Борисов: Защо, кое е скандално – че сме си платили и се возят? Те са момчета на по 21-22 години, защо да не се повозят? Знаете ли, че половината даже и повече, никога не са се возили на самолет. Оттам тръгна цялата работа. Стана приказка, че не са се качвали на самолет.
Водещ: Наистина ли не усещате колко е ненормално и неестествено това?
Бойко Борисов: Кое?
Водещ: Бистришките тигри и Етрополските лъвове на правителствения самолет.
Бойко Борисов: А „Левски” и ЦСКА могат? Въпросът е да се плати, веднъж. И втори път, този самолет като не лети, се разваля. Той трябва да натрупва часове, пилотите трябва да натрупват часове.
Водещ: Не беше платено, господин Борисов. Подвели са ви, но това е…
Бойко Борисов: Платено ли е като факт?
Водещ: Впоследствие да.
Бойко Борисов: Платено е, нали? И какво сега ви вълнува повече? Кое те вълнува в момента? Че сме си платили полета. Кое ни вълнува повече?
Водещ: Не е нормално при тази нормативна уредба. Заобикаля се. Иначе е правилно да се ползва самолетът, за да се избиват някакви пари, но ето това е, което дразни.
Бойко Борисов: Този самолет съм го пращал хиляди пъти за полицаи, за артисти, за огън от Ерусалим, за какво ли не. Триста пъти съжалих за това, но… От друга страна ме радва, че хора като теб, явно много други неща добри сме направили, че няма за какво да се хванат и една и съща тема я въртят месеци наред – Иво Димов, самолета; Иво Димов, самолета, топките идиотът, който счупил. А четири милиарда и половина, че сме донесли приход на държавата от нещо абсолютно спряно, това да го оставим. Че сме направили толкова магистрали, Южната дъга… Не помниш ли София как изглеждаше на телевизионната кула, помниш ли Меден рудник в Бургас? Това го махни, което огромни усилия на толкова много хора струва. Хайде да си говорим пак за Бистришките тигри. Тоя отбор го имаше преди мен, ще го има и след мен. И това ли ви вади очите, че вместо да стоя като другите в ресторантите, в обедната почивка ходя да спортувам? Това ли ви вади очите?
Водещ: Заедно с Вучката – онзи, който е телкаджията, един от многото телкаджии на аерогара София, в митницата…
Бойко Борисов: Какво е това телкаджия?
Водещ: От тези, които са трудоустроени от медицинска комисия. Нещо имал, заболяване някакво, иначе за футбол Вучката и тая година ходи да рита. В което няма нищо лошо.
Бойко Борисов: Е какво ме питаш сега?
Водещ: Че е нормално през работно време Вучката и тем подобни като него, които са на работа, да ходят на мач?
Бойко Борисов: Ако съм искал, Вучката да съм го направил началник на митницата. Това е едно момче, което си стои там и си работи от 20 години в митниците. Да го уволня ли, че е дошъл да играе футбол с мен? Той в почивните дни играе футбол. Ако знаеш, са на смени.
Водещ: Опитвам се да кажа кое дразни хората.
Бойко Борисов: Кое дразни хората? Че им направих светло като слънце; че в държавата се правят магистрали и инфраструктура, която никога не са виждали, жп линии, пречиствателни станции. За милиарди пари в тая държава сме внесли в условията на най-тежката криза.
Водещ: Страхотно. Всичко това е страхотно.
Бойко Борисов: Кое е страхотно? Вучката ли ви вади… Хиляди назначиха тройната коалиция на работа, а тези хора са си там. Той не е назначен от мен, той е 20 години митничар. Или 10, или 15.
Водещ: Аз разбирам, че всяко нещо, което е извън хвалбите, е нормално да ви дразни. Но не е лошо да чуете и такива неща.
Бойко Борисов: Какво чувам? Аз нищо не чувам. Защо играеш футбол? Ами играя, защото обичам. И не е порок. Напротив.
Водещ: Това не съм казвал, че е порок.
Бойко Борисов: И аз истински си пожелавам българската нация на 53 години мъжете да спортуват и да имат такава физика. Аз си пожелавам за нацията, а не на 20 години да са с шкембета и да имат диабет и високо кръвно. Аз си го пожелавам това, а това се прави трудно. Не е лесно – вали дъжд, сняг или е 40 градуса, да имаш характера и дисциплината да отидеш да спортуваш.
Водещ: Това е прекрасно.
Бойко Борисов: Да. И аз го правя. И за радост, увличам със себе си десетки момчета, които го правят.
Водещ: Чудесно. Да ви поздравя за това, че за стадиона в Бистрица се отказахте от финансирането с общински пари. Намери се, доколкото знам, човек, готов да финансира и т.н.
Бойко Борисов: Тоя стадион искаха да го откраднат, да го направят на друго място, както всичко в България, както… Шансът на Бистрица беше, на това прекрасно селце, че не беше преди 10 години, което се случи в Банкя. Тогава нямаше такъв премиер, който да пази и да изгражда спортна база. Най-прекрасният стадион, база за подготовка на футболисти, беше в Банкя. Гунди, Котков, Пената… Всички ходеха там.
Водещ: Знам го добре.
Бойко Борисов: Какво стана с тая база?
Водещ: Разораха я.
Бойко Борисов: Разораха я. Кои, господин стар журналист? Тези същите, които сега са ти приятели. А ние спасихме тези игрища, направихме зала като слънце в София; в Пловдив сега прекрасна зала се прави, в Ямбол почваме ремонт, сигурно от 20-30 години не е пипана.


Следва продължение...



Гласувай:
4



1. diadomik - Интересно!
29.12.2012 11:59
Няма коментари! Защо?
цитирай
2. strrelez - Още по-интересно!
29.12.2012 13:08
Видеото от това предаване още не е качено на сайта на канал 3 - http://kanal3.bg/ , защо?
Защото според коментарите Сашо Диков го е играл спаринг-партньор на Бойко, задавайки му доста тъпи, кокошкарски въпросчета, за да лъсне отново имиджа на премиера : "Вжте българи какъв демократ е Бойко".
Има много по-сериозни въпроси, на които премиера трябва да отговори, за безработицата, за ниските доходи, за ужасното здравеопазване и т.н., но какво да очакваш от тъпи журналисти, които търсят само скандали, трагедии и сензации....
цитирай
3. ok3223 - Какви коментари...
31.12.2012 14:13
къъм тъпите реплики и хвалби на ТИКВАТА...
Оно и въпросите не са за фалби, малко лековатички(и тях бокото)отфърля, а на съществените, че видимо как че реагира натамо..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1810813
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031