Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2013 19:56 - БОЙКО БОРИСОВ и КЕВОРК КЕВОРКЯН
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 13644 Коментари: 0 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
05.05.2013
Лидерът на ПП ГЕРБ Бойко Борисов - думи след мълчанието 05 май 2013 | 18:45 | Нова телевизия, "Всяка неделя" Начало / Мнение Бойко Борисов, лидер на ПП ГЕРБ, в интервю за предаването "Всяка неделя" на Нова телевизия

Бойко Борисов: Думи след мълчанието.
Водещ: Думи след мълчанието. Какво, не ти харесва ли? Не ми се виждаш по-различен?
Бойко Борисов: Започнахме ли?
Водещ: Започнахме, да.
Бойко Борисов: Христос воскресе.
Водещ: Воистина воскресе.
Бойко Борисов: На всички, които гледат, случайно. Защото той е прекрасен ден, Великденски. И аз се извинявам, че..., но спазвам обещанието си към теб, че на Великден се налага да говорим и да занимаваме хората с различни теми. Но, ако има, все пак, някой, който да ни гледа, честити празници, весели, да сме живи и здрави всички.
Водещ: Казах ти, че не ми се виждаш по-различен, но сигурно си станал по-мнителен?
Бойко Борисов: Не, не. И не съм мълчал. Аз всеки ден говоря по площадите на България. За тези 20 дни всяка вечер съм говорил. Като се започне от Кърджали, Смолян, Ямбол, Сливен, Кюстендил, Благоевград, Видин, Враца, Плевен, Стара Загора, Силистра, Добрич, Варна...
Водещ: Стига, стига.
Бойко Борисов: Сега ми остават Русе, Търново, Бургас и Разград, мисля.
Водещ: То е друго говорене, обаче?
Бойко Борисов: Пред хората. Пълни площади с хора, които... Всичко съм говорил.
Водещ: Питат ли те за подслушванията?
Бойко Борисов: Не, никой не ме е питал.
Водещ: Как си го обясняваш това?
Бойко Борисов: Защото никой не го интересува. Подслушванията нито пълнят джоба, нито променят начина на живот, само подменят темата. Защото хората, които излязоха на улицата, излязоха не заради политическа система, не заради партии, не заради подслушвания, излязоха, защото им беше висока цената на тока, а ниски доходите. Виждате, от тогава нито има стачки, нито има митинги, нито са се променили цените. Нито са се променили цените, но никой не говори на тази тема. А тя ще излезе веднага след изборите, отново. Вместо политическите партии да дебатират, да обясняват, да казват, коя какво би направила, разбира се в рамките на възможното и допустимото, те, целият дебат се подмина. Но, за да приключа тази тема и да не се въртим около нея, аз съм донесъл само едно нещо, което ще ми позволиш да го прочета, много кратичко, но – как в правовите държави, в САЩ, в ЕС, се коментират подобни такива деяния, когато слушат. Държавният департамент на Щатите, когато излязоха в „Уикилийкс” секретни документи, дали са истински или не, не ги коментирам, но ето какво казва официалното американско правителство – „Държавният департамент не коментира материали, включително и класифицирани документи, за които нерегламентирано е изтекла информация”, посочва в официална позиция до медиите посолството на САЩ у нас. Всяко неоторизирано оповестяване на класифицирана информация, от „Уикилийкс”, в случая, има вредни последствия за живота на отделни хора. И накрая..., то е дълго, две странички – „Осъдително е отделен индивид или организация да се опитва да печели популярност или икономическа изгода за сметка на хора, които са имали пълното основание да разчитат на конфидениалност при споделяне на тази информация”. Така се реагира и така трябваше да реагират политическите партии в България на подобна нерегламентирана информация. Защото, какво се получи? Първо, изтекоха 12 дела, 12 тома от следствието по Миро Найденов. Преди това, изтекоха всички документи по „Галерия”, годините. Преди това, докладът, който срещу Богомил Бонев беше ваден. „Лиани”... Антон Кутев, си спомняте, заплаши публично Корнелия Нинова, че ще извадят СРС-та и да си спомни какво пише в СРС-тата. Сиреч, те и те са някъде в обръщение. Това какво значи на практика? Вместо политическите партии да се занимават с политика, могат да обявят конкурс – всеки, който донесе на флашка компромат срещу някой от политическите си опоненти, ще получи еди какви си пари. И борсата за тази информация става ужасна. Вие сте неудобен журналист, някой ще поръча срещу Вас. Друг е неудобен, неправителствена организация, ще поръчат срещу тях. Помните ли, тук имам особено критика към неправителствените организации, когато се говореше... и аз пак съжалявам, че на този свят ден, но няма как само да си говорим за религия и за църквата, колко е важна в тези дни, трябва да го споделим и това, когато говореха, че няма свобода на медиите. И под сурдинка ни сочеха нас с пръст. Че има диктатура, говорим. Сега, видяхте, че всички медии, в огромната си част, се обърнаха и точно тези, които бяха сочени, че едва ли не са наши медии, са най-злостни в атаките си срещу нас. Сега защо не говорят неправителствените организации?
Водещ: Защо?
Бойко Борисов: Ами, и аз питам.
Водещ: И аз те питам.
Бойко Борисов: Защото и те са били част от този голям сценарий срещу нас, иначе нямам друго обяснение. Помните ли, когато г-жа Кунева говореше, че медийната група на Делян Пеевски я атакувала нея заради мен? А сега, когато изобщо не я атакува, а атакува само нас, тя защо не се произнася? Веднъж. Мога да продължа много нататък, за което най-много ме ядосва. Защото се говореше за това, че правителството едва ли не влияе върху медиите. Оказва се, всъщност, че собствениците им влияят върху медиите. И всичките собственици имат корпоративни интереси, които си защитават и влизат в една или друга схема с дадена политическа партия, за да защитава или не техния интерес. И, когато това стане неугодно, а ГЕРБ стана неугоден, като партия, защото то не беше контрабанда, нанасяне на удари, на отвличания, на магистрални грабежи, на какво ли не, през годините, изведнъж – всички срещу нас. защо? Но аз моля, заради чистотата на неправителствените организации, сега да се извинят и да кажат – да, ГЕРБ не е имал абсолютно никакъв контрол, върху никакви медии. Защото това е самата истина.
Водещ: Очакваш да се извинят?
Бойко Борисов: Не. Елементарното достойнство на един човек изисква, когато сгреши да го каже. Защото..., вижте, има цели предавания през тези четири години, защото аз твърдя, че по-голяма демокрация от по време на нашето управление, никога не е имало. Вие помните, примерно, на Слави Трифонов шоуто, във всички правителства къде го сваляха, качваха, четири години, всяка вечер, в най-гледаната телевизия, срещу нас се говорят най-тежките обиди. Всяка вечер. Ами, да вземем другото предаване, на г-жа Пръмова, където е продуцент. „Лице в лице”. Тя е..., как се казва, когато сте женени за двама братя, етърви, мисля че...
Водещ: Етърва, да.
Бойко Борисов: С г-жа Кунева и г-жа Пръмова са етърви. И е нейно това предаване. И погледнете гостите там, кои са най-чести? Андрей Райчев, Кънчо Стойчев, въртят се непрекъснато. Единият от водещите е говорителят на НДСВ, сиреч на това правителство, където е и г-жа Кунева била, и „тройната коалиция”.
Водещ: Е, и ти беше, де.
Бойко Борисов: Аз бях главен секретар и експерт. Ако съм бил важен, да са ме направили министър, да са ме направили еврокомисар, да са ме направили някакъв. Не са ме направили никакъв, а когато дойде Румен Петков, ме изгониха на улицата. Така, че... А и аз си заложих живота..., мен ме..., аз имах смъртни присъди от организираната престъпност и за първи път в писмо, официално, официален документ на чужда разузнавателна служба, е посочено името и че се готви атентат срещу даден човек. Това е факт.
Водещ: Г-н Борисов, спри за малко.
Бойко Борисов: Спирам, защото ми е насъбрало. Защото всичките тези монополисти, които бяха концентрирали огромна медийна власт, искаха да ни изкарат, че ние сме...
Водещ: Кой им наля толкова пари, обаче? Европейски, но ги наляхте?
Бойко Борисов: Аз никога не съм се месил в тази дейност.
Водещ: В онзи разговор, който е в Банкя, са посочени неколцина имена..
Бойко Борисов: Аз не мога да коментирам никакъв разговор.
Водещ: Ти..., ясно...
Бойко Борисов: И не желая да коментирам никакъв разговор.
Водещ: Ти не го коментирай, но там се казва какви са...
Бойко Борисов: Ако ми зададете въпрос, дали аз знам за такова нещо, че... има си министерствата, министерствата си правят конкурси, явяват се телевизии, вестници, радиа и получават...
Водещ: И тогава въпросът е...
Бойко Борисов: И сигурно и Нова телевизия е получила...
Водещ: ...на какво се дължи тази черна неблагодарност?
Бойко Борисов: На какво ли? Ами, ние не правехме заменки със земи. И аз в този свят ден, много съм огорчен и от Кънчо Стойчев и от Андрей Райчев. Защото те идваха навсякъде при мен, много пъти.
Водещ: За какво?
Бойко Борисов: И, когато разбраха, че Тузлата в Балчик, мога да я..., Министерството на здравеопазването да я даде само на концесия, не може да им я подари, така, както са подарявани и заменяни горите в предишните години, те се обърнаха срещу мен. Същото направи Слави Трифонов. Градинката пред НДК, бившият Общински съвет на София му я е дал. Той дойде при мен да поиска да строи там. Как да му дам, като кмет, да строи в парка? Същото беше и на сикаджиите в Южния парк. С главния архитект направихме паркове там и градинки. Софиянци искат това. Как да им разреша да строят молове или да строят къщи? И затова пратиха и на мен, и на него, букет бели рози, тогава.
Водещ: Кой?
Бойко Борисов: Анонимно. Но ние можем да се сещаме кои са. Но сме защитили интереса на софиянци. Южният парк е цял, градинката пред Японския е цяла. И те си позволяват 4 години да сипят лъжи по мой адрес. Защо? Да се погледнат. Да вземем една Велислава Дърева. Велислава Дърева стоеше в моя кабинет като кмет и ме молеше, когато бяха сестрите в Либия, и аз не съжалявам, че съм го помогнал. Но тогава нямаше пари, тя искаше да прави един концерт, направихме един концерт в защита пред НДК. Аз лично се обаждах на певци, артисти заради авторитета си, те дойдоха. Повтарям – не съжалявам, че съм го правил. И тези хора сигурно не съжаляват, че са пели за българските сестри, когато бяха тогава в Либия. Но Дърева стоеше до мен и по цял ден ми говореше колко съм велик, колко съм благороден, колко съм добър човек и сега като я чувам и се прекръствам и казвам – дано Господ гледа всичките тези хора. На които само добрини съм правил. 
Водещ: Добре, все пак ти си човек на възраст, знаеш че хората се променят. Може да си се променил. 
Бойко Борисов: С кое съм я обидил? С какво съм им.. 
Водещ: Ти може да си се променил.
Бойко Борисов: С кое?
Водещ: Де да знам, може да си станал… 
Бойко Борисов: И тогава не съм давал да се строи, и сега. Има закон, концесия, да го вземат, да си го направят.
Водещ: Не е ли прекалено дълга 4-годишна вражда за една градинка? Няма ли други мотиви…
Бойко Борисов: И какви да са другите? Няма други. Няма, аз от тогава не съм го виждал. Така се разделихме и от тогава ме почна до ден днешен.
Водещ: Да.
Бойко Борисов: Аз друг конфликт нямам там.
Водещ: Одеве спомена, че имало борса за флашки?
Бойко Борисов: Ще има вече. Ще има. След като върху.. ето аз затова казах. Тези хора в развитите… а същата е позицията не само на Държавния департамент. Това е и на Европа, това е и на Русия включително.
Водещ: Ще има казваш?
Бойко Борисов: Ще има разбира се.
Водещ: Тепърва?
Бойко Борисов: Да. Първо аз считам, че сега след празниците нас ще ни ударят в последните 3-4 дена още по-силно.
Водещ: С какво?
Бойко Борисов: Де да знам.
Водещ: Те бяха в тоалетната ти, остава да ти влязат в леглото. Къде? Какво очакваш? 
Бойко Борисов: Те нямат скрупули. Нямат скрупули и това е проблемът, че в една демократична държава трябваше да има рефлекс на политическите партии. Че това сега те ни гледат сеира, слушат, смеят се, макар че абсолютно ми е безразлично в дома си кой какво ще мисли как живея. Но това ще им се случи рано или късно и на тях.
Водещ: Това заплаха ли е?
Бойко Борисов: Абсолютна заплаха. Защото тази заплаха…
Водещ: Ти ли ги заплашваш или?
Бойко Борисов: Не, аз не. Аз искам да му напомня само на Станишев още първите дни, когато станах премиер отговорни граждани донасяха най-секретните доклади на службите, изпращани до него. Оригинали.
Водещ: Ти казваш и лоялните тогава?
Бойко Борисов: Няма значение. Сиреч само искам да, защото сигурно има дежурни в БСП ни гледат. Няма как тези доклади идват по много строг, определен регламентиран ред и се връщат по същия ред. Те идват при мен или в случая при Станишев да се запознае и да даде разпореждане. Само че той вместо да ги даде, ги е дал на някой на ръка. Те са се изчели, той явно е забравил и са ги задържали, а те са много доклади – 9 мисля, че бяха.
Водещ: И?
Бойко Борисов: За което той носи 10-годишна отговорност да влезе в затвора, защото няма ги докладите.
Водещ: Все още ли?
Бойко Борисов: Не, те ги донесоха и аз ги дадох. Те ми ги донесоха в кабинета и аз какво да ги правя? Слязох, дадох пресконференция и казах – ето ги, да дойдат да си ги вземат, на който са. С една дума тези хора му забиха още веднага ножа в гърба, който ги е хрантутил през тези…
Водещ: Там ли е ножът още, в гърба ли е? Това е много важно.
Бойко Борисов: Аз не знам, но ако един ден прокуратурата стигне, намери време да се занимава с него, те докладите ги няма. Той трябва нещо да обясни. Няма логика да каже дадох ги, върнах ди, защото тях ги няма. Но аз и тогава му казах на него, когато идваше още в Бояна. Това е много тежък прецедент, това не трябва да се допуска. Тази борса не трябва да се отваря. Всеки човек става уязвим по този начин. Това е пагубно за демокрацията, защото в демократичните държави няма рефлекса на тоталитарната система, нали? Неудобните или да бъдат преследвани…
Водещ: Има нещо интересно. Ако Станишев е подслушван, не те питам от кого, ако знаеш кажи. Но къде са свидетелствата за това?
Бойко Борисов: Не, то е много странно. Упреците са, че бившият вътрешен министър Цветанов е подслушвал, а излизат само СРС-та срещу нас, които видно ни свалят авторитета. 
Водещ: Видно, свалят ли го?
Бойко Борисов: Аз съм убеден, че има хора, които се влияят от това. Много, малко няма значение.
Водещ: Одеве каза, че никой не те пита.
Бойко Борисов: Не ме питат хората по площадите, защото това са хората, които ни харесват. Но има сигурно други, които си седят вкъщи и казват добре – защо забравяйки разбира се, че човек в дома си или когато се събира с приятели първо казват нека си легнат децата и тогава примерно си казват вицове или се смеят, или си говорят по по-различен начин. Навсякъде. Всеки се ядосва, напсува, казва нещо вкъщи, кара се с жена си. На всеки могат да му извадят от дома му неща, от които не само ще му падне авторитетът, ами ще му стане неудобно сигурно. Всеки човек, без изключение.
Водещ: Ти така ли окачествяваш въпросният разговор?
Бойко Борисов: Аз не искам да коментирам разговорът. Аз в дома си се срещам със стотици хора и…
Водещ: Но това намекваш, че имаш притеснения от езика ли само? Или от нещо друго?
Бойко Борисов: Не. Аз имам единствено притеснения от това, че някой си позволява да влиза в домовете на хората и да подслушва.
Водещ: Но казваш някой, господин Борисов, а то е ясно кой е.
Бойко Борисов: Жалко ще е, че…
Водещ: А отгоре на всичко го пазиш този човек, не мога да разбера.
Бойко Борисов: Кой?
Водещ: Очевидно е, че е един от двамата, почти е невероятно да е прокурора, вероятно е Найденов.
Бойко Борисов: Аз повтарям. Отделно аз съм се срещал с много хора, в дома ми идват много хора. Аз съм бил главен секретар, бил съм кмет, бил съм премиер…
Водещ: Не, моля ти се сега. Това е ланшният сняг. Тук става дума за конкретен разговор. Аз се интересувам от друго. Не питам случайно, интересувам се от друго. Съзнателно ли го даваш добронамерен или се подвеждаш?
Бойко Борисов: Аз не се подвеждам лесно.

Следва продължение...



Гласувай:
22



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1818103
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930