Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2007 15:09 - Интернет младежка медия "СветЪ" и как НЕ се прави по светЪ
Автор: trapped Категория: Забавление   
Прочетен: 5284 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 29.01.2008 13:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Оказва се, че интернет младежка медия „СветЪ” не е чак толкова „младежка”, колкото претендира леко неангажиращото й заглавие, а думите на „злите езици”, по повод медио-пародията там, съвсем не са плод на злоба.

Малко преди да се ангажирам към „творческия процес” в тази медия, получих предупреждение, че това щяло да ми навреди на биографията. Като капак на варела с плюнките и храчките дойде информацията, че нито стотинка няма да взема за труда си в Интернет Младежката „Медия”.

„Карай да върви", рекох си. Аз амбиции в публицистиката нямам, важното беше да се занимаваме с нещо. Тъй и тъй пиша по разни форуми и блогове, защо да не съм част от нещо по-мащабно.

Оказа се обаче, че май единственото мащабно нещо в ИММ „СветЪ” е името им.

От кухнята ме уведомиха, че при тях всичко се прави на добра воля (ок, нали), работният процес тече по кабела на ЛАН – мрежата ми, т.е. чрез форуми, e-mail, ЛС и пр. постижения на технологичния възход.

Изчетох предългия документ с инструкции за ползване на форума (с цели 279 регистрирани потребителя), написах няколко думи за себе си в темата с представянето на екипа, а накрая получих и достъп до т. нар. работен панел, където се постват материалите за медията. Получих на своя mail и друга информация, главно свързана със сроковете за предаване на статиите и еднозначно напомняне да не ги пропускам.

Моята рубрика с име „25-ти кадър” е за кино. Според предварителната ми нагласа под „Кино” се разбира КИНО, но се оказа, че в ИММ "СветЪ" не е съвсем така.

Инструкцията ми гласеше да напиша рецензии за две "актуални" заглавия. Щом импулсът от прочетеното достигна до главния ми мозък, по навик или не, една червена лампичка започна да блещука и да внася известна светлина върху замъгленият ми от четене на тъпоумни наставления и упътвания ум.

Намерих администратора на форума, за когото предполагах, че дирижира медията и с възможно най-кратки и ясни (да не му губя времето на човека) въпроси запитах „Що е то „актуален?”.

-         „Премиерни или предпремиерни” – гласеше краткият отговор  и включваше неотменното за медията указание (сякаш съм някакъв имбецил) – „по кината”.

Ами да, те премиерите са по кината, не са на стадиона. Хубаво де, ама по кината сега само тъпотии дават. А и нямам нито време, нито компания, с която да ходя на кино. Както и да е, намирам сродна киноманска душа и сядаме да гледаме единственото, което ме е впечатлило от рекламния блок на последната прожекция, която посетих.

Ревюто за „Фонтанът” е готово на следващата сутрин и постнато чисто и неопетнено във форума на ИММ „СветЪ”. Разочарованието ми от този „актуален филм” е толкова голямо, че обонянието ми се активира и започва да надушва всяка кинематографична изгъзица от километри. А от „Програмата”  направо вони на изгъзици.

Решавам да си почина от актуални заглавия. „Карибски пирати” е в кината, но пуста работа - не дава време за 3-часови забавления - командировки, задачи, чудеса... Седмицата ми идва доста натоварена, а в аренатабг няма нищо, освен обичайните релийзи, снимани в киносалона с камера, които аз принципно не гледам.

Но времето и графика на ИММ „СветЪ” ме притискат натясно с актуалните заглавия и аз решавам да се спра на нещо, което вече отдавна съм гледал, но е все пак по някакъв начин актуално. Какво по-добро от най-продавания филм на света – „Титаник”? Мятам бързо няколко абзаца в Word-а, а статията просто сама цъфна на монитора. Без да губя време я пускам във форума и сядам доволен да си чакам аплодисментите.

И представете си какво е учудването ми на следващия ден, когато вместо аплодисменти и признание за труда си , получавам въпрос(не на ЛС, а директно в темата със статиите). В тон, нетърпящ противоречие някой ме пита:

 „Защо си писал за „Титаник”? Филмите трябва да са актуални – премиерни или предпремиерни. Къде е втората статия?”

Гледам тъпо като бик в дискотека и не вярвам на очите си. След няколко секунди се окопитвам и започвам отговор в същия стил. Все пак още не съм се вдебилил дотам, че да смятам, че дължа нещо на няколкото смръшляка, оповестили се за „медия” и обещали да ми дадат препоръки ако някога тръгна да си търся работа в медиите (което просто няма как да  стане).

Отговорът ми беше честен и гласеше:

„А вие, може би очаквате да ходя на кино заради статиите Ви? Защото в момента в кината няма нищо, за което да жертвам 2 часа от времето си, гарнирани с 5 лв.
Когато започнете да давате покани за  „актуалните филми”, вече ще си говорим. Нали? Защото такава е практиката по светЪ.
Дотогава ТС-и и TS-та от Замундата няма да гледам. Освен това се бяхме разбрали да пиша за филми, а не само за "актуални" филми.”

Явно тонът ми се е сторил твърде нахален за някоя тетка с постменструален синдром (в случая г-ца Паола Иванова) от медията, защото след няколко часа (за пръв път светкавичен отговор от тях) достъпът ми до „работния панел” беше преустановен.
Обяснение, заповед за уволнение или каквато и да е информация, обясняваща липсата на достъп до собствените ми статии във форума им – липсва.

 В заключение: малко, или почти нищо в Интернет Младежка медия „СветЪ” е такова, каквото го правят хората по светЪ. По-скоро си е такова, каквото са го направили няколко бездарни самозванци, с помощта на известна писмена култура и малко компютърна грамотност. И все пак това не е достатъчно за да се запълнят дупките във възпитанието и да се научи човек на такт, уважение и търпимост към колегите си. Което обяснява защо при тях всичко става по Интернет. Визуалният контакт явно само би им пречел.

А защо така тихичко и безшумно ме изключиха? Нямам идея, нямам коментар, нямам и лоши чувства.

P.S. Виждам, че ревюто на "Фонтанът" бързо е попаднал в "Избрано" тук, малко след като го пуснах. Благодаря, за което.

 

 

 

 

 

 

 

 



Тагове:   как,   младежка,   медия,


Гласувай:
0



1. анонимен - Добре дошъл в отбора! ;)
02.06.2007 16:20
Добре дошъл в отбора! ;)
цитирай
2. sinner - Хаха,
03.06.2007 00:18
и аз трябваше да пиша в същата рубрика,но се отказах още преди първата ми "задача" (явно за мое добро е било),а се отказах защото трябваще да напиша биографията на един актьор,в което не виждам да има нещо авторско,аз исках да пиша моето си мнение за някои филми или пък за този актьор,а не да преписвам от нета,е както и да е,живи и здрави ще си намерим нещо по-хубаво:)Поздрави
цитирай
3. анонимен - Ей, пич, супер тъпо е да плюеш по н...
16.06.2007 16:09
Ей, пич, супер тъпо е да плюеш по някакви хора, които са си казали какво изискват от теб и понеже ти не си го направил и не са ти пуснали едва двете (доколкото разбирам от текста ти) теми за филми, ти да седиш и да се изживяваш като някакъв неразбран гений. Че и специално за това пишеш ! Всмисъл, така като те гледам, млад човек си, някак не ти върви да се правиш на нещо, което явно не си! Освен това, именно по причина, че си млад, не би трябвало да се отнасяш по този някак пренебрежителен начин с други млади хора, които очевидно се занимават в тази медия (поне според името й), каквото впечатление ми навя цитата на твоя отговор за тяхната забележка, че не си написал материал за актуален филм. Ми, след като са те помолили хората, що за решение е да пишеш за "Титаник", просто защото ти не си бил харесвал филмите по кината в момента?! Или е някакъв вид измъкване, липса на вдъхновение? Като гледам, не страдаш от липса на какво да кажеш, след като чак няколко блога си направил. Ама, наистина, никой не ти е длъжен да ти разбира творческата или личностна нагласа, когато става дума нещо да се свърши. Още по-малко пък е длъжен от няколко реда да разбира, че ти си гений или че се смяташ за такъв и да те толерира като ти пуска каквото дадеш, независимо на каква тема е! Сори, но е така! Освен това, като не искаш да се занимаваш с публицистика (както сам някак абстрактно обобщаваш), защо въобще пишеш тук или другаде? Ми, извинявай, писането, дори и най-простото информационно писане, е вид творческа работа, не е някакъв бошлаф за запълване на времето! Така че, пич, сори, ама не си прав и не си постъпил правилно с тия хора!
цитирай
4. trapped - Ъъъ. . . ? Нещо сметка ми държите, ...
16.06.2007 16:26
Ъъъ...?
Нещо сметка ми държите, ми се струва?

То сметка без кръчмар малко...
цитирай
5. анонимен - Ми, не, но ако искаш и към кръчмар ще ...
16.06.2007 16:55
Ми, не, но ако искаш и към кръчмар ще се обърна, щом това е нужният цензор за теб! Просто ти казвам какво мисля! Или и това не трябва- някой да си позволява да коментира заявеното от теб? Спри, научи се да търпиш критика!
цитирай
6. trapped - Вие си коментирайте, Анонимни. Но ...
16.06.2007 17:37
Вие си коментирайте, Анонимни.
Но ако може по-леко с наставленията.
цитирай
7. анонимен - http://paoleta.blog.bg/
16.06.2007 19:46
http://paoleta.blog.bg/
цитирай
8. trapped - Горното не съдържа лъжи, а само г...
16.06.2007 20:38
/quote/ ....http://paoleta.blog.bg....//quote/

Горното не съдържа лъжи, а само грубо изопачаване на неща, които са ясни.

Например крайната Ви и необуздана наглост, г-це Паолета Иванова. :)

Безспорният факт е, че ако бяхте малко по-умни и дипломатични, нямаше да Ви се налага да пишете тези фермани. Но да кажем, че Ви липсва далновидност.

Аз си взех урок от цялата случка и той е вече описан. Вземете си и Вие. Аз ще помогна - тук:

http://trapped.blog.bg/viewpost.php?id=81361
цитирай
9. julllinkata - bullshit
10.07.2007 00:37
Честно казано,смятам,че е унизително,егоистично и ОТВРАТИТЕЛНО...1-во,изобщо не съм съгласна с теб,пич.Ок,по кината дават гадости,ама ти,като имаш "муза"за велико кино,що за Титаник,ами не за Ъндърграунд не писа,например???2-ро,като Замундата е под твое ниво,защо се хвана?И на мен много неща,не ми харесват,обаче,ако се хвана на хорото,си съдирам задника да търся материали-на само в нета,ходя като примерно чавдарче и по библиотеки.И всъщност,заеби дракането между вас двамата.Наясно ли сте,че не е това идеята,че други хора може да пострадат от това???Какво имаме-от една страна,ок,може да има проблеми медията,но поне се опитват да направят нещо,защо само да ругаем по старите медии,дето па все едно всичко е Ок,и да екзекутираме младите такива?От друга страна,явно имаме напорист,умен и способен млад човек...ъъъъъ...чакай,юрист, казваш...какви тогава ги дървиш там,като не ти трябва стаж за медия????.no comment
цитирай
10. trapped - Щото стаж при медия, която се води от ...
10.07.2007 21:53
Щото стаж при медия, която се води от хора с никакъв или с минимален стаж, не е стаж.

Шефчето дава пример с някакви министерства - там бил неплатен стажа. Ми да, ама СветЪ не е министерство. Водещите "светЪ" не са опитни министри, а просто амбициозни студенти. Те самите би трябвало да са стажанти.

Това е просто малко противоречие, което на мен ми извади очите. Сигурен съм, че ще обърнат внимание, защото не са глупави. Просто младостта малко им пречи засега, но аз им пожелавам успех.

И ник'ви лоши чувства.

цитирай
11. julllinkata - ок,така съм навита...
10.07.2007 22:42
в сисъл,за липсата на лоши чувства.Обаче ти самия си "млад човек",и бас ловя,че не искаш да те подценяват...какво значи,"те самите трябва да са стажанти"???Човек прави това,което може.Има много млади хора,с повече усет и нови идеи.Защо трябва да се осакатяват със стажове или клишета някакви???Това не го разбирам.Според мен,тти самия си противоречиш.Не се заяждам,просто така изглежда от страни за мен.Многословен си,ама кой си и за какво се бориш,така и не разбрах.Ако ще ставаш юрист,не е зле да помислиш за това.Иначе ти пожелавам само успехи и позитивни мисли
цитирай
12. анонимен - Koe по-точно не ти е ясно? Тук чете ...
11.07.2007 15:13
Koe по-точно не ти е ясно?
Тук чете ли?

http://neiskam.blog.bg/viewpost.php?id=85248

Тrapped
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trapped
Категория: Забавление
Прочетен: 310892
Постинги: 92
Коментари: 219
Гласове: 921
Архив