Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2013 22:41 - БОЙКО БОРИСОВ....
Автор: gerbsenior Категория: Политика   
Прочетен: 3391 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
10.05.2013 г.
    Бойко БОРИСОВ: Готов съм и за опозиция

Интервю на Валерия ВЕЛЕВА за предателствата,за партийните разногласия и разградената държава

10 Май 2013 11:00

20

принтирай |текст
image  

Снимка: Петър ГАНЕВ


image
 

Защо се случи всичко това сега, г-н Борисов? Защо сега излязоха записите, защо недоволните в ГЕРБ се разприказваха за лошите практики в партията и управлението?

Защото иначе вашият първи въпрос щеше да бъде как ще отрегулирате цената на тока, която умишлено години наред не беше вдигана за населението? Как ще оздравите НЕК, която заради „Цанков камък“ и вкараните там 1 милиард лева и заради „Белене“ вече е на дефицит от 2,5 милиарда и практически е във фалит? Защото хората не излязоха на протест заради партиите, а заради цената на тока. И много странно как тези протести спряха, вляха се в партии и започнаха да говорят за политика. А ето вече два месеца и половина след като ние подадохме оставка нито цените на тока са паднали, нито има промяна в т.нар. монополи, но митинги няма. Това ми напомня главния герой в „Братя Карамазови“, който казва: „Неговата шуба ли бяха откраднали, или той беше откраднал шуба, имаше нещо за тоя човек.“ Ето това в момента се случва. И аз съм убеден, че рано или късно истината ще излезе.

Коя истина? Че сте подслушвали наред в държавата?

Аз съм набожен човек, кълна ви се - никога не съм подслушвал извън времето, когато бях главен секретар и когато това ми е била работата. Нито ми е трябвало да знам каквото и да било чрез прослушване, проследяване и всичките тези ченгеджийски номера. Това е много уродливо, много грозно, недемократично. То удря устоите на стабилността и самоувереността на хората в собствения си дом, а оттам и устоите на държавата. Откакто излязоха онези СРС-та, с които са ме подслушвали у дома, когото и да поканя на гости, първата му дума е  „Ей, ама нали се слуша?“ Това е бащиният ми дом и те ми го оскверниха. И ако всеки поне за миг се постави на мое място и си помисли как би могъл да живее в такава обстановка, ще разбере за какво говоря.

Но това подслушване го прави любимото ви МВР, за което вие навремето плакахте, или структури в МВР?

Или паралелна структура на бивши служители от МВР. Ултимативно и категорично съм казал на Цветанов, че ако ми се донесе черно на бяло или бъде показано черно на бяло, че той е извършвал такова нещо (подслушване - б. а.), той повече не може да заема НИКАКВА длъжност! За съжаление до този момент аз чувам само обвинения без доказателства, включително и към Флоров. Но вече две-три седмици, откакто е махнат, няма никакво обвинение и към него.

А не си ли задавате въпроса защо във всичките тези СРС-та го няма Цветанов? Защо там е вашият глас, а Цветанов отсъства?

Защото аз съм важният човек на ГЕРБ.

А не допускате ли, че той може да се е отрязъл, да е премахнал онези части в СРС-тата, в които и той фигурира?

По никакъв начин.

Защо сте толкова доверчив към Цветанов?

Защото съм сигурен в него. Той знае, че без мен ГЕРБ не е същото.  В нашата партия няма проблем за лидерския пост. В другите партии имаше противоборства или желание да се вземе управленската власт: Касим Дал, силен човек, срещу Доган,  битката между Руменовците и Станишев или между Първанов и Станишев. При нас такова нещо няма.

Заблуждавате се - Цветанов се виждаше президент! Не сте ли повече от допустимото доверчив към него?

Истината е, че ако бяхме издигнали Цветанов за президент, той щеше да стане президент.

Добре че не го направихте!

Вотът за президент беше партиен вот. Целта на партията беше да излъчи кандидат широкоскроен, с езикова подготовка, проевроатлантически настроен човек. Не че Цветанов не е, но Плевнелиев, първо, е голям демократ, второ, той е обаятелен, умее да говори, поражда доверие. Президентската власт е представителна и той добре я уплътнява.

Никога ли не сте изпитвали съмнения към Цветанов?

Никога. Категорично. Хората не познават отношенията ни. Те не познават моето отношение към партията и към партийната работа,  към властта изобщо. Аз съм убеден, че срещу нас се проведе един предварително подготвен сценарий за омаскаряване. Първо, едни медии бяха доста хвалебствени към нас, а след това се обърнаха срещу нас.

Е, не са ви виновни медиите, г-н Борисов. Ударът срещу вас дойде отвътре, от вашите хора!

Не, не, медиите изиграват съществена роля. Двете най-тежки обвинения срещу мен в последните месеци бяха, че съм диктатор и че има контрол върху медиите. Е, и двата мита бяха разбити сега на пух и прах. Чудовищни неща се изписаха срещу мен. Нагнети се една абсолютно изкуствена обстановка срещу нас и се стига до въпроса, че  едва ли не Цветанов подслушва Борисов, защото иска да му седне на стола. Ами Цветанов си има партията. Аз не обичам да се занимавам с партийна работа. Това не ми е любимото нещо, властта не ми е любимото нещо. Властта и особено да си премиер в тази държава в това време -  това е съсипиздраве. Това е огромна отговорност. Идвали сте в Бояна, сега сте в Банкя - къде е по-хубаво? Тук е спокойствие, тишина...

Но всички се стремите към тази власт, колкото и уж да не ви харесва. Като е  съсипиздраве, защо и сега се биете за власт?

 Защото това са правилата на състезанието. Щом имаш партия, стремиш се към властта. Другият вариант е да се откажем и да не се занимаваме с политика. Може би ще дойде и този момент, но не сега.

Виждате ли се в опозиция?

Разбира се. Аз съм бил все в опозиция. Като бях кмет, как бях в опозиция?

 Като бяхте кмет, все едно бяхте премиер на София и имахте огромна власт. А сега ще трябва всеки ден да ходите в парламента, да седите на твърдите банки и да гледате как друг води хорото. Как си го представяте?

Както всички, така и аз. Това е демокрацията. За разлика от другите аз не съм мързелив, ще ходя, ще се виждам с колеги като всички останали. Ние не сме крале.

Ще бъдете ли яростна, деструктивна опозиция?

Аз никога не съм бил яростен, аз винаги съм търсел консенсус.

Моля? Та вие изгорихте всички мостове в обществото, г-н Борисов! С кого ли не се скарахте.

Защо? Защото аз проповядвам теорията, че всяка партия като всеки футболен отбор трябва да се явява и да се бори за шампионската титла. А не за второ, трето или пето място. И аз, като се явявам на това състезание, искам да съм първи. Това е нормалното. Да се явявам на състезание, за да ставам опозиция! Това ли ми предлагате? Или само за да вляза в парламента? Не! Аз искам, ако мога да влияя, да помогна на държавата да продължи да строи магистрали, да усвоява еврофондове, да прави тези добри неща, които сме правили.

Казвате, че сте религиозен човек, защо не се смирихте?

Пред кого да се смиря?! Аз се смирих пред хората. О кей, щом има проблем, нека  отиваме пак на избори, всеки да си каже мнението.

Помните ли какво ми казахте на 3 януари 2012 година: „ГЕРБ да предизвика предсрочни избори, що за глупост?“

Да, и ние удържахме властта в най-тежкото време.

Но в края на краищата вие предизвикахте предсрочни избори?

За два месеца ли са предсрочни изборите? Трябваше ли да стоим два месеца на власт и за какво? Всички партии вече бяха влезли в предизборна кампания, бяха надъхани да се борят за власт. Никой не работеше вече, нито парламент, нито комисии, всичко се политизира.

 Вярно ли е, че преди да подадете оставка, през нощта ви е извикала американската посланичка и тя ви е посъветвала за този ход?

Това е поредната глупост, която бяха написали, че съм бил викан през нощта... Не съм стъпвал в американското посолство поне три години. Дори на празниците не съм ходил. Това е огромна лъжа - никога американска посланичка и посланик не е говорил с мен на каквато и да било тема. Решението за оставката е лично мое - като видях, че се събират хората, които симпатизират на ГЕРБ, пред парламента, когато знаех, че онези, които са на Орлов мост, какви луди глави са... ако ги бях оставил, до сутринта щяха да се сбият, щяхме да пролеем кръв.

С кого се посъветвахте? Това е важен държавнически ход!

С никого. Моите хора не знаеха. Когато отидох сутринта в парламента, тогава им казах.

И никой ли не се осмели да ви се противопостави, да изрази друго мнение?

Ето тук е отговорът на предишния ви въпрос - в ГЕРБ няма проблем с с лидерското мнение или лидерския пост. Никой не ми се противопоставя, когато вземам решенията, които касаят партията и съответно правителството.

Но това е авторитаризъм?

Както искайте го наричайте. Защо да е авторитаризъм?

Защото би трябвало да има да чуете и друго мнение?

Какво да чуя? Депутатите ще ми кажат: искаме да останем още два месеца в парламента? Кое е другото мнение? Кой по-добре от мен може да прецени ситуацията дали да остане ГЕРБ на власт, или да отидем за два месеца предсрочно на избори? Има решения, които се вземат само от този, който стои начело. Затова истински се надявам, че Станишев ще ревизира решението си, ако спечели изборите, да слага друг човек за премиер. Защото това означава, че партията, парламентарната група, тези, които са овластени да вземат решенията, няма да могат да ги вземат. И за да съм достатъчно конкретен, за да не използвате такива думи като „авторитаризъм“, ще ви кажа, че на 20 февруари сутринта извиках всички министри в  парламента и в кабинета на Цецка Цачева и им казах: „Колеги, не виждам абсолютно никакъв смисъл да ги оставим два месеца да се бият хората по улиците.“ И се оказа, че съм бил абсолютно прав. Това решение беше много правилно за България  да не се окървави страната.

image

Защо Мирослав Найденов сега проговори? Защо ви заби този нож в гърба сега? 

Аз не обръщам внимание на казано, след като някой вече не е някъде. Както и когато чух, че някой щял да каже, че Цветанов му бил разпореждал еди-какво си. Ами той утре може да каже, че и аз съм му разпореждал. Представяте ли си служител на МВР, на някаква длъжност, да излезе и да каже: „Господа, аз си дадох оставката, защото ме карат да правя незаконни записи.“ Каква бомба! Ще помете не министър, ами правителство ще занули.

Но вие знаете, че в една военизирана структура и устната заповед е заповед на началника и тя се изпълнява?

Не, не, не. Точно обратното. Смея да твърдя, че познавам устава по-добре от вас. В устава е казано, когато ти се нареди нещо противозаконно или ти се даде противонародна заповед, отказваш да я изпълниш и докладваш на по-старшия началник.

 Но заповедта за подслушване ти я дава вътрешният министър, най-големият началник. Какво трябваше да направи служителят от СДОТО? Да дойде при вас ли?

 Разбира се. А защо да дойде при мен? Отива в първата агенция, в първата свободна медия и казва, че се вършат нередни неща еди-къде си. И прокуратурата ще се задейства.

 И Цветанов щеше да го смаже при този страх, който имаше в системата!

Моляяя! В рамките на един час това правителство щеше да си е отишло.

Емил Димитров заяви, че в МВР имало група мокри поръчки. Ако това е вярно, този смелчага би изчезнал на следващия ден.

Емил Димитров ми е приятел от много години. И сега сме приятели. На Великден ми се обади, пожелахме си весели празници. С Христо Стоичков се чух и с него си пожелахме най-весели празници. Това са личните отношения. Но партията си е партия. След като знаеш нещо, кажи го, докато си бил депутат, не сега.

Но Емил Димитров твърди, че докато е бил депутат, ви е предупреждавал, че с Цветанов и Фидосова ще затънете като партия.

Да, те не се обичаха, не се разбираха. Има хора, с които по природа не се харесваш, не се разбираш, не ти е приятно.

А Иван Петров? Той говори страшни неща - за прикриване на контрабандни цигари, за източване на ДДС?

На Великден и Иван Петров дойде да ме поздрави. Мина тук, обади ми се, видяхме се.

Не го ли попитахте защо ги говори тези неща по медиите?

Питам ги, но и не искам и да ги питам много. Защото те знаят моето мнение - който е знаел нещо, трябва да го казва, когато му е времето. С всичките тези хора аз съм работил и съм в прекрасни отношения с тях. В един момент имаше проблем в партията с тях, оказаха се ненужни за  партията. И се разделихме. Лично съм казвал на Емил Димитров, че няма да бъде депутат, но си оставаме приятели. И нямаше да има никакъв проблем, ако не бяха продължили конфликтите на лична основа.

Но те разкриват неща, за които трябва да отговаряте пред провосъдието, нанасят ви удар...

 Да, но всичките казват едно и  също: „Ние сме за Борисов или за Бойко нищо няма да казваме, той не е виновен, той ни е приятел.“ Но биейки се за моето приятелство, дружба или добри отношения, те си нанасят такива тежки удари, че това рикошира върху мен и всичко се струпа на моята глава. Група за мокри поръчки? Това са емоционални хора, така го разбират.

Прокуратурата заяви, че Цветанов е извършил престъпление? Защо не вярвате на прокуратурата, а вярвате на „очичките“ на Цветанов?

Защото, ако е извършил престъпление, трябваше да го задържат.

Но в момента го пази само имунитетът му. И вие. Защо не го извадихте от листите? Тъй като той няма доблест да се откаже сам от имунитета си, в момента вие сте спирачката  пред прокуратурата да  го задържи.

До изборите има още  два дни. Не мога да разбера тази прокуратура. Онзи  ден, Бог ми е свидетел, три пъти ги питах прокурорите: „Това разпит ли е?“ Те викат: „Не, разговаряме. Обясняваш, защото си жертва.“

Прокурорите ви казаха, че сте жертва?

Да и аз държа да намеря този, който идва да ме подслушва.

Добре, но те ви опровергаха официално - заявиха, че сте били на разпит, а не на разговор?

Не му казват разпит, а снемане на обяснение. Бяха три жени и един мъж. Казаха: „Не, ние разговаряме.“ Защото аз зададох и въпроси.

Питаха ли ви как точно е бил разговорът между вас тримата тук, в Банкя?

Не, аз не коментирам незаконни действия. Бяха ми сгрешили дори призовката, бяха написали, че ме викат на 7 април за 14 ч. Но аз им се обадих лично. Казвам: „Извинете, понеже ще пътувам за Разград и Търговище, програмата ни е отдавна направена, мога ли да дойда по-рано да снемете обяснения, да ме разпитате, каквото искате,  терминологията не ме интересува, за да мога да пътувам.“ Казаха: „Да, заповядайте.“ Отидох. Странно, че всички журналисти знаеха за променения час на викането ми. Много информация изтича от прокуратурата, надявам се да си намерят тези, които изнасят информацията. Много СРС-та се изнесоха оттам. И аз се надявам, че като приключи с нас, прокуратурата ще се върне на всичко това, което вече четири години аз чакам да се случи. Защото хората по площадите ме питат: „Добре, а какво стана? Защо никого не вкарахте вие в затвора? Защо тези престъпници стоят навън?“ Аз какво да им отговоря? Че това е работа на прокурорите, че те внасят обвинителните актове. Кога ще извикат Антон Кутев и да го питат откъде знае какви СРС-та има за Корнелия Нинова? Ако става дума за незаконен разговор, не го коментирам. Но за беззаконно действие аз обикалям прокуратурите на разпит.

От какво се интересуваха прокурорите? От съдържанието на записа или от начина на записването на разговора ви с Найденов и Кокинов?

Няма да коментирам нито какво съм си говорил с прокурорите, нито какво си говоря в дома.

 А когато Кокинов ви дава доклада на прокуратурата от проверката по сигнала на Станишев, вие на кого го разказвате по телефона?

 Няма такова нещо!

 Е как да няма, като в СРС-то се чува ясно как го четете по телефона на някого?

 Откъде знаете, че го чета по телефона? И какъв доклад ми е давал и кой ми е давал? И кога си е отишъл или с кого съм говорил, какво съм говорил. Кой е бил след него? Хайде, стига сега. Аз на никого не ходя в редакцията да го питам каквото и да било, нито в дома му. То няма и какво да се говори.

Фактът, че Кокинов си подаде оставката, доказа автентичността и на разговора ви.

Факт е, че Кокинов е идвал у нас, идвал е много пъти. Жена му е тежко болна. При мене са идвали толкова много хора, че във всеки един момент могат да извадят за всеки записи.

 Г-н Борисов, когато излезе папката „Буда“, когато излезе СРС-то за Мишо Бирата, всичко излезе от МВР. И затова смятам, че то излиза със знанието на Цветанов. Не го ли виждате това?

Някой умишлено го прави да изглежда по този начин. И аз неслучайно казах, че с най-голямо удоволствие бих му дал партията. И той знае, че ако има какво да я прави, веднага може да я вземе от мен. Веднага. Но хората си ме искат още.

Има ли нещо, с което Цветанов да ви държи?

 Не, категорично!

 Да знае за нерегламентирани парични потоци?

 Какви парични потоци!

За неща от личния ви живот?

Не! Разберете, срещу нас има мощен конспиративен щаб.

 Е, кой може да е по-мощен от вас в държавата? Вие сте най-силният в държавата, кой може да излезе срещу вас?

То се показва колко сме най-силни. Ако това е така, защо не излиза нищо срещу Доган, срещу Станишев, срещу Корнелия, те да не са светци? А само срещу мен! Аз винаги съм знаел,  че паралелни структури подслушват и правят компромати и ще ги пуснат, когато им е най-удобно. Затова си правят и агенции, затова си правят и вестници..

image

Защо с механизмите на властта, която имахте, не ги унищожихте?

 Защото това  се прави много секретно и тайно. Този, който записва, става анонимен и не може да го хванеш. И оттам нататък вече записът се дава на агенция или в медия и се легитимира.

Това означава, че държавата се е разпаднала под краката ви.

Аз затова се учудвам на другите политици, което не съзират огромната опасност. Защо сме паднали под турско робство? Защото тогава болярите така са се мразили един друг, че една по една крепостите ни са били превземани и те, вместо да си помогнат, са се радвали, когато другият падне под робство. Сега другите политици ни гледат сеира  и се подхилват и си викат: „Глей, глей, глей, а така!“ Хубаво, но вече борсата за флашки работи на пълен оборот. Всеки, който разбира малко от електроника, от шпионаж, почва да нюха, да следи, да гледа и хората няма да имат спокойствие никъде. Никъде! Мнителността ще настане между обикновените хора, няма да смеят да си говорят...

Но вината за това е ваша! И от ваши хора се говори за чадър над контрабандата. Чувала съм, че Цветанов държи контрабандата за цигари, вие държите контрабандата на горива.

Какви са тия глупости! Ние сме единственото правителство, което въведе електроника в целия процес с горивата. Въведохме електронни измервателни уреди по цялата система - от танкера през рафинерията до последната бензиностанция. Вследствие на което се вдигнаха с 1 милиарда приходите от горива. Освен това либерализирахме пазара, така както искаха всички вносители и сега от всяка рафинерия може да си влезеш и да си сложиш на своята бензиностанция. Не само това, два пъти вземахме лиценза на „Лукойл“, накарахме ги за над 100 милиона лева да сложат измервателни уреди, за да се блокира възможността за измама. Виждате ли колко абсурдно е това, което ме питате. Не са съумели да го свалят това на нула.

Има ли черна каса в ГЕРБ?

Не.




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerbsenior
Категория: Политика
Прочетен: 1817996
Постинги: 610
Коментари: 1666
Гласове: 3891
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930